Aviseringar
Rensa alla

Förhållande med lärare


Ämnesstartare

Axelinaaas:
okej så han är 6 år äldre än dig.... Asså om jag var du skulle jag väl försöka släppa honom för det skulle inte funka för dig eller honom. 

Troligtvis har du rätt, vill inte förstöra något för honom. Men just nu känns det så bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nostalogi:

Troligtvis har du rätt, vill inte förstöra något för honom. Men just nu känns det så bra

tänk inte bara på nuet utan också i framtiden om hur det skulle gå, men lycka till ♥


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du 14 år och läraren 20 år så avråder jag dig att knulla med honom i vart fall. Om ni sedan blir kompisar och går ut och fikar eller liknande är ju naturligtvis helt ok men du kan försätta honom i en knepig situation om du särar på benen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:
Är du 14 år och läraren 20 år så avråder jag dig att knulla med honom i vart fall. Om ni sedan blir kompisar och går ut och fikar eller liknande är ju naturligtvis helt ok men du kan försätta honom i en knepig situation om du särar på benen. 

Så du avråder mig från att ligga med honom även efter jag fyllt 15?


   
SvaraCitera
Zero
 Zero

stoner:
Är du 14 år och läraren 20 år så avråder jag dig att knulla med honom i vart fall. Om ni sedan blir kompisar och går ut och fikar eller liknande är ju naturligtvis helt ok men du kan försätta honom i en knepig situation om du särar på benen. 

Har inte även läraren ett ansvar? Jag menar han är ju äldre än henne och borde vara den "förnuftiga" av dem två. Men det verkar ju vara ganska tydligt att han vill ligga med henne, då får han väl skylla aig självt lite om det kommer fram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nostalogi: Så du avråder mig från att ligga med honom även efter jag fyllt 15?

Ja. Att ha sexuellu umgänge med sin lärare oavsett om du är 14 eller 17 år är inte rekommenderbart. Vill du ha 20-årig kuk så finns det väl hur många killar som helst som är intresserade än att du behöver äventyra en 20-årig lärares fortsatta yrkeskarriär.

Zero: Har inte även läraren ett ansvar? Jag menar han är ju äldre än henne och borde vara den "förnuftiga" av dem två. Men det verkar ju vara ganska tydligt att han vill ligga med henne, då får han väl skylla aig självt lite om det kommer fram

Jo, självklart har läraren ett ansvar. Jag vet inte varför jag kommer att tänka på rånaren som rånade en juvelerarbutik med motivationen att "dumjävlarna hade lagt smycken för miljontals kronor i skyltfönstret och då borde de väl fatta själva att de kan bli rånade".

Tycker du själv att det är ok att "fresta" en ung oerfaren 20-årig lärare som kan riskera att få honom avsatt och "bannad" som lärare för resten av sitt liv?  Tumme ned


   
SvaraCitera
Zero
 Zero

stoner:

Ja. Att ha sexuellu umgänge med sin lärare oavsett om du är 14 eller 17 år är inte rekommenderbart. Vill du ha 20-årig kuk så finns det väl hur många killar som helst som är intresserade än att du behöver äventyra en 20-årig lärares fortsatta yrkeskarriär.

Jo, självklart har läraren ett ansvar. Jag vet inte varför jag kommer att tänka på rånaren som rånade en juvelerarbutik med motivationen att "dumjävlarna hade lagt smycken för miljontals kronor i skyltfönstret och då borde de väl fatta själva att de kan bli rånade".

Tycker du själv att det är ok att "fresta" en ung oerfaren 20-årig lärare som kan riskera att få honom avsatt och "bannad" som lärare för resten av sitt liv?  Tumme ned

Nej självklart är det inte en optimal situation, men då han har haft möjlighet att avfärda hennes inviter, och inte gjort det utan snarare tvärtom, så anser jag att han har större ansvar att se till att det inte blir något mellan dem. Han vet mycket väl om vad som kan ske, och han verkar vilja ta den risken.Det som är ännu jobbigare är att hon verkar nere i honom, blir liksom ännu svårare för henne att stoppa det då Förvirrad


   
SvaraCitera
Zero
 Zero

DU gör inget fel eller olagligt om du ligger med honom. Det gör dock han, han utnyttjar sin position då du är i beroendeställning till honom. Det som troligtvis skulle ske om det kom fram skulle nog vara att han får sparken och bötar, och även få svårt att få jobb. Vad jag förstår gillar du honom verkligen och det gör ju inte saken bättre. Antigen så skiter du det eller så sköter du det lite snyggt och ser om han är intresserad och tar det där ifrån. Dock måste ni vara väldigt diskreta om ni väljer den vägen, då det är mycket på spel. Vill gärna höra vad som händer haha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zero:

Nej självklart är det inte en optimal situation, men då han har haft möjlighet att avfärda hennes inviter, och inte gjort det utan snarare tvärtom, så anser jag att han har större ansvar att se till att det inte blir något mellan dem. Han vet mycket väl om vad som kan ske, och han verkar vilja ta den risken.Det som är ännu jobbigare är att hon verkar nere i honom, blir liksom ännu svårare för henne att stoppa det då Förvirrad

Jag reagerar alltid när jag läser eller hör om grundskoletjejer som blir kära i sin lärare. För mig verkar en relation mellan 20-årig lärare och 14-årig elev lite kinky. Frågan är ju naturligtvis om det är kärlek från hans sida eller om han bara är kåt?
Men oavsett. Mitt råd till TS är att låt gärna kärleken utvecklas under ett år (och avstå från sex) tills hon slutat grundskolan därför iom att hon börjar gymnasiet lär hon väl inte ha denna lärare i sin undervisning längre eller ens går på samma skola och då är det ju fritt fram.


   
SvaraCitera
Zero
 Zero

stoner:

Jag reagerar alltid när jag läser eller hör om grundskoletjejer som blir kära i sin lärare. För mig verkar en relation mellan 20-årig lärare och 14-årig elev lite kinky. Frågan är ju naturligtvis om det är kärlek från hans sida eller om han bara är kåt?
Men oavsett. Mitt råd till TS är att låt gärna kärleken utvecklas under ett år (och avstå från sex) tills hon slutat grundskolan därför iom att hon börjar gymnasiet lär hon väl inte ha denna lärare i sin undervisning längre eller ens går på samma skola och då är det ju fritt fram.

Jag hoppas verkligen att han inte bara är kåt, svider alltid när äldre killar utnyttjar tjejer. Men tyvärr är det oftast så :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zero: Jag hoppas verkligen att han inte bara är kåt, svider alltid när äldre killar utnyttjar tjejer. Men tyvärr är det oftast så :/

Jag har lite svårt att tänka mig in i situationen där den 20-åriga läraren ska ha släktmiddag med nära och kära och han presenterar sin nya flickvän och presenterar en 14-åring.  Rodnar


   
SvaraCitera
Zero
 Zero

stoner:

Jag har lite svårt att tänka mig in i situationen där den 20-åriga läraren ska ha släktmiddag med nära och kära och han presenterar sin nya flickvän och presenterar en 14-åring.  Rodnar

Haha aa är nog nått jag skulle undvika, men kan sätta mig in i situationen då min kille är 4 år äldre än mig. Aja hon kommer ju ikapp honom om några år Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zero: Haha aa är nog nått jag skulle undvika, men kan sätta mig in i situationen då min kille är 4 år äldre än mig. Aja hon kommer ju ikapp honom om några år

Jag vet killar i närområdet som är i 35-års åldern som är ihop med tjejer som är i 25-års åldern dvs tjejerna är 10 år yngre och de har tom barn ihop och lever lyckliga. Så det är inte ålderskillnaden i sig jag reagerar på utan just kille 20 år och tjej 14 år som dessutom inte ens är laglig att ha sex ihop med som jag reagerar mest på.  Mycket glad


   
SvaraCitera
Zero
 Zero

stoner:

Jag vet killar i närområdet som är i 35-års åldern som är ihop med tjejer som är i 25-års åldern dvs tjejerna är 10 år yngre och de har tom barn ihop och lever lyckliga. Så det är inte ålderskillnaden i sig jag reagerar på utan just kille 20 år och tjej 14 år som dessutom inte ens är laglig att ha sex ihop med som jag reagerar mest på.  Mycket glad

Haha ja förstod det, men rent tekniskt sett så är det större ålderskillnad mellan en 14åring och en 20åring än mellan en 25åring och 35åring. Men när hon är 20 så är ju han bara 26, är ju ingenting haha


   
SvaraCitera

Enligt mig är det ren idioti och ett spel bara som slutar oftast att allt går åt helvete för läraren. Hade jag varit lärare och någon av min elever försöker flörta och visa intresse på olika sätt så hade jag nog blivit lite små sur och förbannad! 


   
SvaraCitera