Aviseringar
Rensa alla

Förhållande med ung tjej


Ämnesstartare

Jag är på g med en tjej, vi har pratat i några veckor och träffats.
Allt har varit perfekt, vi passar med varandra som handen i handsken och jag vill ju självklart satsa.[y]

Nu till problemet, jag är nyss fyllda 18 och hon 14, hon vill inte berätta min ålder för hennes föräldrar är tydligen rätt hårda och kommer inte tillåta det här.[shake]

Nu till frågorna:

Är det här en okej åldersskillnad?

Är det hon eller hennes föräldrar som ska bestämma vem hon är med?

Hon vill att jag ska ljuga om min ålder - vad ska jag göra?

Jag borde tillägga att hon är allmänt mogen för sin ålder..


   
Citera
Ämnesstartare

mx_rider:

Är det här en okej åldersskillnad?

Ja, personligen anser jag det vara okej.

mx_rider:

Är det hon eller hennes föräldrar som ska bestämma vem hon är med?

Well, lite tricky, hon är under 15, de vill hålla koll på sin dotter så hon inte råkar illa ut. Det kan låta lite skumt i en förälders ögon att en myndig person vill vara med deras dotter som inte ens är byxmyndig.

mx_rider:

Hon vill att jag ska ljuga om min ålder - vad ska jag göra?

Personligen skulle jag inte ljuga om min ålder, det skulle bli så fel om de finner ut. Då har man verkligen förstört allt i framtiden om du är seriös med henne.

mx_rider:

Jag borde tillägga att hon är allmänt mogen för sin ålder..

Då borde hon kunna ta ett lugnt snack med sina föräldrar och förklara situationen. Jag var 15 och var tillsammans med en kille som var 20. Jag berättade för min mor att det kommer komma en kille hit som jag tycker väldigt mycket om, men han är lite äldre och att jag inte ville att hon skulle gå i taket. Funkade perfekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouki:

Tack Kouki, ungefär så tänker jag med.
Känner att det är viktigt att visa respekt mot hennes föräldrar när hon inte ens är byxmyndig, fattar ju vad en förälder tänker..

Skönt att nån annan än jag tycker att det är okej, även om jag förstår att det är gränsfall [smile]

Jag brukar alltid "gå hem" bland vuxna så det kanske löser sig [smile]


   
SvaraCitera

mx_rider:

för hennes föräldrar är tydligen rätt hårda och kommer inte tillåta det här.[shake]

Klart att de inte tillåter sin dotter, som inte ens är byxmyndig att vara tlsm med någon som är myndig.
Tänk själv hur du skulle reagera om din fjortonåriga dotter sa att hon hittat en kille som är arton.
Träffa hennes föräldrar så att de får lära känna dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mx_rider:

Tack Kouki, ungefär så tänker jag med.
Känner att det är viktigt att visa respekt mot hennes föräldrar när hon inte ens är byxmyndig, fattar ju vad en förälder tänker..

Jomen precis. Man måste vara schysst och faktiskt berätta, då slipper man onödigt skit 🙂

mx_rider:

Skönt att nån annan än jag tycker att det är okej, även om jag förstår att det är gränsfall

Egentligen tycker jag inte att det är ett gränsfall, men det är ju lite sådär med tanke på att hon är under 15 (även om det inte borde vara någon större skillnad mellan 14 och 15).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Klart att de inte tillåter sin dotter, som inte ens är byxmyndig att vara tlsm med någon som är myndig.

Förstår dig till viss del men vi älskar ju fortfarande varandra?


   
SvaraCitera

mx_rider:

Förstår dig till viss del men vi älskar ju fortfarande varandra?

Det gör ju ingen skillnad. Jag har iaf väldigt svårt att se positivt på om min fjortonåring var tlsm med någon som är arton. Vore hon lite äldre så vore det en annan sak, men i den åldern så är åldersskillnaderna väldigt påtagliga.
Men som sagt, träffa hennes föräldrar så att de får lära känna dig.


   
SvaraCitera

Alltså, jag tror inte att åldersskillnaden som så kommer vara mer problem än man gör det till. Problemet är att om hennes föräldrar är väldigt anti-dig, och du har sex med tjejen, så kan de anmäla dig för våldtäkt mot barn (även om hon var med på det och aldrig själv skulle anmäla dig).

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Iaf, lycka till! Jag hade turen att både mina och min flickväns föräldrar hade rätt stora åldersskillnader, så de kunde inte direkt klaga (a)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mx_rider:

Är det här en okej åldersskillnad?

Absolut. Ålderskillnad kan vara något som ger ett förhållande en liten extra krydda.

mx_rider:

Är det hon eller hennes föräldrar som ska bestämma vem hon är med?

Ja eftersom hon inte är myndig så är det faktiskt så. Även om föräldrar aldrig kan hindra henne att smyga och träffa dig. Däremot eftersom det handlar om 4 år så om ni har sex kan de anmäla dig för våldtäkt av barn. Men då det endast är 4 år mellan och det är frivilligt blir det troligen bara sexuellt utnyttjande men nog inget du vill ha på din stämpel. Så om ni planerar att ha sex innan hon är 15. Var tydlig med detta med hennes föräldrar och att de accepterar det.

mx_rider:

Hon vill att jag ska ljuga om min ålder - vad ska jag göra?

Absolut inte ljuga. Var ärlig.

mx_rider:

Jag borde tillägga att hon är allmänt mogen för sin ålder..

Tyvärr allt för många 14 åriga tjejer som är det 🙂


   
SvaraCitera

_MrBig_:

Men då det endast är 4 år mellan och det är frivilligt blir det troligen bara sexuellt utnyttjande men nog inget du vill ha på din stämpel.

Tror inte skillnaden våldtäkt mot barn/sexuellt utnyttjande gör baserat på frivillighetsgrad eller åldersskillnad, utan enbart på vilken typ av sex (penetrerande eller icke-penetrerande) som de har. Kan inte svära på det, men vill minnas att det är så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Tror inte skillnaden våldtäkt mot barn/sexuellt utnyttjande gör baserat på frivillighetsgrad eller åldersskillnad, utan enbart på vilken typ av sex (penetrerande eller icke-penetrerande) som de har. Kan inte svära på det, men vill minnas att det är så.

Enligt tidigare domar så vet jag åtminstone en 17 åring som hade sex med en 14 åring endast fick sexuellt utnyttjande på grund av hans ålder endast. De hade haft peneterande sex. Men vet inte om det finns någon dom för just en 18 åring dock. Därtill kvarstår rådet att prata med föräldrarna innan lustarna går över styr.


   
SvaraCitera

_MrBig_:

Men vet inte om det finns någon dom för just en 18 åring dock.

Skillnad på att vara 17 och att vara 18. Är du 18 så är du vuxen och behandlas som en sådan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Skillnad på att vara 17 och att vara 18. Är du 18 så är du vuxen och behandlas som en sådan.

Är medveten om det. Så risken är att trots att det bara är 4 år så anses det inte vara förmildrande. Oavsett vad så kvarstår mitt råd till honom.


   
SvaraCitera

_MrBig_:

Enligt tidigare domar så vet jag åtminstone en 17 åring som hade sex med en 14 åring endast fick sexuellt utnyttjande på grund av hans ålder endast.

Coolt. Du har inte någon länk eller så? Inte för att jag inte tror dig, mer för att det är intressant 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det var ju inte så stor åldersskillnad, hade typ vart värre om det var bengt 80+ som var på g med amanda 18+ osv osv.


   
SvaraCitera