Forumet - Förföljd?

Förföljd?

857 0 114
Palla att flera killar från min klass på högstadiet har hittat mig på bilddagboken och skriver taskiga saker. Jag blev mobbad på den tiden, och efter så flyttade jag till en annan stad och har inte haft kontakt med någon av dem efter det. Nu går jag andra året på gymnasiet, och nu hittar de mig på nätet, och då måste de vara taskiga tydligen. Vad gör man? Borde de inte ha mognat lite mer på 1½ år än att börja nätmobba någon när man redan fått stå ut med deras mobbning i tre år?

Någon som har något tips på vad man kan göra (förutom att blockera halva bilddagboken från min sida)? Något man kan säga för att äga dem typ?

Spana också in:

Eziee:

ta inte åt dig och visa att du iallafall har mognat till skillnad från dem

Tar åt mig gör jag inte i alla fall, som tur är. Numera har jag liksom fattat att det inte var mig det var fel på.

mopsen:

Hm... vad ska du göra då? Gnabba med dem via internet? Det går ju inte!

Jag vet inte. Äga dem hade varit gött, men men. Jag anmälde dem i alla fall. Hoppas de blir avstänga iaf, och deras konton raderas typ.

OHMYGOTHH:

gör så att bara inloggade kan se dina bilder, om dom inte redan har konton?

De har redan konton, och jag har för övrigt redan så. Jag orkar inte göra som med min blogg så att bara typ st kan komma in eftersom folk är taskiga...
riskfall:

De har redan konton, och jag har för övrigt redan så. Jag orkar inte göra som med min blogg så att bara typ st kan komma in eftersom folk är taskiga...

skriv till dom som har hand om sajten och beskriv vad dom skriver och bifoga printscreeningar på vad dom sagt. är det illa så lär dom ju göra något åt det, kanske.
monitor:

bu-hu "nätmobbning".

Hade inte brytt mig om det inte hade varit för just den anledningen att jag stör mig på att de aldrig kan gå vidare i deras liv, vilket jag försöker med.

OHMYGOTHH:

isåfall så får du väl stå ut och radera kommentarerna.

Jo, typ.

Bajen Hardcore:

Polisanmäl. Inte för att något större lär hända men dom får en kraftig markering från dig.

Bajen Hardcore:

Skicka din anmälan till kommunen också som orsakat ditt lidande i tre år.

Polisen känns nog lite överdrivet, och jag orkar inte klaga till kommunen nu, när jag inte anmälde under de åren jag blev mobbad på den skolan, eller på någon av de andra två skolorna jag blev mobbad på innan.