Aviseringar
Rensa alla

Förslag till tråd


Ämnesstartare

Borde det inte finnas en "Teism - en FAQ" också?

Någon som känner sig frivillig?


   
Citera

Aegidrom:

Någon som känner sig frivillig?

Jag funderade på det i samma veva som vi slängde upp FAQ:en (FAQ är väl inte riktigt rätt ord/akronym kanske, det är mer av ett informationsblad så att man slipper onödiga trådar) om ateism, men ingen har känt sig manad att sammanställa en vettig sådan. Känner du att du vill det så får du gärna göra det.

Ett stort problem är att det finns väldigt många religioner, alla med sina speciella traditioner av tolkning osv., medan ateismen i stort sett är en enhetlig livsåskådning. Till den som sålunda orkar ta sig an uppgiften att sammanställa information om teism ger jag en eloge i förskott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den man skulle kunna tänka sig att skriva denna skulle väll kunna vara Lightindarkness:P

Annars skulle jag kunna sätta mig ner och skriva en kort beskrivning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Känner du att du vill det så får du gärna göra det.

Nej, jag överstår nog. Tror inte att jag ens skulle kunna göra bättre än Ateism-tråden.

Hovnarren:

Ett stort problem är att det finns väldigt många religioner,

Jo, men jag menar alltså att man bara riktar in sig på teism, teorin eller tron om att det finns gudar/en gud.

Vad jag har erfarit har folk en väldig massa fördomar om teism och kristendom och andra religioner. Plus så kan en tråd behövas för att balansera ut den partiska Ateism-tråden. Så att man ser frågan från båda sidor. [smile]


   
SvaraCitera

Herjarn:

Den man skulle kunna tänka sig att skriva denna skulle väll kunna vara Lightindarkness:P

jag och en till användare hade tänkt skriva en FAQ/informationsblad om kristendomen, dock har vi båda varit mycket upptagna hela tiden så har inte blivit av, får se hur det blir nu till hösten med tanke på att båda kommer ha studier igen.

Andra religioner kan jag inte skriva om då jag inte vet lika mycket och inte tror att det är samma Gud [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Andra religioner kan jag inte skriva om då jag inte vet lika mycket och inte tror att det är samma Gud [y]

Det som var tänkt var väll en FAQ om Teism i huvudtaget alltså inte om någon specifik trosinriktning.


   
SvaraCitera

Herjarn:

Det som var tänkt var väll en FAQ om Teism i huvudtaget alltså inte om någon specifik trosinriktning.

jag o den andra användaren tänkte just kristendomen inte ngt annat.[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om ni vill skulle ni kunna lägga ut en tråd om teism med text direkt hämtat från wikipedia eller på annat håll, som försättsblad, och sedan bygga vidare på den i den takt som är möjlig.

Då syns det i alla fall utifrån att ni har en önskan att presentera båda (ateism och teism) och nå en viss balans, samtidigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

jag o den andra användaren tänkte just kristendomen inte ngt annat.[crazy]

Jag tror det trådskaparen tänkte på en förklaring på teism precis som det finns en stor tråd om ateism.

shajjn:

Då syns det i alla fall utifrån att ni har en önskan att presentera båda (ateism och teism) och nå en viss balans, samtidigt.

Den är ju som sagt skriven av en användare. Inget har väll hindra någon att skriva om teism. Jag erbjuder mig ju till och med att skriva detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herjarn:

Jag tror det trådskaparen tänkte på en förklaring på teism precis som det finns en stor tråd om ateism.

Du har rätt. Och skriv gärna tråden. Låter som om ingen annan bättre finns för jobbet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aegidrom:

Du har rätt. Och skriv gärna tråden. Låter som om ingen annan bättre finns för jobbet.

jag fixar det direkt jag får tid! Förhoppningsvis då jag e ledig någon dag!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera