Aviseringar
Rensa alla

Förlovning? För ung eller?


Ämnesstartare

Hej Jag är en 21-årig student som har varit tillsammans med min kille i 1år 7 månader och 4 dagar. Vi vill förlova oss. Jag undrar: Är jag för ung? Är det tidigt att förlova sig när man är 21 år?

Allt känns rätt mellan oss. 😀 Jag undrar bara detta
Tacksam för svar.


   
Citera

Det har blivit mode på att förlova sig så jag vet en hel del 16åriga flickor som gjort det. Så nej, du är inte för ung.


   
SvaraCitera

absolut inte. Om ni/ du känner dig mogen för det och känner att du verkligen vill så är det bara att köra[smile]


   
SvaraCitera

21 är ganska lagom att förlova sig tycker jag, hellre då än vid 16 som många tyvärr gör. Men sen att gifta sig kanske man kan vänta lite till med 🙂


   
SvaraCitera

Håller med

Hell_man:

[smile]


   
SvaraCitera

Om du känner att det är rätt så är det rätt!

Jag har varit förlovad i snart två år


   
SvaraCitera

Gör det om du vill 🙂

Sålänge man är myndig tycker jag det är okej att förlova sig.


   
SvaraCitera

Det är tillåtet att förlova sig från och med att man är 17 år och 3 månader. Det beror på att man förr gifte sig efter 9 månader, och man var då tvungen att vara 18 år vid giftermålet.
Så du får ju förlova dig om du vill. [smile]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det är tillåtet att gifta sig från och med att man är 17 år och 3 månader. Det beror på att man förr gifte sig efter 9 månader, och man var då tvungen att vara 18 år vid giftermålet.

för det första frågar hon om förlovning och för det andra verkar det handla om huruvida hon är för ung, mognad, inte tillåtelse


   
SvaraCitera

Känner två som förlovade sig när de gick i nian. Lite gulligt, men trist eftersom det nog inte kommer hålla.


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

hellre då än vid 16 som många tyvärr gör

hade jag ingen aning om


   
SvaraCitera

that is gay:

för det första frågar hon om förlovning och för det andra verkar det handla om huruvida hon är för ung, mognad, inte tillåtelse

Ursäkta mig, det skulle givetvis stå "Det är tillåtet att förlova sig", jag har ändrat det nu. [smile]
För övrigt frågar hon "Är jag för ung? Är det tidigt att förlova sig när man är 21 år?", det står ingenting om "Är jag mogen nog för att förlova mig?". [smile]
Enligt lag är hon ju inte för ung, vilket är det enda vi egentligen kan svara på då vi ju inte känner henne och vet hur hon eller hennes förhållande är. [smile]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

För övrigt frågar hon "Är jag för ung? Är det tidigt att förlova sig när man är 21 år?"

that is gay:

verkar det handla om huruvida hon är för ung, mognad, inte tillåtelse


   
SvaraCitera

Palett:

hade jag ingen aning om

som fy f*n skrev

Fy fan:

Det har blivit mode på att förlova sig så jag vet en hel del 16åriga flickor som gjort det

vet att flera tjejer i min gymnasieklass var förlovade under 1.an p gymnasiet. o att en kille i klassen förlovade sig med sin tjej när hon var 16


   
SvaraCitera

Nej, du är inte för ung.

Dock förstår jag inte grejen med att förlova sig om man inte planerar att gifta sig inom en snar framtid.


   
SvaraCitera