Aviseringar
Rensa alla

Förslag på nyttigt "godis"


Zodd:
Man kan blanda chokladproteinpulver och naturligt jordnötssmör med mjölk eller vatten så smackar det snickers.

shit måste fan pröva! 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 sesamstänger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majsgrejerna i naturgodishyllan e inte heller så onyttiga.

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herregud har du ingen självdisciplin whatsoever? Stå emot sötsakerna! Det är en del i hela utmaningen, som du själv skriver + - 0 det är bara slöseri med tid om du inte gör det fullt ut.

Annars är det väl frukt som gäller. Naturens godis.


   
SvaraCitera

Jag skulle föreslå tex. häslobars, rawbars, snacksmix och lite sånt. En personlig favorit är ju Rawbite med körsbär och gojibär. Annars finns det ju snacksmixar med bär, nötter och frön som är väldigt nyttiga och goda.  Jag vet att det bland annat finns sånt på www.fitnessboxen.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Hur kan du inte veta om hur mycket jag hatar banan? 

hahah kom på det sedan när kudden påpekade det, men med en massa mörk choklad kansek du gillar dem!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

hahah kom på det sedan när kudden påpekade det, men med en massa mörk choklad kansek du gillar dem!

Nä, så länge jag känner minsta lilla smak/lukt utav banan så är det kört. Finns ingen kompromiss kring banan,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekarn: Herregud har du ingen självdisciplin whatsoever?

nope


   
SvaraCitera
time
 time

Fingerprints:

Älskar mörk choklad. Kanske ska gå och köpa det...
Någon förstörde frukt för mig för ett tag sedan och sa att det inte ens är speciellt nyttigt - bara massa kalorier. Och att bär är bättre. Så nu vill jag bara äta bär men det är dyrt. 
Mitt liv är så svårt.

Fast det där är ju vansinnestänk åt matproblematik-hållet. Det hoppas jag du förstår. Frukt innehåller massor med nyttigheter som gör dig glad och stark och frisk. Skippa inte. Det är INTE tomma kalorier - tomma kalorier existerar inte ens när du tränar. Du får äta precis vad du vill så länge det inte går till överdrift (och med överdrift menar jag fyra paket kakor, inte fyra kakor) och det är typ dödsförbjudet att tänka att något är dödsförbjudet. Gott är liksom gott av en anledning. Njut och lev, Yolo liksom. Ät frukt!


   
SvaraCitera
time
 time

Mvh, livet är inte värt att leva om man inte får njuta av goda ostar och choklad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan rekommendera frysta vindruvor, nom nom nom!


   
SvaraCitera
höna

Har projekt energibars imorgon. Det innehåller ingen tillsatt sötning utöver dadlar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*marschmallows

*coca cola

*hambörjare

*ölkorv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt är livsfarligt det innehåller fruktos som är den sämsta sockerarten, undvik det helt


   
SvaraCitera
Pardon

Vill du helt enkelt bli av med sötsuget så är ett tips, som väldigt många dieter använder sig av, att bita på en en klyfta citron eller grapefrukt. Båda är sura och drar tillbaka matspjälkningsenzymerna och minsker/tar bort sötsuget.

Funkade alldeles utmärkt för mig när jag deffade, C-vitaminen du får på köpet är bara ett plus. Men vill du febrilt ha något att tugga på, leta efter proteinrika saker.

xxxx:
*marschmallows

*coca cola

*hambörjare

*ölkorv

xxxx:
frukt är livsfarligt det innehåller fruktos som är den sämsta sockerarten, undvik det helt

Dat dubbelmoral...prata om hur farligt fruktos är (vilket det är, det nekar jag inte), men sen att tipsa om marshmallows och coca cola...dafuq.

En burk cola innehåller cirkus 138 kalorier, vilket är ungefär lika mycket som en kalorisnål middag innehåller...


   
SvaraCitera