Aviseringar
Rensa alla

Försenad inlämning av hyrfilm


Ämnesstartare

tjena skulle lämnat in filmen jag hyrt på hemmakväll igår men glömde totalt av det, någon som vet hur det är med avgift för det? Uppskattar svar!


   
Citera
Ämnesstartare

gissar på inte mer än 50spänn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

gissar på inte mer än 50spänn

Rätt onödiga pengar, jobbade sent igår. Kollade upp deras sida och såg att dom stängde nio och jag räkna med att vara där vid kvart i nio, men så kommer jag dit lite smått stressad ändå vid 20:40 igår kväll och ser att det är stängt. Tänker fan klaga..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Från deras hemsida:

Hyresvillkor film

Hyresobjekten får icke vidareuthyras, utlånas, pantsättas, överlåtas eller på annat sätt avhändas. Visning av hyrda filmer för betalande publik eller i offentliga lokaler, liksom all form av kopiering, är förbjuden och kommer att beivras. Hyresmannen ansvarar för att hyresobjektet återställes i samma skick, och i samma butik, som vid utlämnandet samt att eventuella plomberingar förblir obrutna. 

 

Om hyresobjektet ej återlämnas på avtalad tid utgår en förseningsavgift. Första dygnet motsvarar förseningsavgiften 50% av erlagt hyresbelopp. Från dygn två motsvarar förseningsavgiften 100% av erlagt hyresbelopp.  Efter 21 dagar debiteras skadat eller förkommet hyresobjekt till sitt fulla värde, dock högst 500:-


   
SvaraCitera