Aviseringar
Rensa alla

Förkyld av sperma?


Ämnesstartare

Kan man bli förkyld av att svälja sperma? Alltså smittad den vägen?
Vaknade upp imorse av att jag hade fruktansvärt ont i halsen och jag vet att min pojkvän varit förkyld nu det senaste.

Och NEJ, han har ingen könssjukdom!

Tacksam för svar och bra källa om ni har, eller egna erfarenheter, haha :)!


   
Citera

Hemlighet:

Kan man bli förkyld av att svälja sperma? Alltså smittad den vägen?

I allra högsta grad, ja.


   
SvaraCitera

Blir folk smittade av att äta smittad mat?

Men sätter sig förkylningsvirus verkligen i sperma!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är det jag undrar också, inte för att jag tror att det beror på det men kanske kunde haft ett samband typ?


   
SvaraCitera

ja, det är enbart så folk får förkylningar, sväljer sperma av random folk på stan.


   
SvaraCitera

Hemlighet:

Det är det jag undrar också, inte för att jag tror att det beror på det men kanske kunde haft ett samband typ?

Det finns en risk i alla fall. Däremot kan du också blivit smittad av bara hans närhet eller om ni kyssts dylikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Det finns en risk i alla fall. Däremot kan du också blivit smittad av bara hans närhet eller om ni kyssts dylikt.

Jo, sant. Det är klart. Men undrar om liksom, ja, om han haft förkylningsvirus i kroppen och när spermierna producerats typ, att de råkat bära med sig smittatn typ. Eller jag vet inte. Men det är nog av andra faktorer då 😛


   
SvaraCitera

Hemlighet:

Men undrar om liksom, ja, om han haft förkylningsvirus i kroppen och när spermierna producerats typ, att de råkat bära med sig smittatn typ.

Beror sig på hur länge han varit smittad och om han så att säga, gjort av med dem på egen hand under tiden. Men risken finns ja, dock är den nog rätt smal.


   
SvaraCitera

fråga din mamma[wink]


   
SvaraCitera

Du har pussade inte din pojkvän när han var förkyld?


   
SvaraCitera

troligtvis är det så att efter han körde den i tvåan på dig så tog du den i halsen och då blev det som det blev[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlighet:

ja, om han haft förkylningsvirus i kroppen och när spermierna producerats typ, att de råkat bära med sig smittatn typ.

Du har inte övervägt möjligheten att din förkylda pojkvän kan ha hostat till inom 3 meter ifrån dig eller att ni möjligtvis tagit i samma dörrhandtag utan plasthandskar? [cute]

Sperma var alltså det första du tänkte på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kudde:

ja, det är enbart så folk får förkylningar, sväljer sperma av random folk på stan.

tänkte väl det!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Secrit:

Du har inte övervägt möjligheten att din förkylda pojkvän kan ha hostat till inom 3 meter ifrån dig eller att ni möjligtvis tagit i samma dörrhandtag utan plasthandskar?

eller kanske för att du har pussat honom eller umgåtts med honom?[crazy]


   
SvaraCitera

Generellt brukar man ändå ha en period på 1-3 dagar innan viruset bryter ut. Så högst tvivelaktigt, men på frågan om man kan, ja, det är mycket möjligt. Virus smittar genom kroppsvätskor och luftburen kontakt. Mest troligt smittas du luftburet dock.


   
SvaraCitera

Nej du har bara torkad sperma i halsen.


   
SvaraCitera