Aviseringar
Rensa alla

Förrvirrad hjälp mej


Ämnesstartare

Ja jag vet inte riktigt vart jag ska vända mej och jag vet att det kommer säkert komma massa skit kommentarer på detta men jag hoppas ni förstår mej.

jag har alltid varit lite sådär att jag kollat in killar lite och tyckt att dom såg grymt bra ut men aldrig kanske fått dom känslorna av att jag blivit kär i dom förrän nu och jag vet verkligen inte vad jag ska ta mej till jag är kristen och min familj är kristen och dom skulle döda mej om jag skulle berätta att jag är bisexuell jag är kär i en hetrosexuell kille och jag behöver verkligen hjälp och svar och nån som man kan små prata lite med som kanske inte behöver förstå utan bara lyssna vore oehört tacksam för hjälp.


   
Citera
Ämnesetiketter
mynona

Blaugrana91:

min familj är kristen och dom skulle döda mej om jag skulle berätta att jag är bisexuell

Tala inte om det för dem.


   
SvaraCitera

Blaugrana91:

jag är kristen och min familj är kristen och dom skulle döda mej om jag skulle berätta att jag är bisexuell jag är kär i en hetrosexuell kille

Jag hoppas att "dom skulle döda mej" är en överdrift, men om du känner dig hotad, kolla denna länk. Där finns praktisk hjälp på hur man hanterar sådant.

Ingen människa har rätt att hota dig till livet eller med kroppslig skada för att du är kär i en annan kille eller ser dig som bisexuell.

--

Baserat på vad mina föräldrar sa till mig under min uppväxt var jag säker på att de skulle slänga ut mig ur mitt hem när de fick reda på min läggning. I efterhand hade jag nog hoppats på att de skulle gjort det, för då kunde jag ha brutit med dem, hatat dem och gått vidare. I stället har vi en kärleksfull relation som ger mig väldigt mycket ångest, för jag är hela tiden rädd att såras för den jag är, det jag gör.

Det finns dock ljusningar. De vet sen jag var 16 om min läggning. Dock pratar vi ytterst sällan om det. De har sagt att de inte skulle acceptera att jag tog hem en pojkvän, men å andra sidan vet mamma att en av hennes arbetskamrater har chattat med mig på Qruiser. De vet också att jag gått på RFSL:s kaféer.

Men jag tvivlar inte på att de älskar mig. Det är det som gör ont. Det som de säger, säger de utav kärlek (på ett kanske skevt sätt). För dem lever jag i synd och att befrias från synden så att jag får evigt liv är nog deras högsta dröm, för då är jag fri och lycklig evigheten igenom.

Det bästa tipsen jag kan ge dig är att innan du berättar om sånt här för familjen är att du börjar bygga upp din självkänsla och ditt självförtroende i alla områden i ditt liv. På så sätt lär du dig att stå upp för den du är, även i sammanhang där det är obekvämt och du känner dig som en minoritet.

Öva på att argumentera för saker som är obekväma. Det spelar ingen roll om du håller med, men det är en bra övning att stå på sig.

Skaffa vänner även utanför församlingen. Umgås med dem. Skaffa vänner som du är trygg med, är dig själv. Prata med människor. Gå med i föreningar (som inte enbart handlar om prestation, typ musik och idrott) och få kontakter, gärna i olika åldrar.

Om nåt skulle gå fel så har du då ett socialt skyddsnät att falla mot på skulle det bli kaos.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason tack så jätte mycket jag är rädd för att jag kommer bli slagen men det är mest av några av mina vänner på grund av att hela mitt liv har handlat mycket om depprision dålig självkänsla och självfortroende men jag har äntligen kunnat bygga upp mej själv och börjat acceptera mej själv mer än jag gjort innan jag är inte orolig att berätta det för mina föräldrar men jag är rädd att berätta för resten av min familj speciellt min syster och svåger för dom skulle nog bokstavligen kunna hota mej och slå mej på grund av detta att jag är bisexuell.

jag tackar dej mycket för det långa fina svaret att du visar att du inte haft det lätt heller och ändå förstår det betyder mycket så tack


   
SvaraCitera

Det är alltid svårast att ''komma ut'' . Men när du har gjort det och allt gick bra, då är det bara att fortsätta leva livet ! (:

Men dina föräldrar kommer att acceptera detta, dom kommer inte hata dig eller något, du är ju deras son, föräldrar kommer aldrig att hata dig .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack acid


   
SvaraCitera

du är inte skyldig någon någonting
du är inte skyldig dina föräldrar heterosexualitet
de födde dig, de visste vad som må komma

och dessutom, om du inte har stöd från dem så finns det ett helt samhälle där ute som går i taket så fort en homosexuell blir kränkt. utnyttja det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack så jätte mycket mopsen dom orden behövde jag btw vet du nån stöd linje man skulle kunna ringa och prata med?


   
SvaraCitera

Blaugrana91:

tack så jätte mycket mopsen dom orden behövde jag btw vet du nån stöd linje man skulle kunna ringa och prata med?

Den där länken jag skrev om har några bra länkar och nummer också.Annars kan du ringa 020-59 59 00 (gratis) (länk. Dit kanman ringa tisdagar och torsdagar, på kvällarna, har ag för mig.

Lycka till nu!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej tack så jätte mycket:) otroligt uppskattat att folk förstår vad man går igenom det är otroligt uppskattat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej tack så jätte mycket:) otroligt uppskattat att folk förstår vad man går igenom det är otroligt uppskattat


   
SvaraCitera