Aviseringar
Rensa alla

Förslag på ämnen som har med 2:världskriget att göra


Greklands roll i kriget?


   
SvaraCitera

Onödig bumpning måhända? [confused]


   
SvaraCitera

Buddah:

Sveriges roll under finska vinterkriget? [smile]

[tard] var.det.där.seriöst? [tard][tard][tard]

---------------

SeriösochSnäll:

Jag behöver förslag på vad man kan skriva om ..det måste handla om ngot som har någon anknytning till andra världskriget[cheers]

Skriv om hur USA uppfann atombomben? [smile]


   
SvaraCitera

Kouku:

[tard] var.det.där.seriöst? [tard][tard][tard]

Varför skulle det inte vara?


   
SvaraCitera

Buddah:

Varför skulle det inte vara?

Lät extremt tråkigt och kan inte tänka mig att det finns tillräckligt mycket fakta för att få till en bra uppsats [sad]


   
SvaraCitera

Kouku:

Lät extremt tråkigt och kan inte tänka mig att det finns tillräckligt mycket fakta för att få till en bra uppsats [sad]

Finns gamla människor i Sverige som kommer ihåg hur det var ;o Intervjua en sådan samt använda den faktan som finns kan man göra något bra av tror jag.


   
SvaraCitera

Orka ta traditionella händelser o.s.v.

Kör på konflikterna på Balkan under WWII, där i bland konflikten mellan partisanernas ledare, Tito och cetnikrörelsens ledare, Draza Mihajlovic. Eller partisanernas kamp emot nazisterna.


   
SvaraCitera

Oj, inte aktuellt längre, nödvändigt.


   
SvaraCitera

Buddah:

Intervjua en sådan samt använda den faktan som finns kan man göra något bra av tror jag.

Mjo, är inte så insatt i det kriget så jag ska väl inte säga något


   
SvaraCitera

Jag skulle kunna hjälpa dig lite om du behöver det:) Vår roll var otroligt viktig då den även speglar oss


   
SvaraCitera

invasion av Normandie den 6 juni (på Sveriges national dag).


   
SvaraCitera

Nazistporr med mycket läder.


   
SvaraCitera

eva braun
du bör läsa "eva brauns förlorade liv"
dene så bra, så sorglig
skrev 13 sidor om den!!! *skryter*


   
SvaraCitera

Dr. Mengeles experiment och hur dessa hjälpt forskningen framåt i nutid.


   
SvaraCitera

Invasionen av Frankrike (Normandie) den 6 Juni 1944 och Operation Market Garden i Nederländerna den 17 September 1944.

Samt några av Tysklands olika enheter och divisioner så som Wehrmacht och Waffen SS, hur dom tog del i kriget och vad deras uppgift var.

Det var i alla fall vad jag redovisade om på historieundervisningen, fick ett MVG[wink]


   
SvaraCitera