Aviseringar
Rensa alla

Förmåga: Att prata om ingenting


Brighter: Nä agreed, tystnad är inte alltid dåligt. Hur upplever du tystnaden?

vilken tystnad? generellt när jag hänger med folk? helt okej! det beror helt på hur trygg jag själv är, så klart. det känns bara naturligt, t.ex. om man är ute o går, åker buss, lagar och äter mat osv. + det är skönt, orka prata hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brighter:

Okej, vill du vara min mentor? Vad är bra att tänka på? 🙂

folk älskar att prata om sig själva


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

vilken tystnad? generellt när jag hänger med folk? helt okej! det beror helt på hur trygg jag själv är, så klart. det känns bara naturligt, t.ex. om man är ute o går, åker buss, lagar och äter mat osv. + det är skönt, orka prata hela tiden.

Jag håller med om att det är skönt att vara tysta tillsammans. Vad tycker du om olivolja till matlagning? 


   
SvaraCitera

Brighter:

Jag håller med om att det är skönt att vara tysta tillsammans. Vad tycker du om olivolja till matlagning? 

tkr det är bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:

folk älskar att prata om sig själva

Ja, då pratar man om dom gör man inte? Typ terapi ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

tkr det är bra

OK, hur hade du ställt den frågan om du var jag? 


   
SvaraCitera

Brighter:

OK, hur hade du ställt den frågan om du var jag? 

haha där hade ju jag kunnat utveckla typ "använder det i allt, det känns inte lika fett som rapsolja. kan ju tom ha det på mackor, pesto alltså" men den frågan var lite random Blink men kanske inte om vi hade stått o lagat mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

haha där hade ju jag kunnat utveckla typ "använder det i allt, det känns inte lika fett som rapsolja. kan ju tom ha det på mackor, pesto alltså" men den frågan var lite random Blink men kanske inte om vi hade stått o lagat mat.

Trodde vi skulle prata om ingenting haha 😉 "häng med när dom byter ämne piff" :p 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tydligen så ska man inte ställa random frågor .., 🙁 sjukt sofistikerat det här att prata om ingenting <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

samtal utan innehåll är ett helt hopplöst ämne...
fast det kanske går att lära sig tillslut.


   
SvaraCitera

Brighter:

Trodde vi skulle prata om ingenting haha 😉 "häng med när dom byter ämne piff" :p 

haha men jag trodde jag var din MENTOR inte din kompiz, håll koll på titlarna va. klart man får ställa random frågor, men konstigt om man sitter på bussen o ba "va tycker du om olivolja till maten" om det inte är något man funderat på länge (och påpekar det) eller om man är inne på något liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

googlande lite, tydligen finns det något som heter autentiska frågor, som inte har ett givet svar. Jag tror problemet efter lite analys inte var att frågan var random utan att den var så uppenbar, och också lite ur sitt sammanhang kanske. Grejen är dock att jag gillar olivolja massor, så kom att tänka på det ^^ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

haha men jag trodde jag var din MENTOR inte din kompiz, håll koll på titlarna va. klart man får ställa random frågor, men konstigt om man sitter på bussen o ba "va tycker du om olivolja till maten" om det inte är något man funderat på länge (och påpekar det) eller om man är inne på något liknande.

Jag tror det skulle vara en succés att fråga faktiskt, speciellt om man frågar på ett avslappnat och genuint sätt. :p har säkert fel...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

haha men jag trodde jag var din MENTOR inte din kompiz, håll koll på titlarna va. klart man får ställa random frågor, men konstigt om man sitter på bussen o ba "va tycker du om olivolja till maten" om det inte är något man funderat på länge (och påpekar det) eller om man är inne på något liknande.

Och, ja okej visst du är mentor, du har dock inte formellt tagit på dig den rollen förenas nu <3 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller snarare du har inte formellt accepterat den. 


   
SvaraCitera