Aviseringar
Rensa alla

Förintelsens minnesdag


Ämnesstartare

Jag visste inte vart jag skulle posta detta, hoppas det passar här men...

Det är idag 64 år sedan, den 27 januari 1945 då Auschwitz "befriades" av den sovjetiska Röda armen.
Jag fick det gyllene tillfället att lyssna på en föreläsning på min skola som en historieprofessor från Lund, och tidigare ordförare för Historielärarnas förbund, höll. Han tog upp en mängd olika intressanta punkter och fakta. Och hans två huvudfrågeställningar i hans föreläsning var varför Förintelsen har blivit så uppmärksammad de senaste 10-20 åren men inte innan. Och vad Auschwitz egentligen symboliserar. Han menar att det är dagens symbol för den absoluta ondskan.

Men jag ska inte hålla en föreläsning för er, jag vill bara uppmärksamma alla som mot förmodan har missat detta. Och när ni läser detta, håll då samtidigt en tyst minut för Förintelsens alla offer.

Finns det allmänna frågor/funderingar om Förintelsen eller den 27 (i koppling till Auschwitz) så får nu gärna ställa dem här.


   
Citera

Förintelsen? [shake]


   
SvaraCitera

Image

Nasseparteh! [party]


   
SvaraCitera

Alabama Rocker:

Förintelsen? [shake]

Är du också en förintelseförnekare?, sjukt häftigt!


   
SvaraCitera

Jag fick just en ursäkt att bli full. Man tackar.


   
SvaraCitera

Pissluffare:

Är du också en förintelseförnekare?, sjukt häftigt!

hehe[cool]


   
SvaraCitera

Alabama Rocker:

hehe[cool]

Image


   
SvaraCitera

Vad snackar du om. Auschwitz var ju bara ett tuberkulos sjukhus? [tard]


   
SvaraCitera

Dubbelpost.


   
SvaraCitera

Pissluffare:

h

Vägrar! gillar inte partyn


   
SvaraCitera

Alabama Rocker:

gillar inte partyn

[cry]


   
SvaraCitera

det där har ju inte hänt det är bara en konspiration för att få hitler och hans crew att se dåliga ut[wink]


   
SvaraCitera

Jag tycker inte synd om Judarna, de mjölkar det så jävla mycket, visst är det hemskt, men det som är gjort är gjort låt det gå, så länge de tycker synd om sig själva tycker jag inte synd om dem.


   
SvaraCitera

Pissluffare:

[cry]

Vi kan mötas på Techno-Bar istället? [cute]
Image


   
SvaraCitera

Alabama Rocker:

[cute]

Bara om jag får lyssna på dj-adolf och slentrianheila


   
SvaraCitera