Aviseringar
Rensa alla

Förklaring och försvar


Issen
Ämnesstartare

För er som hört hela grejen från Thunders sida så ska ni få den verkliga förklaringen, för de enda han sagt som är sant är att ja jag valde att hoppa av helt när jag blev nerbumpad men inte för nerbumpningen i sig utan för att:

Det är X antal moderatorer av X antal totala som inte velat ha mig kvar, helt anonyma, inga exempel, anledningar eller belägg har lagts fram.

Hela grejen började på UM träffen, alltså en mer eller mindre privat fest där folk konsumerar alkohol. Tydligen ska flera mods sagt saker om mig där vilket också är intressant då jag pratat själv med de flesta och om dom inte ljuger mig rätt upp i ansiktet så är dom inte emot mig eller har iaf inget emot att ha mig kvar vilket i min värld räknas som en "ja" röst till min fördel vilket jag inte tror Thunder gjort.

För alla som minns problemen runt Nell så tog de ca 3 veckor att "utreda" problemet och komma på en bra lösning, gå igenom inlägg, olika personers synvinklar, olika diskussioner etc.
Att avsätta mig skedde 48 timmar efter träffen, och typ 24 timmar efter Thunder kom hem till Norrköping, och jag fick inte reda på ett piss, fick inte ens en chans att försvar mig från åsikter som inte redovisades utan jag skulle bumpas ner dirr.

Senare på kvällen blev Thunder helt galen, skrev att han hatar mig, och bumpade ner Massgrav som ställde sig på min sida och sen kickade han både mig och Massgrav från chatten utan anledning och lämnade själv i vredesmod.

De har även diskuteras i modforumet lite, där jag senare har blivit påhoppad för att ha kört över honom och andra mods/användare i chatt och forum, det har möjligtvis hänt någon gång men inte i större utsträckning än någon annan och ingen i chatten höll med om påståendet när diskussionen kom upp. Däremot har Thunder själv, trots att vi skulle vara 2 om allt tagit beslut som hade vissa konsekvenser, t.ex. Vip... vi kom överens om att vi skulle starta på en måndag, försiktigt och inte kasta oss in i de, istället bumpades ett 30-tal personer upp och hela grejen blev pannkaka så istället ligger de på is, allt denna gjorde han utan min vetskap när jag inte var hemma, så man kan ju fråga sig vem som körde över vem.

Och allt med hänvisning till Alexander, vilket också är intressant då han aldrig fått en chans att intyga eller säga emot, utan alla saker Thunder gjort har refererats dit, och även om han så skulle ha "agerat" efter förtroende får man ta ansvar för de man gör och inte säga att man gör de för att nån annan vill.

Så nu vet ni varför jag hoppade av helt, för tillfället i alla fall, inte för att jag blev av med U sig utan för att de sköttes på värsta vis någonsin.

Kan tilläggas att Thunder försökte försvara hela situationen genom att bland annat säga att vi kanske ska ta bort U-grejen helt, ja då kan man ju fråga sig varför Tobbish bumpades upp direkt efter Thunders beslut utan åsikter från någon.

Så, dedär är en hyffsat bra redogörelse, tror de mesta viktiga kom med utöver en massa glåpord och anklagelser om att jag hatar Thunder etc.

Och till sist så av alla dessa X antal moderatorer är de bara 1 eller 2 som faktiskt sagt nåt emot mig, ett tiotal andra har snarare sagt tvärtom, och ytterliggare några har sagt "inget emot Issen" vilket i min värld betyder att tycker jag ska vara kvar, i alla fall om de inte finns goda skäl till motsatsen. Så kan man räkna bort ett par st moderatorer, de är minst 3 inaktiva som inte varit inne på grymt länge, så man kan ju fråga sig också där vilket hemligt majoritetsbeslut på Thunders privata mailadress som avgjort detta.

Tillägg efter Massgravs vilja:
Thunder blev så arg på Massgrav för att han stod på min sida och ifrågasatte tillvägagångssättet och andra påståendet etc att han sa till Massgrav(innan han faktiskt demotade honom ändå) att han hoppar av som U om Massgrav frivilligt hoppade av som M, vilket han inte direkt fick, Thunder återställde visserligen Massgrav till M senare men vem som helst kan förstå att de va just för show, beslutet var redan fattat.
Kan ju kanske fråga säg varför Thunder är U då, om han inte just kickade Massgrav från modlistan... för om de var frivilligt har han inte följt sitt påstående.


   
Citera
Ämnesetiketter

Tycker han verkar vara lite av en bitterfitta.


   
SvaraCitera

låter som det är dags för Thunder att gå


   
SvaraCitera

tycker ni alla är lol


   
SvaraCitera

Kanske borde tillägga hela "Jag avgår som U om du avgår som M"-grejen.


   
SvaraCitera

Själv känner jag ingen av er personligen men jag håller helt med om att beslutet om att plocka av dig U var förhastat, innan händelsen har jag inte sett en enda disktussion kring ämnet.


   
SvaraCitera

aristoteles:

innan händelsen har jag inte sett en enda disktussion kring ämnet.

Och just det som gjorde att jag ifrågasatte agerandet ifrån fösta början, tydligen var inte min åsikt speciellt mycket värd då Thunder "försvarat" mig. Mot vem har jag ingen aning [rolleyes]

Med det menat att man inte bör öppna käften om att någonting sköts illa, om man inte vill känna på thunderfappers ljuva vrede! [bigcheers]


   
SvaraCitera

massgrav:

Och just det som gjorde att jag ifrågasatte agerandet ifrån fösta början, tydligen var inte min åsikt speciellt mycket värd då Thunder "försvarat" mig. Mot vem har jag ingen aning [rolleyes]

Ja hela situationen känns aningen olustig.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Issen:

Det är X antal moderatorer av X antal totala som inte velat ha mig kvar

X antal av X antal betyder alla, det vet du va?
Och alla kan det knappast ha varit va.

Sen förstår jag verkligen inte varför ni väljer att go puplic med det här? :S Intimtjaffs bland moderatorerna bör väl ändå hållas bland moderatorerna?
Har Danling ens nån aning om vad det är som pågår?[shake]


   
SvaraCitera

Lindblom:

Intimtjaffs bland moderatorerna bör väl ändå hållas bland moderatorerna?

Nej. [no-no]


   
SvaraCitera

Lindblom:

Har Danling ens nån aning om vad det är som pågår?[shake]

Förmodligen inte, men Thunder gör ju vad Alex vill, eller åtminstonde är det så han säger.

Lindblom:

Sen förstår jag verkligen inte varför ni väljer att go puplic med det här?

För att svara på användares frågor och för att visa hur jävla illa saker och ting sköts.


   
SvaraCitera

Lindblom:

Intimtjaffs bland moderatorerna bör väl ändå hållas bland moderatorerna?

NEJ! Är du galen? [shake] Vill inte missa det här!


   
SvaraCitera

Finns thunders förklaring att läsa nånstans också?
Bara nyfiken och oinblandad.


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Lindblom:

X antal av X antal betyder alla, det vet du va?
Och alla kan det knappast ha varit va.

Nix, alla blev inte frågade enligt Thunder själv, sen ändrade han sig naturligtvis efter att jag pratat med Danling också, men jag har från starka indikationer från anonym mod om att denne inte blivit tillfrågad ens, och X antal för ingen har sagt hur många de ens handlar om.

Lindblom:

Sen förstår jag verkligen inte varför ni väljer att go puplic med det här? :S Intimtjaffs bland moderatorerna bör väl ändå hållas bland moderatorerna?

Kan du ju tycka, men alla har rätt att veta hur folk blir behandlade på alla plan, liksom Nell som också fick gå public, så har jag lika mycke rätt i de.


   
SvaraCitera

Tycker ni ska lösa konflikten genom att båda starta varsin MyBrute, den som vinner bäst av tre har rätt:

http://mybrute.com/


   
SvaraCitera