Aviseringar
Rensa alla

förlovning


Ämnesstartare

Evil Conduct:

Helst dagen innan man gör slut

mm...säkert gör du så eller ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cutekitty:

Okej men jag har ett problem att han är äldre än mig [blush] och jag är ju yngre så han kan liksom gifta sig nu om han vill men inte jag [sad]

Känns lite skumt att förlova sig innan man ens får gifta sig [smile]

cutekitty:

och kan man inte då ha en förlovning längre ?

Jo, det kan man såklart. Men enligt tradition så ska man gifta sig inom ett år efter man har förlovat sig.
Och förlovar man sig så borde man ju vara för traditioner osv [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Och förlovar man sig så borde man ju vara för traditioner osv

Ja jag vet [smile] Men i min familj så brukar vi inte göra så vi anser att typ att man gör det när man känner att man kan ta steget och gifta sig nångång med personen [smile] gifta sig när man är mogen [smile] Men förstås min familj kanske är skum XD min mamma gifte sig när hon var 16 år[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cutekitty:

Men i min familj så brukar vi inte göra så vi anser att typ att man gör det när man känner att man kan ta steget och gifta sig nångång med personen [smile]

Fast om du inte ens är gammal nog att gifta dig så känns det ju väldigt onödigt. Och om ni ändå ska vara ihop resten av livet så varför stressa. Och det faktum att du skapar en tråd om det på ungdomar.se borde ju peka på att du inte är mogen för att förlova dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

på att du inte är mogen för att förlova dig

Jo jag är faktiskt en som har gjort mycket för min kille jag har flyttat till honom och jag jobbar för att betela hyran [smile]

Nintendo:

Fast om du inte ens är gammal nog att gifta dig så känns det ju väldigt onödigt

Fast hon gjorde så att hon fick gifta sig för kungen då kunde man tydligen det på hennes tid... Och hon gjorde det för att min pappa skulle jobba långt upp i sverige och hon kunde inte träffa honom så mycket då om hon inte följde med men hennes pappa ville inte att hon skulle åka så långt om inte han var det som tog hand om henne så då sa han att om du verkligen tror på detta så får du först gifta dig innan du åker nånstans[smile] Och ja så gick det till för hon ville vara med honom och han ville inte förlora henne [smile][love][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cutekitty:

mm...säkert gör du så eller ?

Ja, det är min hobby. Har gjort det på 7 st tjej än så länge. Jag menar visst, ringarna är ju ganska dyra, men glädjen man får ut av det är ovärdelig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Ja, det är min hobby. Har gjort det på 7 st tjej än så länge. Jag menar visst, ringarna är ju ganska dyra, men glädjen man får ut av det är ovärdelig

Suck ingen respekt för kärlek [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Halvår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cutekitty:

Suck ingen respekt för kärlek [sad]

Allt för stor respekt för att kunna ta människor på mindre allvar [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cutekitty:

Jo men jag gillar att ha tanken på att vara förlovad för då har jag ett löfte som kan leda till att man gifter sig[blush]

Vilket leder till frågan; varför gifta sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blev övergiven efter 2 så det är för lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När man är gammal nog att vilja gifta sig anser jag. Annars är det barntrams som de flesta håller på med nu att försöka visa att man älskar den andra med hjälp av en symbol istället för att visa det för själva personen med sina gester etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förlovning är väl bara något symboliskt tjafs? Jag kan ha fel [blush]


   
SvaraCitera

När man planerar att gifta sig? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig, tydligen.


   
SvaraCitera