Aviseringar
Rensa alla

Förlossningsrädsla


Ämnesstartare

Japp det är många som har frågor kring förlossning och rädsla över det. Jag han i sånt fall hjälpa er, bara ställa frågor eller funderingar


   
Citera
Ämnesstartare

är rädd för det pga har haft drömmar där jag har försökt föda barn men det har inte gått för att jag är för liten [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

är rädd för det pga har haft drömmar där jag har försökt föda barn men det har inte gått för att jag är för liten

under dina 9månader kommer höften att vidga sig och bli större.. det är oftast därför man får foglossningar.

dvs

Foglossning är fysiskt fenomen under graviditet då bäckenringens broskfogar under hormonernas inverkan mjukas upp och bäckenringens ben därmed lossar från varandra. Genom denna fysiska förändring förbereds kvinnans kropp för att föda barnet

Dem flesta brukar kunna föda vaginalt… sen formas barnets huvud så den anpassar sig för utgång.. men 10cm brukar man räkna med at öppnas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seniL:

Foglossning är fysiskt fenomen under graviditet då bäckenringens broskfogar under hormonernas inverkan mjukas upp och bäckenringens ben därmed lossar från varandra. Genom denna fysiska förändring förbereds kvinnans kropp för att föda barnet

det där låter ju som att det gör sjukt ont också [sad] vill bli rik och adoptera [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

det där låter ju som att det gör sjukt ont också

jo det gör ont.. alla kvinnor gör det.. du skulle också klara av det..


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

seniL:

Foglossning är fysiskt fenomen under graviditet då bäckenringens broskfogar under hormonernas inverkan mjukas upp och bäckenringens ben därmed lossar från varandra.

Ew. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Ew.

känns som växtvärk bara..


   
SvaraCitera

seniL:

känns som växtvärk bara..

foglossningssmärta känns dock inte som växtvärk, men nu ska jag inte skrämma barnen [cute]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

seniL:

känns som växtvärk bara..

Ska ej ha barn, känns bara alien att ett annat liv finns inuti en. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

foglossningssmärta känns dock inte som växtvärk, men nu ska jag inte skrämma barnen

[smile]nä jag brukar förklara det med att stoppa två fingrar i munnen sen dra åt var sin sida av munnen till öronen.. det bränns tillslut donnar det bort..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

känns bara alien att ett annat liv finns inuti en.

det är ganska mysigt faktist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seniL:

det är ganska mysigt faktist

var inte den här tråden till för att få oss mindre rädda?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

var inte den här tråden till för att få oss mindre rädda?

haha.. nej men det är mysigt.. sen är den här kvinnan säkert i slutet av sin graviditet så det blir riktigt trångt då syns det mer, oftast brukar barnen sluta sparka och sånt när man kommer i slutet av processen för det finns helt enkelt ingen plats..


   
SvaraCitera

seniL:

det bränns tillslut donnar det bort..

kan ju skilja sig åt, men en rätt bra beskrivning

seniL:

det är ganska mysigt faktist

fot_i_magen1_70062647.jpg


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

seniL:

det är ganska mysigt faktist

Ingemarsdotter:

bild

Ew. Ewwwwww. Ewewew. [cry]

SÄGER ju att det är fett alien.


   
SvaraCitera