Forumet - Förkortningar

Förkortningar

1921 0 74
Förkortningar du inte trodde att du skulle börja använda, men föll för trycket tillslut.

Heroic blev HC i WoW, hatade det i början men använde det tillslut också.
My face when blev mfw, jag trodde aldrig att fler personer skulle börja använda det första gången jag såg det, men nu använder till och med jag det.

Skulle visa ett exempel på det senare men sitter med mobilen på tåget.
Tänker tillbaka på tiden när man hade lunar. Minns att det var då man började skriva LOL, även jag. Minns även att folk brukade säga "du vet inte ens vad det betyder!" och minns när jag var tvungen att googla vad det betydde. Är lite chockad över att jag faktiskt började använda det innan jag visste vad det betydde. Använde det ju ändå på rätt ställen. Tror jag. Språkbegåvad jäkel.

Spana också in:

Macktorsken:

Du måste ändra då det! I vilka sammanhang använder du afk i verkliga livet? Typ när någon ringer och vill träffas, "jag är afk"

Haha ne. Använder det snarare när jag pratar om internetanvändning och datorer. Var längesedan afk ploppade ur min mun iaf, känns bra. Irl är på något sätt lite mer okej.
Macktorsken:

Att prata så är ett tecken på att du spenderar för mycket tid vid datorn. [smile]

I knöw [sad]. Har börjat läsa en massa böcker nu för att få tillbaka mitt ordförråd (och kanske lite för att det är trevligt att läsa).

Macktorsken:

Jag har rent språk. [wink]

Så du är ute och fångar dagen, hoppar i lövhögar och pratar med trevliga främlingar på stan istället? [smile]
antrax:

I knöw . Har börjat läsa en massa böcker nu för att få tillbaka mitt ordförråd (och kanske lite för att det är trevligt att läsa).

[y][y]

Grejt! Bra att läsa, dock så läser jag nästan aldrig. [sad]

antrax:

Så du är ute och fångar dagen, hoppar i lövhögar och pratar med trevliga främlingar på stan istället?

Exakt! Hoppar i lövhögar med främlingarna! Du borde ("hänka" säger man så?) följa med