Aviseringar
Rensa alla

Förlora oskulden??


höna

K-NULLA B-RUDAR


   
SvaraCitera

Vippen:

Det är alltså inte OK att gå emot normen, vilket Herr Johansson föreslår?

Jajjemän jag är Johansson jag!
Men menar mer liksom, man kanske ångrar sig sen? Är ju sånt man inte vet...

Men jag har ju inte sagt att det "inte" är OK ju?
Sa ju bara min mening vad jag tyckte.
Kan ju inte vara så kul att bara " Ah men nu har jag gjort det och nu har jag en sån ångest att jag bara stressade för att " få " bort det.
I just said what I thought was good!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Johansson:

Och så känns det bäst att göra det med någon man gillar så är väl det bättre att göra det då?

Menar du: "Om det känns bäst att göra det..." eller "Det känns bäst...". Jag menar att en inte behöver vara förälskad i den första en har sex med för att det ska vara bra sex. Tror jag menade att om en inte träffat sitt livs stora kärlek men ändå vill ha sex så ska en väl ha det? Jag menar inte att en ska göra något en inte är bekväm med, eller att en ska göra det med någon en ogillar.

Vippen:

Det är alltså inte OK att gå emot normen, vilket Herr Johansson föreslår?

Vilken norm? "Förlora-oskulden-vid-första-bästa-tillfälle"-normen? Trodde inte att det var något speciellt normativt över det. Speciellt inte om en ser det i ett mer globalt perspektiv. Och jag vill inte propagera för att det är det bästa för alla att ha sex första gången när en känner sig redo och har någon en är bekväm med. Jag sade att det också är en möjlighet för vissa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Jag menar inte att en ska göra något en inte är bekväm med, eller att en ska göra det med någon en ogillar.

Eller bara för att "ha det gjort" för den delen.


   
SvaraCitera
Vippen

Johansson:

Jajjemän jag är Johansson jag!
Men menar mer liksom, man kanske ångrar sig sen? Är ju sånt man inte vet...

Jag förstod dig väl, och stödde din åsikt. [y]

Ensamvargen:

Vilken norm? "Förlora-oskulden-vid-första-bästa-tillfälle"-normen? Trodde inte att det var något speciellt normativt över det. Speciellt inte om en ser det i ett mer globalt perspektiv.

Ja den normen. Nej inte globalt men om man utgår från vårt svenska samhälle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vippen:

Ja den normen. Nej inte globalt men om man utgår från vårt svenska samhälle.

Okej, jag accepterar din ståndpunkt att det finns en sådan norm. Jag anser dock fortfarande att det jag säger är att

Ensamvargen:

jag vill inte propagera för att det är det bästa för alla

utan att det kanske är det bästa för en del. Det vill säga, jag har inget emot om någon bryter mot den normen och ligger när dom finner sin stora kärlek, men jag tycker att folk ska få ligga när dom känner sig bekväma med det och det inte ingår någon form av tvång eller så (nej, inte ens ett grupp tryck att: "Du måste ligga för att vara någon.")


   
SvaraCitera
Vippen

Ensamvargen:

Ensamvargen:

jag vill inte propagera för att det är det bästa för alla

utan att det kanske är det bästa för en del. Det vill säga, jag har inget emot om någon bryter mot den normen och ligger när dom finner sin stora kärlek, men jag tycker att folk ska få ligga när dom känner sig bekväma med det och det inte ingår någon form av tvång eller så (nej, inte ens ett grupp tryck att: "Du måste ligga för att vara någon.")

Jag förstår dig! Uppfattade det först som att du tyckte det var "löjligt" att liksom värna om sexet. Men som du beskriver här så visar du att du bryr dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vippen:

Jag förstår dig! Uppfattade det först som att du tyckte det var "löjligt" att liksom värna om sexet. Men som du beskriver här så visar du att du bryr dig.

Jag tycker det är löjligt att tänka: "JAG MÅSTE VÄNTA PÅ DEN rätta!!!!" Det är inte löjligt att bry sig och tycka att det är sämst att folk har sex som dom får ångest över. [y]


   
SvaraCitera
Vippen

Ensamvargen:

Jag tycker det är löjligt att tänka: "JAG MÅSTE VÄNTA PÅ DEN rätta!!!!

Även om det "måstet" är grundat på ens egen vilja? [wink]
Men, you've made your point, du behöver inte förklara mer om detta.

Ensamvargen:

Det är inte löjligt att bry sig och tycka att det är sämst att folk har sex som dom får ångest över.

Vad bra att du tycker det [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vippen:

Även om det "måstet" är grundat på ens egen vilja? [wink]

Kan skriva dig ett PM och förklara närmre hur jag ser det om du vill. [wink]


   
SvaraCitera
Vippen

Ensamvargen:

Kan skriva dig ett PM och förklara närmre hur jag ser det om du vill. [wink]

Behövs ej. Jag förstår vad du personligen tycker. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vippen:

Behövs ej. Jag förstår vad du personligen tycker. [crazy]

Nej, men okej.


   
SvaraCitera

Första gången ska göras och glömmas.
Det sa de i en ungdomsfilm jag såg i skolan.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Jag menar inte att en ska göra något en inte är bekväm med, eller att en ska göra det med någon en ogillar.

Jadåå men förstår precis vad du menar ju! 🙂 Men tänkte mer på att säg att du går ut på krogen och hittar någon brud som du aldrig träffat och får till det med henne på kvällen/natten och du är full och förlorar oskulden kanske inte är så kul? Eller så är det lättnad. Hur tolkar du det?


   
SvaraCitera
Vippen

RakatKadaver:

Första gången ska göras och glömmas.
Det sa de i en ungdomsfilm jag såg i skolan.

LOL
Sicket maktutövande. (filmen)


   
SvaraCitera