Aviseringar
Rensa alla

Förlorar man social kompetens?


Ämnesstartare

Jag har undrat en sak. Men ibland så kan jag känna ibland att jag blir rubbad på de sociala om jag är inne (hemma) väldigt länge och inte är ute och är social så jätte mycket så att jag förlorar sociala kompetensen. Det är för att man inte är med människor och är social som man förlorar det? Kan man inte bli bra på de på annat håll?

Obs. seriös tråd!


   
Citera
Ämnesstartare

Det beror nog alldeles på vad du själv menar med social kompetens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad jag har märkt så brukar det vara bäst att öva på det man blir bra på. Det gäller även att umgås med folk. 


   
SvaraCitera

man kan ju bli socialt otränad av att isolera sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:
Vad jag har märkt så brukar det vara bäst att öva på det man blir bra på. Det gäller även att umgås med folk. 

Men tror du att avhållsamhet från människor ett tag kan göra saker sämre för en?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Men tror du att avhållsamhet från människor ett tag kan göra saker sämre för en?

Det kan det nog göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tveklöst, ens bubbla blir mindre och mindre. Kanske bottnar din eviga ängslan lite i detta beteende också, varsågod att ställa din följdfråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man ska aldrig någonsin försöka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 

dazed: anske bottnar din eviga ängslan lite i detta beteende också,

i vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
 
i vad?

Om du lever lite isolerat så kanske det är enklare att börja oroa sig för den stora, stygga världen där ute?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Om du lever lite isolerat så kanske det är enklare att börja oroa sig för den stora, stygga världen där ute?

jo kanske. ska sluta med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

jo kanske. ska sluta med det.

Ja ut med dig! (sagt i  en ickerasistiskt menad kommentar) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Ja ut med dig! (sagt i  en ickerasistiskt menad kommentar) 

<3


   
SvaraCitera

dazed: (sagt i  en ickerasistiskt menad kommentar)

Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror en glömmer vem en brukar vara bland folk och därför inte riktigt vet hur en ska bete sig. En är väl olika personer när en är ensam och när en umgås med andra skulle jag tro, oavsett om det är ett medvetet eller omedvetet beteende.
Det en kan göra för att slippa bli socialt otränad... tja, antingen ser du till att träffa folk med jämna mellanrum, eller så har samtal med dig själv. Det är rätt så trevligt.


   
SvaraCitera