Aviseringar
Rensa alla

Förhållande med ung tjej


Ämnesstartare

Stringburka:

Coolt. Du har inte någon länk eller så? Inte för att jag inte tror dig, mer för att det är intressant 🙂

Hmm.. nä ingen länk sparad. Min google sökning gjorde inte heller susen... var någon av skvallerblaskorna (expressen eller aftonbladet).
Internet har ätit upp informationen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Risken att jag blir anmäld är nog ganska liten, har man dessutom ett förhållande är borde det vara förmildrande.

Jag är snarare ute efter råd om hur man allmänt löser situationen utan att hamna i osämja, det är ju lite knivigt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mx_rider:

Risken att jag blir anmäld är nog ganska liten

Tänk på att tjejen kan anmäla dig såväl som föräldrarna. Så har ni sex innan och du sårar henne så pass att hon vill hämnas har hon upp till 10 år att anmäla dig för våldtäkt. Bara en varning.

mx_rider:

har man dessutom ett förhållande är borde det vara förmildrande.

Tyvärr är det inte så. Endast din ålder som eventuellt kan vara förmildrande. Men då du är myndig så får du nog räkna med minst 2 års fängelse om du blir anmäld och fälld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_MrBig_:

Tyvärr är det inte så. Endast din ålder som eventuellt kan vara förmildrande. Men då du är myndig så får du nog räkna med minst 2 års fängelse om du blir anmäld och fälld.

om den som är skyldig till bland annat sexuellt utnyttjande av barn:

"skall inte dömas till ansvar om det är uppenbart att gärningen inte inneburit något övergrepp mot barnet med hänsyn till den ringa skillnaden i ålder och utveckling mellan den som har begått gärningen och barnet samt omständigheterna i övrigt."

Källa: Brottsbalken kap 6 § 14

Jag skulle då anse att det är relativt ringa med tanka på den lilla åldersskillnaden, att vi har ett förhållande och att hon är väl utvecklad för att vara ett "barn"


   
SvaraCitera

mx_rider:

Är det här en okej åldersskillnad?

Sure.

mx_rider:

Är det hon eller hennes föräldrar som ska bestämma vem hon är med?

Hon så klart.

mx_rider:

Hon vill att jag ska ljuga om min ålder - vad ska jag göra?

Själv skulle jag nog gå med på det. Men som andra har sagt blir det knepigt om föräldrarna får reda på sanningen. Så det bästa egentligen är väl att vara ärlig.

mx_rider:

Jag borde tillägga att hon är allmänt mogen för sin ålder..

[cheers]


   
SvaraCitera

Fan, blir avis på dej. Jag vill också hitta en 14 årig brud. Dom är mycket lättare att styra och få att göra som man vill än tjejer i min ålder[sad]


   
SvaraCitera

Är det här en okej åldersskillnad?
Nej

Är det hon eller hennes föräldrar som ska bestämma vem hon är med?
Ptja...då hon varken är byxmyndig eller myndig, för den delen. You figure it out.

Hon vill att jag ska ljuga om min ålder - vad ska jag göra?
Antagligen så kommer du göra precis det så spela roll.

Jag borde tillägga att hon är allmänt mogen för sin ålder..
Aren't they all.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Fan, blir avis på dej. Jag vill också hitta en 14 årig brud. Dom är mycket lättare att styra och få att göra som man vill än tjejer i min ålder[sad]

Tips:

Köp en volvo, skaffa magrutor, raka pungen och var glad [bigsmile]


   
SvaraCitera

mx_rider:

Köp en volvo, skaffa magrutor, raka pungen och var glad [bigsmile]

Tack för tipset[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Själv skulle jag nog gå med på det. Men som andra har sagt blir det knepigt om föräldrarna får reda på sanningen. Så det bästa egentligen är väl att vara ärlig

Jag får säga som det är och hoppas på det bästa, det kommer ändå fram för eller senare och då blir det bara jobbigt för alla [smile]


   
SvaraCitera

Alltså om min son eller dotter var 14 år gammal. Inte faan skulle dom får vara tillsammans med en myndig person. 2 år äldre är max! Tills de blir 15 då skulle jag nog gå mer på vad för person de var än just ålder och lita på min dotters omdöme. Men inte innan hon var 15 [crazy]

Sluta vara så egoistisk nu, tänk på henne långsiktigt ist. Vill du verkligen ha sånt ansvar? [confused]

Varför släpper du inte det här och träffar någon najs brud kring din egen ålder? [cool] Kan garantera att hon kommer glömma dej efter ett tag. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Tack för tipset[blush]

dom faller som käglor sen jag blev 18 och fick körkort [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men ja d luuuuuuuuuuuuuuugnt


   
SvaraCitera

mx_rider:

dom faller som käglor sen jag blev 18 och fick körkort [bigcheers]

hoppas du ej blir 17 igen då och förlorar ditt körkort[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mx_rider:

dom faller som käglor sen jag blev 18 och fick körkort [bigcheers]

Jag antar att det är en statusgrej. Snabb tillgång på sprit och cigg gör väl också att man blir attraktiv den åldersgruppen [smile]


   
SvaraCitera