Aviseringar
Rensa alla

FÖRSÄKRING!??!?! ONÖDIGT?!??!?!


Ämnesstartare

Visst är det ganska onödigt att köpa med det??? Datorn går ju ändå inte sönder. När jag googlar står det att hemförsäkringen lr något räcker, stämmer det??


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Alltså "Trygghetsförsäkring" för 1500.
Skulle nått hända så e de ju ändå billigare att fixa svart. Eller tar man en risk om man skiter it? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går ju på hemförsäkringen väl? Jag har iaf alltid tackat nej till att köpa till försäkringar till tvapparater, datorer, telefoner etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Onödigt. Skit i den,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tackar alltid nej. dom vill bara ha provision!!!11


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Datorn går ju ändå inte sönder.

Hehe, så småningom så gör den det^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Går ju på hemförsäkringen väl? Jag har iaf alltid tackat nej till att köpa till försäkringar till tvapparater, datorer, telefoner etc.

Jag vet inte hur min hemförsäkring e måste fråga...men tack

passaro:

Onödigt. Skit i den,

tack

tror jag skiter i den faktiskt

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

fan har inte "drulle" i hemförsäkringen lr va de heter så de gäller ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

fan har inte "drulle" i hemförsäkringen lr va de heter så de gäller ej

om något pajar det första året så går det ju på garantin 😛
om du nu själv inte vållat denna skadan då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

om något pajar det första året så går det ju på garantin 😛
om du nu själv inte vållat denna skadan då.

är det inte garantin som heter "trygghetsförsäkring" eller ingår garantin i priset på datorn? man måste väl betala 1500 för o få garanti


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

är det inte garantin som heter "trygghetsförsäkring" eller ingår garantin i priset på datorn? man måste väl betala 1500 för o få garanti

nej o.O den ingår ju alltid

"En garanti är en typ av avtal med löfte om ersättning/kompensation om vissa förutsättningar är uppfyllda." (wikipedia)

löfte från företaget som gjort produkten som du inte ska betala extra för.

jag betala ingen försäkring för min dator, mitt tangentbord på den (laptop) krånglade, gick till butiken, fick en ny p.g.a garantin


   
SvaraCitera

Angelize:

Visst är det ganska onödigt att köpa med det??? Datorn går ju ändå inte sönder. När jag googlar står det att hemförsäkringen lr något räcker, stämmer det??

Om något händer så täcker din hemförsäkring nuvärdet. Vilket är att om datorn blir snodd efter två dagar så får du ut ca.. 70% av värdet.

Jag har köpt till två försäkringar på alla mina köp. Det är på min systemkamera. Kostade ca 900kr/året. Oavsett vad som händer(nästan, jag får ej kasta den i backen) med kameran så betalar jag 100kr självrisk och får den lagad. Samma sak på mobilen. Betalar runt 100kr/månaden(ska ta bort den efter ett år) och oavsett vad som händer(bortsett att du glömmer den i baren) så får jag en ny mot 100kr självrisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

jag betala ingen försäkring för min dator, mitt tangentbord på den (laptop) krånglade, gick till butiken, fick en ny p.g.a garantin

ahaaa, skönt, men dåså, tack[smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Borgeus:

Om något händer så täcker din hemförsäkring nuvärdet. Vilket är att om datorn blir snodd efter två dagar så får du ut ca.. 70% av värdet.

Okej tack, fast en dator e nog svår att glömma i baren [crazy]
fast iofs värt om man ska ha med datorn någonstans (bärbar)
men fan, det blir så dyrt, har inte mkt pengar


   
SvaraCitera

S3ON:

Hehe, så småningom så gör den det^^

nä, man kanske byter innan[surprised]


   
SvaraCitera

Angelize:

Okej tack, fast en dator e nog svår att glömma i baren [crazy]
fast iofs värt om man ska ha med datorn någonstans (bärbar)
men fan, det blir så dyrt, har inte mkt pengar

men kolla upp vad försäkringen täcker.
Det finns en försäkring som Siba erbjuder(en polare från innebandyn jobbar där) och han berättade att oftast så täcker deras försäkring mellanskillnaden mellan Hemförsäkringen och de värdet du köpt den för.

Dock finns det meningslösa försäkringar, ja. Det finns meningslösa, men det finns också bra försäkringar .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Dock finns det meningslösa försäkringar, ja. Det finns meningslösa, men det finns också bra försäkringar .

de e siba jag ska köpa ifrån, såhär står det:

Försäkra dig mot funktionsfel och otur
SIBAs trygghetsförsäkring skyddar om din produkt slutar fungera, oavsett om felet är ursprungligt eller inte. Den ger skydd mot otursskador, om produkten går sönder genom en olyckshändelse som att råka falla i golvet eller slås ut av blixten.

Låg självrisk
Självrisken är 390 kr. Försäkringen täcker reparation. Icke reparerbara produkter ersätts av motsvarande vara.

Kortfattat om trygghetsförsäkring
- Löptid 2 år.
- Täcker otursskador.
- Täcker funktionsfel som ej täcks av garantin.
- Ägarbyte är möjligt.
- Självrisk 390 kr.
- Ingen värdeminskning.
- Vid totalskada upphör försäkringen.
- Täcker inte förlust eller stöld.


   
SvaraCitera