Aviseringar
Rensa alla

Förlåt


Ämnesstartare

Jag vill säga förlåt till dom som eventuellt tagit illa vid sig av vad jag skrivit i trådarna om feminism. Det har inte varit min mening att såra eller förarga någon. Jag har bara inte tänkt hela vägen.
Jag är inte sexistist eller kvinnohatare. Snarare tvärtom. Därför smärtar det mig att bli anklagad och beskylld för att vara det.

Jag är verkligen för båda könens lika rätt och är jämställdhetsivrare, men genom att sätta båda könen i fokus. Båda är utsatta och utsätts för diskriminering, men på olika sätt och på olika områden. Och på dessa områden den ena mer, den andra mindre och tvärtom.

Det är inte lätt att vara kvinna. Absolut inte, med objektifiering utseendekrav osv. Ideal att leva upp till. Men det är inte speciellt lätt att vara man heller, då vi också utsätts för detsamma, men kanske dock inte i samma omfattning.
Jag känner mig missförstådd.

Jag överväger att antingen avregistrera eller bara ta en långvarig paus. Och det för er trevnad och trivsel på forumet.

Har inte bestämt mig ännu.


   
Citera

Hejdå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns knappt någon verklighetsförankring kvar i det som i Sverige(det jag känner till) kallas feminism så jag skulle inte vara så värst ledsen över att ha råkat dra ner några feministers vrede om jag var du, beror iofs på vad du skrev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


Ledsen men mina fienders vänner är mina fiender, en efter en


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 Alltså......... Sluta ta åt dig av allt. du kanske bör söka dig psykisk hjälp om du ej redan har fått?

välkommen åter!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
 Alltså......... Sluta ta åt dig av allt. du kanske bör söka dig psykisk hjälp om du ej redan har fått?

Jag vill bara att alla ska vara glada.  Vill bli omtyckt. Uppskattad.
Ledsen

S3ON:       
välkommen åter!

Tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Problemet är inte vad du säger, utan åsikterna i sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den här tråden gör knappast nån feminist glad lol. Jag får aldrig skit från nån feminist fast jag utrycker mig hursomhelst om dem. Inse att samhället trycker ner män som inte står upp för sig själva. Stå för dina åsikter, ge fan i om någon inte gillar det.

Jag får ont i ögonen av att läsa såna här trådar. Hade hellre sett dig säga "okej, du har rätt" och gå vidare eller argumentera för dina åsikter.
 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej: Jag vill bara att alla ska vara glada.  Vill bli omtyckt. Uppskattad.

Du bör skriva vad du tycker i alla sammanhang, såvida det inte innebär att du direkt sårar människor, vilket du ej verkar ha känn för när det gör riktigt.. :/

Öh, nä men var dig själv!! Kan ej vara speciellt hälsosamt att leva ett liv emot allt man står för själv. :s 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Den här tråden gör knappast nån feminist glad lol. Jag får aldrig skit från nån feminist fast jag utrycker mig hursomhelst om dem. Inse att samhället trycker ner män som inte står upp för sig själva. Stå för dina åsikter, ge fan i om någon inte gillar det.

det är dock annorlunda på hur ni två uttrycker er. du kritiserar nyfiket känns det som, till skillnad från tjohej som bara säger emot.. bara för att? han har missförstått feminismen och uttrycker sig förminskande mot flera problem. flera har försökt förklara att det som oroar honom är det feminism jobbar för, men trots det upprepar han samma sak om och om igen.

att han dessutom likar och hjärtar ''provocerande'' och sexistiska bilder/inlägg som sming/knekten/whatever lägger upp säger väl också en hel del. 

tror ej du är ond tjohej, men lite trångsynt kanske. du behöver inte heller lämna um för att folk inte håller med dig. = )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: nse att samhället trycker ner män som inte står upp för sig själva. S

kvinnor också, hörrudu.

du måste söka hjälp för detta. det går inte att aldrig förarga någon. självklart ska man bete sig trevligt men det är helt omöjligt att få alla med sig när alla inte tycker lika. dina åsikter beror nog på att du är lite dåligt upplyst och inte att du är någon elak person. var inte ledsen. kram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

kvinnor också, hörrudu.

Ja det ena utesluter inte det andra? Dock är det på olika sätt. 

menar t.ex jag och ett par kompisar kan säga vad som helst för respektlösa saker till tjejer irl och de bara skrattar och typ blir smickrade. Om någon mer mesig kille säger samma sak blir han helt krossad av tjejerna lol (true story).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

Ja det ena utesluter inte det andra? Dock är det på olika sätt. 

menar t.ex jag och ett par kompisar kan säga vad som helst för respektlösa saker till tjejer irl och de bara skrattar och typ blir smickrade. Om någon mer mesig kille säger samma sak blir han helt krossad av tjejerna lol (true story).

allt du skriver gäller tjejer också. men kul att veta du beter dig som ett svin irl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

allt du skriver gäller tjejer också. 

Ok är inte tjej så vet ej hur man bemöts  som tjej. Förklara gärna

isola:

men kul att veta du beter dig som ett svin irl.

 Lol så jävla fjantigt uttryck. hur beter man sig som ett svin? xD
 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:

det är dock annorlunda på hur ni två uttrycker er. du kritiserar nyfiket känns det som, till skillnad från tjohej som bara säger emot.. bara för att? han har missförstått feminismen och uttrycker sig förminskande mot flera problem. flera har försökt förklara att det som oroar honom är det feminism jobbar för, men trots det upprepar han samma sak om och om igen.

att han dessutom likar och hjärtar ''provocerande'' och sexistiska bilder/inlägg som sming/knekten/whatever lägger upp säger väl också en hel del. 

tror ej du är ond tjohej, men lite trångsynt kanske. du behöver inte heller lämna um för att folk inte håller med dig. = )

Jag säger inte emot bara för att, utan för att jag inte förstått eller inte håller med.
Jag har oro, ja. Men inte mot feminismen som sådan. Missförstod den, jo. Men har gått tillbaka och läst, tror därför att jag hänger med nu på hur feminismen jobbar och vad den står för.
Och att jag "gillat" bilderna är inte för att jag är sexistisk eller hatar kvinnor eller vill jobba emot feminismen, för så är det absolut inte. Tyckte bara att bilderna var roliga. Men det kanske de inte var då, om andra tar illa vid sig av dessa.

Jag är verkligen inte ond. Vill bara alla väl, även om det pga vad jag skriver blir fel ibland Ledsen
Möjligen också trögfattad.

isola:

kvinnor också, hörrudu.

du måste söka hjälp för detta. det går inte att aldrig förarga någon. självklart ska man bete sig trevligt men det är helt omöjligt att få alla med sig när alla inte tycker lika. dina åsikter beror nog på att du är lite dåligt upplyst och inte att du är någon elak person. var inte ledsen. kram.

Ja, dåligt påläst. Absolut, men elak är jag inte Ledsen
Har mått dåligt och varit ledsen över detta de senaste dagarna, men det går över.
Och antar att du har rätt i det du skrev med.


   
SvaraCitera