Aviseringar
Rensa alla

Förlåta otrohet?


Ämnesstartare

Skulle du?

Jag skulle inte. Inte under några som helst omständigheter.


   
Citera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Skulle du?

Nope. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det hade jag nog. Älskar jag personen tillräckligt så är jag också beredd att förlåta det mesta.

Är en toffel. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag älskade personen tillräckligt mycket. Och om vi hade ett stängt förhållande såklart. [crazy] Det finns oftast en anledning till att man är otrogen... går det att lösa, så kan man försöka göra det men annars - tack o hej.

Det e ju inte själva sexet som man blir ledsen/Arg över, utan att personen ljugit osv. iaf för mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle inte ha ett sexuellt exklusivt förhållande till en början, men om man bortser från det så skulle jag nog förlåta det under förutsättning att personen jag hade det med berättade det för mig och inte försökte ljuga om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja och nej. Rent principiellt så tycker jag inte att ha sex med någon annan är så jävla fel, det är mer om hon "tror" att jag skulle ta illa upp och gör det ändå eller ljuger som det skulle såra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte eftersom jag inte varit med om det än. tror dock inte det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Ja det hade jag nog. Älskar jag personen tillräckligt så är jag också beredd att förlåta det mesta.

Är en toffel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Nope.

Inte under några omständigheter?

Jonnybravo91:

Är en toffel.

Ja, det är du.[y]

Älskar man någon tillräckligt mycket är man inte otrogen. Det är iaf min åsikt.

Angeleyes:

Det finns oftast en anledning till att man är otrogen...

Det går alltid att lösa problem istället för att vara otrogen. Att vara otrogen är ett aktivt val.

Du säger "om jag älskade personen tillräckligt mycket"
Men hur kan man säga att man älskar någon om man går bakom ryggen på denne?

Angeleyes:

Det e ju inte själva sexet som man blir ledsen/Arg över, utan att personen ljugit osv. iaf för mig

Jag håller med. Egentligen spelar det ingen roll vad det är man ljuger om. Det är själva lögnen som förstör. Att inte vara ärlig är ett stort svek, kanske det största av alla.

mediakatt:

men om man bortser från det så skulle jag nog förlåta det under förutsättning att personen jag hade det med berättade det för mig och inte försökte ljuga om det.

Jag förstår vad du menar. Det är skillnad mellan att vara ärlig om det och att försöka smussla, men jag hade inte förlåtit även om killen berättade för mig att han hade varit otrogen. För mig finns det ingen ursäkt.

Roll on:

det är mer om hon "tror" att jag skulle ta illa upp och gör det ändå eller ljuger som det skulle såra.

jag förstår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

vet inte eftersom jag inte varit med om det än. tror dock inte det

Jag har inte heller varit med om det, så jag kan inte säga till 100%, men till 99


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Jag förstår vad du menar. Det är skillnad mellan att vara ärlig om det och att försöka smussla, men jag hade inte förlåtit även om killen berättade för mig att han hade varit otrogen. För mig finns det ingen ursäkt.

Mitt problem vore mer att jag skulle ha väldigt svårt att lita på någon som har ljugit för mig om något viktigt, och jag vill inte ha ett förhållande med någon jag inte litar på. Jag upplever inte själva "ligga med andra personer"-grejen som lika viktig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jag upplever inte själva "ligga med andra personer"-grejen som lika viktig.

Samma här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min förra pojkvän var otrogen, han hade sex hela tiden under tiden vi var tillsammans med min bästa vän som jag hade då. Hade förlåtit honom om det hände typ en gång på fyllan men inte när han gjorde det upprepade gånger med min vän. Så i detta fall kommer jag aldrig förlåta honom.


   
SvaraCitera

Nej, skulle bli äcklad varje gång jag kollade på personen annars, tror jag klarar mig utan en man som inte kan 1. hålla kuken i styr 2. är ett svin som inte går att lita på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det skulle jag antagligen göra, men sen skulle mitt förhållande ta slut pga mitt bristande förtroende [party]


   
SvaraCitera