Aviseringar
Rensa alla

Försäkring


förvirrade hen-töntar 


   
SvaraCitera

passe:

glömde 🙁


   
SvaraCitera

isola:
Hemförsäkring täcker väl det mesta? Jag har en personförsäkring också iof. Tror att den är knuten till min förälders jobb på ngt vis. Eller var när jag var liten iaf. Frågade hen om den men hen sade att hen hade koll på det där och att jag inte behövde oroa mig. Ska fråga igen.

Gäller troligtvis bara så länge man bor hemma och är skriven på samma adress.


   
SvaraCitera
Lounge

mrman:

Olycksfall brukar väl inte ingå om det inte är någon paketförsäkring man har?

Xisco:

Jag fick lägga till olycksfallsförsärkingen i alla fall.

nä det är nog den jag har separat


   
SvaraCitera

Varför skulle man behöva vara försäkrad? Är väl bara om man går och dör och man vill att ens död skall bli någon annans bröd. 


   
SvaraCitera

Buddah:
Varför skulle man behöva vara försäkrad? Är väl bara om man går och dör och man vill att ens död skall bli någon annans bröd. 

Nej det är det inte. Om man dör får man inte så mycket. Om man är med om en olycka täcker det läkarvård, inkomst bortfall osv. Även om man blir invalid betalas ersättning ut.


   
SvaraCitera

mrman:

Gäller troligtvis bara så länge man bor hemma och är skriven på samma adress.

Ja kanske. Ska som sagt fråga.


   
SvaraCitera

mrman: Om man är med om en olycka täcker det läkarvård, inkomst bortfall osv. Även om man blir invalid betalas ersättning ut.

Läkarvården täcks ju ändå, bortsett från en liten del man betalar för sjukhusvistelsen. Inkomstbortfall är det väl iofs. kanske värt om man ej klarar sig på sjukersättning. 

Blir jag invalid så löser jag det med en hagelbrakare istället. Party


   
SvaraCitera

Buddah:

Läkarvården täcks ju ändå, bortsett från en liten del man betalar för sjukhusvistelsen. Inkomstbortfall är det väl iofs. kanske värt om man ej klarar sig på sjukersättning. 

Blir jag invalid så löser jag det med en hagelbrakare istället. Party

Men som sagt. Försäkringen brukar inte kosta mycket. Sedan går det att få gratis via diverse fackförbud så länge man studerar.


   
SvaraCitera

Buddah:

Läkarvården täcks ju ändå, bortsett från en liten del man betalar för sjukhusvistelsen. Inkomstbortfall är det väl iofs. kanske värt om man ej klarar sig på sjukersättning. 

Blir jag invalid så löser jag det med en hagelbrakare istället. Party

Har du hemförsäkring?


   
SvaraCitera

Länsförsäkringar, hur man går tillväga osv vet jag ej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:
Varför skulle man behöva vara försäkrad? Är väl bara om man går och dör och man vill att ens död skall bli någon annans bröd. 

känns som 1 bra grej? vet inte, aldrig varit försäkrad förut och har agria incident på hästarna = täcker skada på människa som dom orsakar. Känns som att det är smart att göra som försäkringsbolagen själva gör, hängslen och skärp????


   
SvaraCitera

isola: Har du hemförsäkring?

Ja, mitt hem är försäkrat. 


   
SvaraCitera

Buddah:

Ja, mitt hem är försäkrat. 

Ditt hem ja men inte du.


   
SvaraCitera

elverpigen:

känns som 1 bra grej? vet inte, aldrig varit försäkrad förut och har agria incident på hästarna = täcker skada på människa som dom orsakar. Känns som att det är smart att göra som försäkringsbolagen själva gör, hängslen och skärp????

rent statistiskt är det ju väldigt sällan värt att försäkra sig. om det vore det skulle de ju höja priset på försäkringarna tills de kunde tjäna pengar på dem igen. däremot förskjuter det ju delar av behovet att ha en ekonomisk buffert för att täcka olycksfall och dylikt.


   
SvaraCitera