Aviseringar
Rensa alla

Försöker comhem lura mig?


Precis som åtta säger är det vanligaste problemet att folk inte kan skilja på kb/s och kB/s.


   
SvaraCitera

Tyrael:

Kan lova att jag tankade ner 1mb/s när jag hade 2mbit hos Comhem 😛

Antar att du hade ADSL, så antingen mytar du eller så hade dina föräldrar bytt uppkoppling utan din vetskap.
Jag har Telia Fiber och får mer än utlovat. Ska ha 10 upp, får typ 16~. Å andra sidan får jag mindre ner än utlovat, ska ha typ 100, får typ 80-90~.


   
SvaraCitera
Tyrael

HEJSANLOL:

Antar att du hade ADSL

Nope, DSL.

HEJSANLOL:

mytar du eller så hade dina föräldrar bytt uppkoppling utan din vetskap.

Nope.


   
SvaraCitera

Tyrael:

Nope, DSL.

Image


   
SvaraCitera
Tyrael

Gentlernen:

obvious fail is obvious

http://tinyurl.com/ycxk8aa


   
SvaraCitera

Tyrael:

http://tinyurl.com/ycxk8aa

Om du själv hade googlat, läst och förstått skulle du insett varför det där inlägget är ungefär tre gånger så facepalmvärdigt som ditt första.


   
SvaraCitera
Tyrael

Gentlernen:

Om du själv hade googlat, läst och förstått skulle du insett varför det där inlägget är ungefär tre gånger så facepalmvärdigt som ditt första.

Du kan ju fortsätta intala dig själv det för du verkar inte förstå att DSL och ADSL inte är exakt samma sak. [smile]


   
SvaraCitera

Tyrael:

Du kan ju fortsätta intala dig själv det för du verkar inte förstå att DSL och ADSL inte är exakt samma sak. [smile]

Eftersom du verkar ofattbart trög blir jag väl tvungen att förklara saken för dig, i ord som t o m du förstår.

DSL är en teknik som används för att ge internetåtkomst via telefonledningar. ADSL är en specifik variant av DSL där hastigheten i de båda riktningarna är assymetrisk. Alltså är du en idiot som säger att "nej, det var inte ADSL, det var DSL," när det är både fullt möjligt och högst sannolikt att en given uppkoppling tillhör både ADSL och DSL samtidigt.

Vidare, så innebär DSL i de allra flesta fall ADSL, i synnerhet när det gäller konsumentuppkopplingar, i marknadsföring och dagligt tal. ComHem har heller aldrig erbjudit VDSL, HDSL, etc. utan enbart ADSL. Slutligen, så är känsligheten för avstånd till telestation och andra faktorer ingenting specifikt för ADSL, utan någonting som gäller för alla DSL-baserade tekniker.

Jag har svårt att förstå att folk fortfarande gnäller över internethastigheter fram och tillbaka; jag trodde alla hade fattat vid det här laget att tekniska realiteter ofta spelar in och gör att man inte kan uppnå sin teoretiska maxhastighet.


   
SvaraCitera

I loled.


   
SvaraCitera

De försöker inte lura dig, de vill bara tömma din plånbok och bankkonto.


   
SvaraCitera
Tyrael

Gentlernen:

Alltså är du en idiot som säger att "nej, det var inte ADSL, det var DSL," när det är både fullt möjligt och högst sannolikt att en given uppkoppling tillhör både ADSL och DSL samtidigt.

Vi baserar allt på sannolikhet och avslutar denna sannolikt roliga diskussionen! [wink]


   
SvaraCitera

Tyrael:

Vi baserar allt på sannolikhet och avslutar denna sannolikt roliga diskussionen! [wink]

Var det selektiv dyslexi som hindrade dig från att läsa resten av inlägget?


   
SvaraCitera
Tyrael

Gentlernen:

Var det selektiv dyslexi som hindrade dig från att läsa resten av inlägget?

Nej, men det var det ända jag behövde svara på! [bigsmile]


   
SvaraCitera
zIGGE

Kablash__:

Då är det sån hastighet du har. Man får inte ofta samma snabbhet på nedladdningar som man egentligen har.

Man har alltid möjligheten att utnyttja sin bevisat maximala bandbredd.


   
SvaraCitera

Byt bredband?[rolleyes]


   
SvaraCitera