Aviseringar
Rensa alla

Föreslår upprättande av rollspelstråd i Forum X


Ämnesstartare

I rollspelstråden ska man kunna rollspela. För er som är nyfikna på hur rollspel på internet fungerar, så, nej, det är inga tärningar involverade.

Man har helt enkelt ett scenario, t.ex en fantasyvärld, eller vampyrtema. Man hittar på ett namn, och en personlighet, och sedan så agerar man efter den personligheten.

För att prata använder man sig antingen av citattecken: "Hej jag pratar." eller av
- Hej, jag pratar. Som i vanliga böcker. När man agerar så gör man det antingen med stjärnor omkring sig. *Går och badar*
eller som i böcker,
Anarkandi går och badar.

Föreslår, ifall ni är rädda för långt intresse, att det hela körs på prov, men jag tror många kommer tycka att det är kul, vare sig det är seriös eller oseriös nivå på det hela.


   
Citera
Åtta

Skapa en sådan tråd då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Skapa en sådan tråd då.

Har ingen fantasi.


   
SvaraCitera
Åtta

Anarkandi:

Har ingen fantasi.

Då blir det svårt att rollspela.


   
SvaraCitera

Rollspel över internet suger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Då blir det svårt att rollspela.

Nämen, fantasi har jag, dock inte på det sättet. 😛 Mer intresserad av att veta hur stort intresset är bland andra på UM kring det, och därför skapade jag tråden här.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Homunculi:

Rollspel över internet suger.

Beror på vilket. Jag har kört några riktigt tråkiga, och några som är väldigt bra. De är roligare om man känner de som är inblandade.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Beror på vilket. Jag har kört några riktigt tråkiga, och några som är väldigt bra. De är roligare om man känner de som är inblandade.

Jo, körde något jävla chat-rollspel och då blev det lätt awkward silence då det bara var två personer.


   
SvaraCitera
Åtta

Anarkandi:

Mer intresserad av att veta hur stort intresset är bland andra på UM kring det

Ptja, jag skulle gissa att det inte är så stort. Men det är väl värt ett försök.

Själv vill jag inte vara med så länge det inte är några tärningar involverade. [sad]


   
SvaraCitera

Stringis gillar rollspel btw.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Själv vill jag inte vara med så länge det inte är några tärningar involverade. [sad]

Jag gillar båda varianterna, var jättelänge sedan jag körde båda dock, så har lite abstinens.

Homunculi:

Jo, körde något jävla chat-rollspel och då blev det lätt awkward silence då det bara var två personer.

Så därför dömer du ut alla former av rollspelande? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns några som försökt sig på det innan, gick nog inte så bra.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Så därför dömer du ut alla former av rollspelande? 😛

Neh, bara de på internet, lirade skitmycket rollspel irl förut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch, hatar sånt [n]

Men det finns ett liknande upplägg där en person skriver en novell och sen så får folket på forumet skapa karaktärerna, typ att en visst antal personer får skriva olika karaktärsbeskrivningar.

Sen så skriver TS en novell om dessa karaktärer (i flera delar) och sen får alla som är med tycka och tänka vad som ska hända härnäst osv [party]


   
SvaraCitera

avskaffa denna tråd från UM:s servrar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Sen så skriver TS en novell om dessa karaktärer (i flera delar) och sen får alla som är med tycka och tänka vad som ska hända härnäst osv [party]

Åh. Det var en mysig idé. Jag funderar på att spinna vidare på den!


   
SvaraCitera