Aviseringar
Rensa alla

Förlovning? För ung eller?


Ämnesstartare

Hej Jag är en 21-årig student som har varit tillsammans med min kille i 1år 7 månader och 4 dagar. Vi vill förlova oss. Jag undrar: Är jag för ung? Är det tidigt att förlova sig när man är 21 år?

Allt känns rätt mellan oss. 😀 Jag undrar bara detta
Tacksam för svar.


   
Citera

Det har blivit mode på att förlova sig så jag vet en hel del 16åriga flickor som gjort det. Så nej, du är inte för ung.


   
SvaraCitera

absolut inte. Om ni/ du känner dig mogen för det och känner att du verkligen vill så är det bara att köra[smile]


   
SvaraCitera

21 är ganska lagom att förlova sig tycker jag, hellre då än vid 16 som många tyvärr gör. Men sen att gifta sig kanske man kan vänta lite till med 🙂


   
SvaraCitera

Håller med

Hell_man:

[smile]


   
SvaraCitera

Om du känner att det är rätt så är det rätt!

Jag har varit förlovad i snart två år


   
SvaraCitera

Gör det om du vill 🙂

Sålänge man är myndig tycker jag det är okej att förlova sig.


   
SvaraCitera

Det är tillåtet att förlova sig från och med att man är 17 år och 3 månader. Det beror på att man förr gifte sig efter 9 månader, och man var då tvungen att vara 18 år vid giftermålet.
Så du får ju förlova dig om du vill. [smile]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det är tillåtet att gifta sig från och med att man är 17 år och 3 månader. Det beror på att man förr gifte sig efter 9 månader, och man var då tvungen att vara 18 år vid giftermålet.

för det första frågar hon om förlovning och för det andra verkar det handla om huruvida hon är för ung, mognad, inte tillåtelse


   
SvaraCitera

Känner två som förlovade sig när de gick i nian. Lite gulligt, men trist eftersom det nog inte kommer hålla.


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

hellre då än vid 16 som många tyvärr gör

hade jag ingen aning om


   
SvaraCitera

that is gay: