Aviseringar
Rensa alla

Förslag på passande affärsidéer


Paseo
Ämnesstartare

okok

har skaffat nåra kompisar som inte bott i sverige så länge

några syskon som kmr från sudan o en tjej från thailand

deras svenska är rätt ok

men de får inga jobb, jag tror ju att det är mkt pga fördomar menmen va vet jag

jag känner mkt för dessa människor. jag har kommit nära de o det känns inge bra att jag hela tiden ser att de blir utstötta av samhället, att lärare på skolan talar till de som om de vore efterblivna samt att folk ropar elaka saker åt dem. vet det är GALET å jag chockas över att det går till så. men dessa människor är underbara...

jag tänkte starta ett till företag till vintern/våren

gjorde en affärsplan men så kom jag på av en slump när jag snackade med dessa vänner o de klagade på att de aldrig får jobb å inte får pengar å sådär att DE KAN JU VA ME!!!!

ok nu har ni nog all info ni behöver
jo jag frågade om de ville vara med i mitt företag å ja de vill

vi ska diskutera lite olika affärsidéer å så men nu frågar jag er kära umare, har ni några passande förslag på vad vi kan göra?


   
Citera

Har ingen idé så då det är svårt med idéer som kan kunna ge en riktig inkomst för tre-fyra personer, men jag ställer gärna upp som consigliere i någon form sen.


   
SvaraCitera

Tycker att du borde synas och höras. Du är så söt och sådär energigivande tror jag. En butik, ett gym där du peppar tjockisar el dyl. Ser framför mig: skratt, rosa läppar, alla får vara med-anda och kramar.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

dazed:

Har ingen idé så då det är svårt med idéer som kan kunna ge en riktig inkomst för tre-fyra personer, men jag ställer gärna upp som consigliere i någon form sen.

[bigsmile]
ok perfekt då är la jag don

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

isola:

Ser framför mig: skratt, rosa läppar, alla får vara med-anda och kramar.

Hahaha det är precis sånt jag älskar [love]
Jaa, har funderat på att jobba med barn!!!
MEN ok detta kmr låta sjukt å anura kmr skjuta mig men

några av bröderna från Sudan är svarta, verkligen kolsvarta. Fast iofs de skämtar ofta om det själva o den ena säger "black men is diamond" hahahaha.

aja iaf när jag va liten va jag rädd för riktigt svarta människor så jaaa.... kanske inte är så bra då


   
SvaraCitera

Jag skulle satsa på varor. Är svårt att tjäna pengar på tjänster om man inte är väldigt duktig på något speciellt. Dom kanske har kontakter i sitt hemland eller med vänner som bor i ett annat land. Om man hittar saker där som är billigt där men dyrt här kan det finnas stora pengar att tjäna.


   
SvaraCitera

Paseo:

Hahaha det är precis sånt jag älskar [love]
Jaa, har funderat på att jobba med barn!!!
MEN ok detta kmr låta sjukt å anura kmr skjuta mig men

några av bröderna från Sudan är svarta, verkligen kolsvarta. Fast iofs de skämtar ofta om det själva o den ena säger "black men is diamond" hahahaha.

aja iaf när jag va liten va jag rädd för riktigt svarta människor så jaaa.... kanske inte är så bra då

Min fostermamma var precis så <3 hon hade alltid en massa smink, en stor prålig handväska, en massa smycken och stilettsandaler oavsett årstid. Hon var så jävla cool. Sådan sjuk pondus hade hon också. Samtidigt som hon alltid var glad och kramade på alla och fick alla saker gjorda. Hon var en jätteinspiration för mig.

Nä det beror på hur svarta de själv är. Barn vänjer sig fort. Bara folk är snälla så är det ingen fara. Barn är så fina på det sättet att de inte lärt sig ha våra fördomar än. En unge på ett fritids jag hade praktik på för längesedan hade en lesbisk mamma och blev ofta hämtad av sin låtsasmamma, mammans sambo. Ett annat barn frågade varför hon hade två mammor och jag sade att man kan ha två mammor, eller en mamma och en pappa, eller en pappa, och en morfar blabla. Och ungen nöjde sig med det svaret och det var aldrig någon som frågade mer. Det var bara "Jaha Anna har två mammor okej". Så jävla fint. Och hon var inte ett dugg brydd av det själv heller. Det är ju i äldre ålder sådant blir problem då vi lär oss fördomar.


   
SvaraCitera

Paseo:

ok perfekt då är la jag don

Mhm spralligaste donen någonsin, det blir fett. Förövrigt är det mrman skriver kanske något.

Såg nyss din video där du pratade om umare btw, blev både glad och lite konfunderad, men det var i stort fint. [crazy]


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

isola:

Nä det beror på hur svarta de själv är. Barn vänjer sig fort. Bara folk är snälla så är det ingen fara. Barn är så fina på det sättet att de inte lärt sig ha våra fördomar än. En unge på ett fritids jag hade praktik på för längesedan hade en lesbisk mamma och blev ofta hämtad av sin låtsasmamma, mammans sambo. Ett annat barn frågade varför hon hade två mammor och jag sade att man kan ha två mammor, eller en mamma och en pappa, eller en pappa, och en morfar blabla. Och ungen nöjde sig med det svaret och det var aldrig någon som frågade mer. Det var bara "Jaha Anna har två mammor okej". Så jävla fint. Och hon var inte ett dugg brydd av det själv heller. Det är ju i äldre ålder sådant blir problem då vi lär oss fördomar.

[love][love][love][love]
va fint. det kanske skulle funka ändå isf. åhhh hade älskat det. jag ska prata med de.

dazed:

Såg nyss din video där du pratade om umare btw, blev både glad och lite konfunderad, men det var i stort fint.

hahaahhaa åhhhhh
jaaa jag vet inte asso
men bra om du blev glad
jag gillar den inte men vem gillar att titta på sig själv!!!


   
SvaraCitera

var är videon om umare? bäst för dig att jag nämns!!!!!!!!


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

isola:

var är videon om umare? bäst för dig att jag nämns!!!!!!!!

jag tror det faktiskt!!! minns inte pga glömde asmånga
men jag tror du finns med!!


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

vad blev du konfundentiserad över förresten dazed?
kanske är nåt som jag kan förklara!!!!


   
SvaraCitera

isola:

var är videon

isola:

var är videon

isola:

var är videon


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

isola:

sen finns en del 2 men tror du nämns i den första


   
SvaraCitera

Paseo:

hahaahhaa åhhhhhjaaa jag vet inte assomen bra om du blev gladjag gillar den inte men vem gillar att titta på sig själv!!!

Söt dialekt och ja det märks ju att du improviserar fram så det blir genuint i någon mening iaf.

Paseo:

vad blev du konfundentiserad över förresten dazed?kanske är nåt som jag kan förklara!!!!

Först och främst menar jag med det att jag först ryggar tillbaka lite av vissa ändå uppskattande saker men sedan inser jag att det är så du uttrycker dig, lite färgstarkt och det är faktiskt skit samma. Det är fina saker du förmedlar iaf. Och sen vid 13.25 så säger du "han har verkligen bra mlöhkloner", vet inte riktigt vad det sista ordet är där. Är väl den söta dialekten som jag nämnde som fuckar upp det kanske.


   
SvaraCitera

konfundentiserad - [love]


   
SvaraCitera