Aviseringar
Rensa alla

Förlovning, för tidigt?


photo_:

Jag är mest rädd för att andra ska tro att vi är bland dem.

Det finns inget som säger att ni inte är en av dem. [tard]
Folk vet och lovar så mycket de kan (och jag tror att de flesta menar det) men i slutändan så kan det ändå gå hur som helst.
Vad betyder en förlovning för dig? Varför vill du och vilken skillnad gör det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mitt ex som jag hade varit tillsammans med i en månad ville förlova sig med mig. det slutade med att jag dumpade honom och han ska nu flytta till dalarna för han hamnade i djup depression. mission accomplished. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om ni har en såpass seriös relation som ni har och båda vill verkligen förlova sig så gör det. [party]


   
SvaraCitera

photo_:

Som sagt, jag vill förlova mig, men är det kanske för tidigt?

Enligt tradition så ska man förlova sig ett år innan man ska gifta sig [no-no]


   
SvaraCitera

anledningen till att man sk gifta sig inom ett år efter förlovning är traditionellt sett för att annars är det mannens familj som skall stå förr ALLA kostnader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kolla först hur ni fungerar ihop när ni delar hushåll, tycker jag. Vänta och se och håller kärleken i sig(= inga stora gräl över vem som ska ta hand om disken etc) efter att ni flyttat ihop så go for it.
Det är en sak att träffa varandra då och då och en helt annan att bo tillsammans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

photo_:

Som det ser ut nu kommer vi att flytta ihop nästa höst då jag börjar på högskolan

Och ingen av er har en tanke på att pröva att bo själva, att ni flyttar hemifrån och känner på det där först innan ni flyttar ihop? Det är ett råd.


   
SvaraCitera

Jag tycker ni ska testa bo ihop "testa vardagen" liksom först och se om ni funkar bra även då.

Rent statistiskt är det ju itne helt säkert att man håller ihop med den man träffat i tonåren, och även om allt känns rätt nu så vet man aldrig vad som händer.. Därför tycker jag även man ska tänka efter om man vill riskera att bryta en förlovning innan man är typ 23 år?


   
SvaraCitera

photo_:

Men, vad tycker ni?

Tycker lika gärna ni skulle kunna vänta 1-2-3 till år eller nått, eller hur det känns, om det känns som att det är för tidigt, kanske..


   
SvaraCitera
Exner

Har ni tänkt att gifta er inom ett år? I annat fall, tycker jag, förstå jag inte riktigt, varför ni tycker, att det känns viktigt.

[mad]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera