Aviseringar
Rensa alla

Företagslärling ?


Ämnesstartare

Jag skulle vilja gå som företagslärling men vet ingen som tar in sådana och alla runt om mig säger att man måste ha bra kontakter för det kostar företaget hur mkt som helst

någon som vet ?


   
Citera

det finns inte lärlingsutbildningar i sverige, flytta till danmark de sysslar med sådant.


   
SvaraCitera
Åtta

Som sagt existerar det knappast i Sverige. Dock ser jag inte varför det skulle kosta företaget en massa pengar att ha någon som jobbar gratis åt dem - även om det är en noob som behöver stöd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Som sagt existerar det knappast i Sverige. Dock ser jag inte varför det skulle kosta företaget en massa pengar att ha någon som jobbar gratis åt dem - även om det är en noob som behöver stöd.

men dom får betala kurser och massa sånt 🙂

internet:

det finns inte lärlingsutbildningar i sverige, flytta till danmark de sysslar med sådant

det finns, men det är inte alls vanligt


   
SvaraCitera

CompleteUnkn0wn:

det finns, men det är inte alls vanligt

nej, det finns inget lärlingssystem i sverige, däremot är det tal om att återinföra det. att företag har internutbildningar är inte samma sak som lärlingsutbildning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

nej, det finns inget lärlingssystem i sverige, däremot är det tal om att återinföra det. att företag har internutbildningar är inte samma sak som lärlingsutbildning.

Dom har det jag vet en som går det men man kan gå som företagslärling heter det och då betalar jobbet utbildningen och så får man ut runt 60-70 procent av lönen men man måste gå i 5 år :/


   
SvaraCitera

CompleteUnkn0wn:

Dom har det jag vet en som går det men man kan gå som företagslärling heter det och då betalar jobbet utbildningen och så får man ut runt 60-70 procent av lönen men man måste gå i 5 år :/

gå en ky-utbildning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

gå en ky-utbildning

vad är det ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

gå en ky-utbildning

vad är det ?


   
SvaraCitera

CompleteUnkn0wn:

vad är det ?

http://www.yhmyndigheten.se/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

http://www.yhmyndigheten.se/

jag har inte gått gymnasiet :/


   
SvaraCitera

CompleteUnkn0wn:

jag har inte gått gymnasiet :/

okej. gör det. eller jag vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

okej. gör det. eller jag vet inte.

haha men jag går IV nu matten strulade 🙂 men den är löst nu så jag ska börja på nattionellt program nästa år och då tänkte jag på företagslärling ist för gymnasie :/


   
SvaraCitera

CompleteUnkn0wn:

haha men jag går IV nu matten strulade 🙂 men den är löst nu så jag ska börja på nattionellt program nästa år och då tänkte jag på företagslärling ist för gymnasie :/

Ah.

Det finns som sagt inte något nationellt lärlingssystem i Sverige, ifall det existerar så är det bekostat och av ett företag. Osäker på hur det fungerar i praktiken. Ett praktiskt program på gymnasiet är nog det näraste du kan komma, tror jag.


   
SvaraCitera

internet:

Ett praktiskt program på gymnasiet är nog det näraste du kan komma, tror jag.


   
SvaraCitera