Aviseringar
Rensa alla

Förhållande har börjat... Vad ska jag göra?


Ämnesstartare

Hej, jag är en kille på 15.
Jag blev nyligen i ett förhållande.
Jag har problemet med att visa känslor, jag vill visa men jag kan bara inte.


   
Citera

Säg det till din partner, säg att du har svårt att uttrycka dina känslor även om du verkligen vill det, det är ju alltid bättre att din partner vet det. Du bör ju också förklara så gott du kan för din partner hur du känner och säga till hen hur mycket du tycker om hen osv.
När man inte kan visa känslor via känslomässiga uttryck så går det att förmedla dem med ord.
Du lär nog kanske förr eller senare kunna förmedla hur du känner via känslor då du känner igen dem så småningom då du har kunnat uttryckt dem i tal, vem vet, eller så är du den du är helt enkelt.
Du kan ju visa din partner igenom kroppsspråket att du älskar hen, en kram eller på ett ömt vis, t.ex. att ta i partnerns hand eller röra vid en annan kroppsdel (inte genitalierna, det blir ju knasigt om man inte ska ha sex dvs) så går det ju att förmedla vad man tycker på det viset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo men...
Jag känner mig som att jag stör henne, dessutom så saknar jag henne konstant.

Jag vill bara springa fram till henne, krama henne och aldrig släppa taget. Men jag kan inte, jag bara "låser" mig.


   
SvaraCitera

Jag tycker inte du ska fokusera på att visa känslor endast och enbart för att du är i ett förhållande. Jag tycker du ska fokusera på att visa känslor, givet att du känner att de vill uttryckas, för att vara ärlig med dig själv och mot din omgivning.

Om man känner något har man två alternativ. Det ena är att visa det och detta kan uttryckas på flera olika, individuella sätt. Det andra är att hålla det inom dig och det är något man gör då man förväntar sig eller tror att omgivningen inte förstår, bryr sig eller tänker ge ödmjuk respons på vad man känner. Vad du behöver ta till dig är att alla människor inte alltid relaterar och tänker sig in i samma känslomässiga tillstånd som du själv gör, därför behöver du sluta ta åt dig om folk inte ger den respons du önskar, förvisso skönt och fint om de gör det, och istället uttrycka dem ändå.

Det handlar om att det, oftast, finns ett egenvärde att ge uttryck för sina känslor. Det handlar inte om att det är en prestation att uttrycka känslor.


   
SvaraCitera

Är du man? Isåfall är det bara naturligt, män har inga känslor. Förutom njutning av att förstöra, våldta och döda givetvis.


   
SvaraCitera

Skrick känslan du känner "Käärleeek"  "avuuuuuund"


   
SvaraCitera

Säg bara hej, hur har du haft det? , senare när du väl har varit i förhållandet lite längre och hon kanske till och med vill tala känslor så kan du säga det. Men jag tycker att det är jättesött att man kramas så fort man träffar den man är ihop med :/
 säg att du saknar henne det är helt okej! 


   
SvaraCitera