Aviseringar
Rensa alla

Förlorade mitt körkort på första dagen.


Ämnesstartare

Ska försöka berätta det här så lungt och sansat som möjligt... Ja, det var ju så här att jag och mina kompisar åkte i min Volvo s40 och så satt en polare till mig o meckade en spliff i bilen. Han frågade mig om han fick göra det och självklart så dum som jag var så sa jag ja.

Efter en stund precis innan han meckat klart den så är det en jävla polisbil bakom oss och vill stoppa oss... Vi får då sån panik så jag körde iväg några 100 meter så att polaren skulle hinna gömma spliffen o weedet nånstans så inte polisen skulle hitta det.

Efter c.a 1km så stannar jag polisen frågar mig varför jag ej stannade från början och jag sa att jag hade på musik och la ej märke till backspegeln.
Då vill polisen visitera i bilen och SMACK så ser han spliffen där o weedet...

Han drog in mitt körkort (pappers lapp som man får första dagen när man klarat hela körkortsgrejen) jag fick ett papper där det stod att jag bara fick köra i 72 timmar till. och så fick jag o mina kompisar 2500 kr i böter då det visades positivt för alla oss 3.

Är rätt besviken på mig själv fick körkortet idag och blev av med det idag. är bara 19 år.

nu till min fråga.

Får han göra så?

Mina föräldrar vet ingeting om det här, hur ska jag berätta det?


   
Citera

12characters:

Får han göra så?

fråga din advokat.


   
SvaraCitera

Det är väl klart som korvspad att han får göra så.


   
SvaraCitera

12characters:

Får han göra så?

Klart han får. Kallas drograttfylleri, idiot.


   
SvaraCitera

clickclack:

Klart han får. Kallas drograttfylleri, idiot.

skrev han verkligen att han var påverkad när han körde?


   
SvaraCitera

Hahahahaha jävla idiot.


   
SvaraCitera

Haha men gud. Droger är ju inte så jävla bra så klart körkortet ryker om du är påverkad när du kör. Surt grabb1!!!


   
SvaraCitera

Utspädaren:

skrev han verkligen att han var påverkad när han körde?

Han hade det i blodet alternativt pisset uppenbarligen och det är väl det som avgör, hur påverkad han sen var är väl en helt annan sak.


   
SvaraCitera

dazed:

Han hade det i blodet alternativt pisset uppenbarligen och det är väl det som avgör, hur påverkad han sen var är väl en helt annan sak.

man kan väl inte dömas för rattfylleri om man inte är påverkad.


   
SvaraCitera

ja klart han får, agerar man som en idiot bör man bli behandlad som en också


   
SvaraCitera

Utspädaren:

man kan väl inte dömas för rattfylleri om man inte är påverkad.

Du kan köra bil helt prickfritt och inte känna dig full eller ofokuserad alls med 0.03 promille alkohol i blodet men du kan ändå ge dig fan på att om du får blåsa i en kontroll så är det att betrakta som rattfylla.


   
SvaraCitera

dazed:

Du kan köra bil helt prickfritt och inte känna dig full eller ofokuserad alls med 0.03 promille alkohol i blodet men du kan ändå ge dig fan på att om du får blåsa i en kontroll så är det att betrakta som rattfylla.

Ja? Han var ju inte full och inte påverkad av cannabis. Att pissa positivt för valfri drog betyder väl för fan inte att man kört rattfull. Kan ej dömas för det.


   
SvaraCitera

rätt jävla åt dig


   
SvaraCitera

Utspädaren:

Ja? Han var ju inte full och inte påverkad av cannabis. Att pissa positivt för valfri drog betyder väl för fan inte att man kört rattfull. Kan ej dömas för det.

Det som spelar någon roll är om man har narkotika i blodet när man stoppas, om det sedan är rätt eller fel att dra gränsen på det viset är en annan fråga men så är det.


   
SvaraCitera

dazed:

Det som spelar någon roll är om man har narkotika i blodet när man stoppas, om det sedan är rätt eller fel att dra gränsen på det viset är en annan fråga men så är det.

Att pissa positivt på ett lackmus betyder inte att man har någon narkotika i blodet, väl. Du menar att man kan bli dömd för rattfylleri trots att man inte är påverkad? Jag menar att det ej kan stämma. Är dock ingen expert, kanske är så laglöst i Svärje. Men leta gärna upp nån källa om du vill och visa för mig att jag har fel.


   
SvaraCitera