Aviseringar
Rensa alla

Förlorar man social kompetens?


mynona

dazed: Ja ut med dig! (sagt i en ickerasistiskt menad kommentar)

<3
Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjo, man blir ju blygare och blygare ju mer man inte umgås med folk. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hört från en polare som jobbar med några särskilda ungdomar att en av ungdomarna gått från social till asocial. Så det är ju inte omöjligt iaf. Har själv träffat den personen och det var galet svårt att försöka prata med hen. 


   
SvaraCitera

Jag är övertygad om att man kan "förlora" social kompetens. Har iofs jättesvårt att sätta mig in i hur det är för vanliga människor, men eftersom jag själv har social fobi så vet jag att om jag håller mig inne under lång tid och inte utsätter mig för sociala situationer så kommer jag få mer ångest när det väl är dags.

För mig är social kompetens en färdighet som ständigt måste tränas. Det är lite som styrketräning, om jag låter bli att anstränga musklerna så kommer de ju förtvina. Precis så är det på det sociala planet, för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Ja ut med dig! (sagt i  en ickerasistiskt menad kommentar) 

<3<3

Xisco:
Har hört från en polare som jobbar med några särskilda ungdomar att en av ungdomarna gått från social till asocial. Så det är ju inte omöjligt iaf. Har själv träffat den personen och det var galet svårt att försöka prata med hen. 

fast det kan ju ha andra orsaker där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

fast det kan ju ha andra orsaker där

Såklart det har. Finns mycket han inte nämnt om detta fallet samt saker han själv inte vet om hen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco: Har hört från en polare som jobbar med några särskilda ungdomar att en av ungdomarna gått från social till asocial. Så det är ju inte omöjligt iaf. Har själv träffat den personen och det var galet svårt att försöka prata med hen.

Hur blev han de?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Hur blev han de?

Jag vet inte exakt. Men han började isolera sig en hel del, till slut var datorspel hans "allt". + en del annat


   
SvaraCitera