Aviseringar
Rensa alla

Förlova sig när man är 16 år.


Ämnesstartare

Hej på er alla!

Jag och min flickvän är båda 16 år (hon snart 17) och vi har planerat att vi ska förlova oss på våran 3 års dag. Men jag är lite osäker då världen vi lever i är väldigt dömande och många tycker att unga som förlovar sig är fjantig.


   
Citera

Pja varför inte.. tre år är rätt länge, och det är ju inte som att ni gifter er. Gör som ni vill o tycker känns rätt.


   
SvaraCitera

Låter ytterst dumt. Dessutom tycker inte om traditionsförstörande.

pm skaparen av den här tråden... eller bara läs den.


   
SvaraCitera

tänker ni gifta er?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

tänker ni gifta er?

Så småningom, ja


   
SvaraCitera

huederp:

Så småningom, ja

kör hårt


   
SvaraCitera

huederp:

larvigt

Nej, det är inte larvigt att förlova sig när man är 16 år gammal. Det är korkat.


   
SvaraCitera

Det är klart ni ska göra det ni tycker känns bäst. Det är det enda viktiga.

Men med det sagt så tillhör jag ändå skaran som tycker det är ganska fånigt att förlova sig vid så ung ålder eller utan avsikt att gifta sig. Jag kan förstå det som en enkel kärleksgest, men jag håller inte med om det.


   
SvaraCitera
Melus

Gör vad ni själv känner är rätt.

Men jag tycker ni är för unga, en förlovning i er ålder gör ingen egentlig skillnad till vad ni har nu. Vänta ett par år.


   
SvaraCitera

Tramsigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Tramsigt

Utveckla, idiotiskt att skriva något sådant utan att förklara VARFÖR du tycker så


   
SvaraCitera

huederp:

Utveckla, idiotiskt att skriva något sådant utan att förklara VARFÖR du tycker så

välkommen till ungdomar.se


   
SvaraCitera

Gör vad ni vill och strunta i vad alla andra tycker. Om det är alla andras åsikt som spelar roll, så är kanske fokus på fel ställe.


   
SvaraCitera

huederp:

Utveckla, idiotiskt att skriva något sådant utan att förklara VARFÖR du tycker så

Tycker inte det var idiotiskt, men för din skull ska jag utveckla mig lite mer då. Jag har aldrig förstått grejen med förlovning öht, om man inte planerar att gifta sig inom en snar framtid, vilket ni kan göra om först två år. Vad skulle en förlovning innebära/symbolisera som ni inte redan har?

De flesta som förlovar sig idag verkar mest bara göra det för sakens skull än för att de snart ska gifta sig. Två år är en lång tid och 3 år är alldeles för kort tid för att veta om man verkligen vill vara tsms resten av livet och det är inte ens säkert att ni fortfarande är ihop när ni väl får gifta er.


   
SvaraCitera

Kommer säkert gå åt helvete, allt på grund av din nojjiga osäkerhet. :/ Just sayin..


   
SvaraCitera