Aviseringar
Rensa alla

Förlorade mitt körkort på första dagen.


Utspädaren:

Att pissa positivt på ett lackmus betyder inte att man har någon narkotika i blodet, väl.

Får anta att man tar blodprov i dom har sammanhangen då det verkar vara avgörande:
För rattfylleri döms också den som för ett motordrivet fordon eller en spårvagn efter att ha intagit narkotika som avses i 8 § narkotikastrafflagen (1968:64) i så stor mängd att det under eller efter färden finns något narkotiskt ämne kvar i blodet.
Narkotikalagstiftning är väl generellt sett petig som Hitler.


   
SvaraCitera

jo, precis, man tar blodprov i syftet att bevisa att personen varit påverkad under färden. inte det att personen nånsin tagit en drog.


   
SvaraCitera

En vägdåre mindre!111
bara ett antal kvar


   
SvaraCitera

Utspädaren:

jo, precis, man tar blodprov i syftet att bevisa att personen varit påverkad under färden. inte det att personen nånsin tagit en drog.

Och värdet som krävs för påverkan måste ju vara högst individuellt så således dömer man nog alla som har "något narkotiskt ämne kvar i blodet." Som sagt så dömer dom ju dig för vanligt rattfylleri om du har 0.023 eller något sådant i blodet dagen efter en utekväll även om personen inte är påverkad under färden.


   
SvaraCitera

dazed:

Och värdet som krävs för påverkan måste ju vara högst individuellt så således dömer man nog alla som har "något narkotiskt ämne kvar i blodet." Som sagt så dömer dom ju dig för vanligt rattfylleri om du har 0.023 eller något sådant i blodet dagen efter en utekväll även om personen inte är påverkad under färden.

personen är då påverkad. illustreras av halten i blodet. hur det "känns" är helt irrelevant.


   
SvaraCitera

Utspädaren:

personen är då påverkad. illustreras av halten i blodet. hur det "känns" är helt irrelevant.

I helvete eller att du är.


   
SvaraCitera

jo rent tekniskt.


   
SvaraCitera

HAHAHAHAHA IN YOUR FACE!!
Så jävla ägd [love]


   
SvaraCitera

Inte på ett sätt som påverkar din körning, alltså är det en rättvis parallell.


   
SvaraCitera

vilken då menar du? du har väl inte dragit nån parallell

varför måste du säga emot när du egentligen håller med mig? vad fan är fel på dig. har man nåt i blodet är man "påverkad", och åker dit. du håller ju för fan med om detta? tyst nu


   
SvaraCitera

Fan vad klantigt [tard]


   
SvaraCitera

Utspädaren:

varför måste du säga emot när du egentligen håller med mig? vad fan är fel på dig. har man nåt i blodet är man "påverkad", och åker dit. du håller ju för fan med om detta? tyst nu

Ja alltså är man påverkad om man har narkotika i blodet? Då är det ju du som håller med mig men ändå är obstinat. Vafan? [crazy]


   
SvaraCitera

thanks for the tip, nu vet jag att jag inte ska röka weed i bilen

bara för dig att ta om körkortet också!
Jag tror polisen är rätt bra på att göra rätt, så fundera inte över det du


   
SvaraCitera

isola:

En vägdåre mindre!

passaro:

Hahahahaha jävla idiot.

Zapzap:

HAHAHAHAHA IN YOUR FACE!!
Så jävla ägd

[y]

12characters:

åkte i min Volvo s40

Det absolut viktigaste! Har du hunnit skaffa en sådan fast körkortet är så färskt? Men nu kan du ju sälja den och köpa "spliff och weed" för pengarna!


   
SvaraCitera

dazed:

Ja alltså är man påverkad om man har narkotika i blodet? Då är det ju du som håller med mig men ändå är obstinat. Vafan? [crazy]

nej är du som missförstår en massa.


   
SvaraCitera