Aviseringar
Rensa alla

Försöker bli blond...


Ämnesstartare

... Men det går inte så bra. Jag har färgat håret mörkbrunt/chokladbrunt i flera år, så nu har jag oranga toner som jag inte får bort. Jag har försökt att avfärga håret en gång och sedan lagt i en askblond färg (lite mörkare)... Och nu är det orangebrunt/kopparfärgat. [n]

Funderar på att avfärga det igen, och sedan använda en starkare och ljusare blondering. Fast jag vill inte bli platina.

Någon som kan hjälpa mig?


   
Citera
Ämnesstartare

silverschampo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahah! Det kommer aldrig bli blont.. Färga det mörkt igen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

silverschampo

Det är inte tillräckligt ljust ändå..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Det kommer aldrig bli blont.. Färga det mörkt igen!

Jo, det SKA bli blondt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elliefant:

Det är inte tillräckligt ljust ändå..

du får väl bleka ännu mer sen använda silverschampo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

du får väl bleka ännu mer sen använda silverschampo

Går det att bleka utan att avfärga först? Hjälper silverschampo permanent, alltså att det inte bli orange igen när man slutar med det..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elliefant:

Går det att bleka utan att avfärga först?

Avfärgning är en blekning.

Oh, och en frisör kan lägga i en toning åt dig som tar ut det gula.


   
SvaraCitera

BLEKMEDEL


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Avfärgning är en blekning.

Det blir ju orange av avfärgning, så att färga efter blir väl bättre? Det är första gången jag gör detta så jag vet ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojjnes:

BLEKMEDEL

Åh, tack så jättemycket [love]

[tired]

mediakatt:

Oh, och en frisör kan lägga i en toning åt dig som tar ut det gula.

Mamma vill inte att jag ska gå till frisör för det är "för dyrt".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elliefant:

Det blir ju orange av avfärgning, så att färga efter blir väl bättre? Det är första gången jag gör detta så jag vet ingenting.

Avfärgning gör i pincip exakt samma sak som en blekning. Blekningen tar bort pigment ur håret, och eftersom det är svårare att få bort röda pigment så brukar man få ett gult/orange resultat efter att ha blekt håret. Lägger man i en toning med lila nyans så motverkar det den orange tonen så att färgen blir mer åt det vita hållet. Silverschampoo fungerar likadant. Att bara lägga på en blond toning/färgning gör inte att håret blir mindre orange.

Elliefant:

Mamma vill inte att jag ska gå till frisör för det är "för dyrt".

I så fall är nog silverschampoo ditt bästa alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Forsätt på samma sätt,ha tålamod och blek inte sönder så blir det bra tillslut:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag var du skulle jag bara låta det få vila. Stackars hår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Blekningen tar bort pigment ur håret, och eftersom det är svårare att få bort röda pigment så brukar man få ett gult/orange resultat efter att ha blekt håret. Lägger man i en toning med lila nyans så motverkar det den orange tonen så att färgen blir mer åt det vita hållet.

Åh tack [smile] Blir inte håret platina då? För jag vill ha ett mer naturligt resultat.. Mellanblondt typ.

mediakatt:

Lägger man i en toning med lila nyans så motverkar det den orange tonen så att färgen blir mer åt det vita hållet.

Vet du någon bra toning då?


   
SvaraCitera