Aviseringar
Rensa alla

Förlorat en syster


Ämnesstartare

Min syster dog nyligen i cancer, igår var det begravning och nu vill jag själv dö för att det är så plågsamt utan henne. Hon var min bästa vän och betyder allt för mig.
Någon som varit med om liknande och har tips på hur man tar sig igenom det?


   
Citera
Ämnesstartare

Fy vad hemskt! Prata med någon och stäng inte inne.

Kram [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch så hemskt, skulle aldrig klara av att förlora min syster. Tusen styrkekramar till dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kram[love][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herregud. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

usch fy vad hemskt :(( kraam!! [love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

tips på hur man tar sig igenom det?

Jag vill inleda med dom ''idioter'' som troligtvis försöker göra sig roliga över ditt inlägg, de är inte roligt någonstans när en person nyligen mist sitt liv.

Jag har själv inte mist någon i min närhet en så länge som betyder mycket för mig, jag är ung och har haft turen med mig. Mina tips är nog att prata med någon och inte hålla allt inom dig, de kommer göra så att du vill få ut din aggression på andra oskyldiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad][love] massa kram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det bästa du kan göra är att prata om det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

Jag vill inleda med dom ''idioter'' som troligtvis försöker göra sig roliga över ditt inlägg, de är inte roligt någonstans när en person nyligen mist sitt liv.

Vem har försökt göra sig rolig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Vem har försökt göra sig rolig?

Ingen hittills men de finns ett flertal människor som inte tänker sig för innan dom skriver något som kan såra huvudpersonen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

prata

Jo, det är väl så, känns bara extra tungt nu när man är ensam


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch, förjävligt att sånt ska hända[sad] var bara stark, du ska se att allt löser sig på ett eller annat sätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Jo, det är väl så, känns bara extra tungt nu när man är ensam

Jag har full förståelse för din situation. Jag anser att du borde försöka att få hjälp utifrån. Det finns säkerligen någon som kan tänka sig ge dig en hjälpande hand. Någon som har utbildning som psykologer exempelvis.

Eller om du inte känner att du behöver hjälp just nu men i ett senare skede så kan du kontakta skolsköterskan eller skolkurator eventuellt lärare, om du känner att du kan lita på honom/henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

Jag anser att du borde försöka att få hjälp utifrån.

Tack för din omtanke, måste jag säga. Jag trodde jag skulle fixa det här, men jag har själv tänkt på att få hjälp så jag ska försöka få fatt i någon imorgon. Bara man tar sig igenom natten.


   
SvaraCitera