Aviseringar
Rensa alla

Förlova sig i ung ålder


superpojken:
Haha vad tänkte du när du ville förlova dig med någon du blev ihop med när du var 13, man spelar fan habbo då

var förlovad med 7 st på habbo :$  o gift med några

fatta nt va ja höll på m


   
SvaraCitera
SOMBI

t00tsi3: Vad kul att se det här i efterhand, vi gjorde slut för ca 3 månader sedan och förlovade oss aldrig (tack gode gud för det)!

hahaha!


   
SvaraCitera

kukoxo:

var förlovad med 7 st på habbo :$  o gift med några

fatta nt va ja höll på m

På habbo är alla mrman - vilda players   


   
SvaraCitera

Avvakta. Se om det håller typ 5-10 år till. Ni har ju trots allt hela livet på er. Måste för övrigt säga att du har en väldigt sund och klok inställning och verkar väldigr mogen för din ålder. Det är sällan man ser. Imponerande.


   
SvaraCitera

Stekaren: Avvakta. Se om det håller typ 5-10 år till. Ni har ju trots allt hela livet på er. Måste för övrigt säga att du har en väldigt sund och klok inställning och verkar väldigr mogen för din ålder. Det är sällan man ser. Imponerande.

t00tsi3: Vad kul att se det här i efterhand, vi gjorde slut för ca 3 månader sedan och förlovade oss aldrig (tack gode gud för det)!


   
SvaraCitera

Hahaha! Ohh the irony. Då formulerar jag om det, vänta 5-10 år om inte ännu mer med att gänga dig överhuvudtaget! För såna här tonårsförälskelser tenderar att ta slut


   
SvaraCitera

har ni varit tillsammans i två år? Då är det ju pedofili rent lagligt...


   
SvaraCitera

fint att jag är med i tråden ocks¨å


   
SvaraCitera
penja

RakatKadaver:
Låter den mest aktuella internetmemen tala för det här

Image

Jag är tillsammans med han på den mest aktuella internetmemen. Den du 


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

t00tsi3:
Hej!
Jag är 15 år och har varit tillsammans med min kille i 2 år plus någon månad. Min kille blev för några veckor sedan 18 (jag blir 16 i slutet av året). Vi har nu i kanske ett halvårs tid bollat med idén att förlova oss, inget seriöst prat utan mer skämtat om det eller droppat nån kommentar då och då.

Jag är väldigt "ordentlig" av mig med mina åsikter om hur saker och ting ska gå till, rätt ska vara rätt med andra ord. Jag är dessutom väldigt pessimistisk av mig gällande det mesta, och "äkta kärlek" är något som jag gärna rynkar på näsan åt, vill inte riktigt tro på sånt tjafs och romantik är nåt jag absolut inte fattar mig på. Men när just ämnet förlovning kommit på tal har min pojkvän nu börjat prata om det som en världslig sak som vi helt klart skulle kunna göra, och jag känner bara hur paniken växer varje gång vi pratar om det. Vi har ju varit tillsammans så länge nu att skulle vi vara några år äldre skulle det ju vara hur normalt som helst, men just för att jag är 15 känns det som en grej som är heeeeelt spårad. Jag har ju sett hur bekanta i min ålder förlovat sig hit och dit efter några månader tillsammans och sen plötsligt gjort slut och så är de inte förlovade mera. Jag anser att en förlovning betyder att man faktiskt lovar att gifta sig med varandra och inte bara en ring som man har för att det är fint. Jag skulle rakt ut sagt inte vågat vara glad och lycklig och visa upp ringen om min kille skulle fria nu, jag skulle skämmas. Jag har alltid föreställt mig att jag som 20+ åring skulle vifta med ringfingret åt mina vänner och vara helt glad och skrikig men det går ju för helvete inte om man är 15.

Vad tycker ni om att förlova sig före man ens är myndig? Ok eller inte? Jag är så borttappad just eftersom jag vet att jag älskar honom och klart jag skulle säga ja om det inte vore för min ålder..Blir så lycklig över att du låter som en sån klok 15-åring! Det finns hopp, tjohooo! Blink Jag anser också att förlovning innebär att man ska gifta sig med varandra. Det finns så många i din (och min) ålder som springer runt och förlovar sig utan att det betyder något. Antingen tycker jag att någon friar till den andra eller att man bestämmer det tillsammans.. fast frieri anser jag är mer "rätt". Många förlovar ju sig som ett gemensamt beslut och SEN väntar de på att mannen ska fria? Skeptisk Det är ju det som är att förlova sig anser jag. 

Grattis till att du hittat en bra kille! Jag hade inget förhållande i din ålder så kan inte ge så många goda råd egentligen.. men tycker din magkänsla säger det mesta, att det är lite förhastat att förlova sig vid 15.. om ni är säkra på varandra så kan ni ju lika gärna vänta några år? 🙂 Tills du är 18-20 år. Varför rusa och göra allt roligt på en gång? Dra ut på de där härliga stegen i relationen! Dessutom antar jag att ni inte bor tillsammans? Det kan vara bra att göra det något år eller så för att känna om man verkligen får det att hålla (man får ju dock jobba på det, det är inget som bara händer). Så förklara för sin kille hur du känner (han borde bli glad att han har en sån klok och fin flickvän!). Förklara att förlovning för dig är en stor sak som du inte vill skynda på med men som du ser fram emot om ett par år. Ni kan ju göra något annat gulligt som visar att ni hör ihop om man vill det, något annat smycke eller så, kanske med era namn eller så? 🙂
Lycka till! Glad


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Vad tycker ni om att förlova sig före man ens är myndig? Ok eller inte? Jag är så borttappad just eftersom jag vet att jag älskar honom och klart jag skulle säga ja om det inte vore för min ålder..Blir så lycklig över att du låter som en sån klok 15-åring! Det finns hopp, tjohooo! Blink Jag anser också att förlovning innebär att man ska gifta sig med varandra. Det finns så många i din (och min) ålder som springer runt och förlovar sig utan att det betyder något. Antingen tycker jag att någon friar till den andra eller att man bestämmer det tillsammans.. fast frieri anser jag är mer "rätt". Många förlovar ju sig som ett gemensamt beslut och SEN väntar de på att mannen ska fria? Skeptisk Det är ju det som är att förlova sig anser jag. 

Grattis till att du hittat en bra kille! Jag hade inget förhållande i din ålder så kan inte ge så många goda råd egentligen.. men tycker din magkänsla säger det mesta, att det är lite förhastat att förlova sig vid 15.. om ni är säkra på varandra så kan ni ju lika gärna vänta några år? 🙂 Tills du är 18-20 år. Varför rusa och göra allt roligt på en gång? Dra ut på de där härliga stegen i relationen! Dessutom antar jag att ni inte bor tillsammans? Det kan vara bra att göra det något år eller så för att känna om man verkligen får det att hålla (man får ju dock jobba på det, det är inget som bara händer). Så förklara för sin kille hur du känner (han borde bli glad att han har en sån klok och fin flickvän!). Förklara att förlovning för dig är en stor sak som du inte vill skynda på med men som du ser fram emot om ett par år. Ni kan ju göra något annat gulligt som visar att ni hör ihop om man vill det, något annat smycke eller så, kanske med era namn eller så? 🙂
Lycka till! Glad

oj, blev konstigt med rutan där uppe


   
SvaraCitera
reben

tkr man ska få förlova sig när som helst om de känns rätt. palla hålla på o döma. 


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Blir så lycklig över att du låter som en sån klok 15-åring! Det finns hopp, tjohooo! Blink Jag anser också att förlovning innebär att man ska gifta sig med varandra. Det finns så många i din (och min) ålder som springer runt och förlovar sig utan att det betyder något. Antingen tycker jag att någon friar till den andra eller att man bestämmer det tillsammans.. fast frieri anser jag är mer "rätt". Många förlovar ju sig som ett gemensamt beslut och SEN väntar de på att mannen ska fria? Skeptisk Det är ju det som är att förlova sig anser jag. 

Grattis till att du hittat en bra kille! Jag hade inget förhållande i din ålder så kan inte ge så många goda råd egentligen.. men tycker din magkänsla säger det mesta, att det är lite förhastat att förlova sig vid 15.. om ni är säkra på varandra så kan ni ju lika gärna vänta några år? 🙂 Tills du är 18-20 år. Varför rusa och göra allt roligt på en gång? Dra ut på de där härliga stegen i relationen! Dessutom antar jag att ni inte bor tillsammans? Det kan vara bra att göra det något år eller så för att känna om man verkligen får det att hålla (man får ju dock jobba på det, det är inget som bara händer). Så förklara för sin kille hur du känner (han borde bli glad att han har en sån klok och fin flickvän!). Förklara att förlovning för dig är en stor sak som du inte vill skynda på med men som du ser fram emot om ett par år. Ni kan ju göra något annat gulligt som visar att ni hör ihop om man vill det, något annat smycke eller så, kanske med era namn eller så? 🙂
Lycka till! Glad

oj, blev konstigt med rutan där uppe


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

t00tsi3:
Vad kul att se det här i efterhand, vi gjorde slut för ca 3 månader sedan och förlovade oss aldrig (tack gode gud för det)! Mycket glad

meeh! skrev ju ett långt svar, hahah. Tog bort det nu. Sa att du skulle gå på din magkänsla i alla fall, så det var ju bra. Men tråkigt att det tog slut. Kram!


   
SvaraCitera

det är sinnesjukt. man ska vänta tills man är 30 år.


   
SvaraCitera