Aviseringar
Rensa alla

förlorar min bestie 🙁


Ämnesstartare

Min kompis (P kan vi kalla henne) börjar att strunta i mig, vi har varit bästa vänner i snart 10 år men nu så vill hon inte vara med mig längre... Jag finns liksom bara när hon har problem eller när nånting kul har hänt för hennes del och hon vill berätta det, men när jag har det svårt eller är pratglad så verkar det som om hon hatar mig och vill undvika mig till 100% eller så tjafsar hon emot mig och säger att jag överdriver. Som exempel så var jag inte särskilt nöjd med mina slutbetyg (inget fel med dom men de var bara "normala") så jag skickade en bild på betygen och hon svarade "DOM ÄR BRA OKEJ!!!?? FATTAR DU INTE ATT DU BARA ÖVERDRIVER?? GUUUD SNÄLLAAA...! DU SKA ALLTID VARA SÅÅÅ GNÄLLIG." och det gjorde ju mig lite ledsen men jag valde att ignorera det, eller en annan gång när jag hade bytt ridskola (och var jätte glad och nöjd över det) så skrev hon "k." (kan tillägga att hon också är hästintresserad). Fattar inte vad jag gjort för fel 🙁 Vill inte förlora henne eftersom jag har väldigt svårt för att skaffa mig nya vänner ( och självklart vill man inte förlora sin bästa vän) :/ Vad ska jag göra? 🙁


   
Citera

Dumpa henne och skaffa en ny bästie. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill men det är svårt att släppa taget :/


   
SvaraCitera

hon kanske tycker att du gnäller mycket? du får väl fundera över ditt beteende, kan det vara så att hon har rätt? om nej så kanske du ska börja hänga med någon trevligare person.

du kan ju alltid säga till henne att du tycker hon beter sig konstigt och fråga om det hänt något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är inte gnällig på nåt sätt.. håller mig mest för mig själv iof. Men jag ska försöka få henne att lyssna på mig 🙂


   
SvaraCitera

prata ut med henne i lugn och ro och så får ni komma fram till vad det är som klämmer. hatar hon dig så är det väl adjö men har hon en bra förklarling så kan du väl förlåta henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yeah I guess so


   
SvaraCitera

Förlora min "Bf" med som jag känt i hela mitt liv... Det började med att hon börja hänga med andra och då gjorde jag också det, men hon är SKIT avundsjuk av sig så hon vill ha tillbaka mig och försöker ta bort mig mot min nya ÄKTA bf (btw hon är elak mot henne också)... Tycker du ska sluta vara kompis med henne.... Hitta någon ny, barndomsvänner växer ifrån varandra, så är det bara... :/


   
SvaraCitera

Förstår att du inte vill förlora henne, speciellt om ni har varit vänner så länge men ofta är det så att man växer ifrån varandra. Tycker du borde försöka hitta en nya vänner som behandlar dig bättre. Ska ju inte vara så att bara du lyssnar på hennes problem och blir glad av det som har hänt henne. Om hon skulle vara din bästis så skulle hon varit glad för din skull med och inte bli irriterad över det. Kan vara svårt, speciellt om man inte är de sociala typen men man måste försöka. Efter ett par år så förstår man att det var de rätta. Annars så kanske ni bara behöver en paus från varandra? Försök börja umgås med andra personer och låt henne göra samma sak så kan det bli så att hon börjar sakna dig. Men vet inte vad man har förrän man har förlorat det 🙂


   
SvaraCitera

finns säkert andra människor du kan lära känna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för alla svar uppskattas!


   
SvaraCitera