Aviseringar
Rensa alla

försökte få håret blont MEN BLEV HELT JÄVLA GULT!


Ämnesstartare

faaan ska jag göra, vet nån människa(möjligtvis djur, åhåhåhååh vilken humor jag har) hur man kan få bort det gula? har hört om silverschampoo nånstans, men funkar det verkligen?
och går det att bleka håret två dagar i rad?


   
Citera

Silverschampo är bra, men använd ej för mycket för då blir håret grått/blått.

fukän åmåel:

och går det att bleka håret två dagar i rad?

beror på kvaliteten på ditt hår


   
SvaraCitera

blek det igen bara, men vänta någon dag emellan kanske.


   
SvaraCitera

ja, det går att bleka två dagar i rad, men blekningen tar bättre om du orkar vänta några dagar. du kommer antagligen inte få ut allt det gula om du bleker igen redan imorgon.

silvershampoo funkar, men om det är riktigt illgult behöver du nog ändå en blekning till.


   
SvaraCitera

fukän åmåel:

hur man kan få bort det gula?

Jag tror inte du ska bleka det igen, honestly. Däremot tycker jag du ska gå och köpa en askblond färg omedelbums, eftersom askblont tar bort de gula tonerna i håret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

silvershampoo funkar, men om det är riktigt illgult behöver du nog ändå en blekning till.

det är bara typ gulaktigt, annars ganska lagomblont

malber:

beror på kvaliteten på ditt hår

öhöhöhööhöh...[blush]

malber:

Silverschampo är bra, men använd ej för mycket för då blir håret grått/blått.

ah okej, så kommer det bli mer askblont ifall man använder silverschampo?


   
SvaraCitera

fukän åmåel:

det är bara typ gulaktigt, annars ganska lagomblont

då kanske det funkar med silvershampoo, men det tar tid.

fukän åmåel:

så kommer det bli mer askblont ifall man använder silverschampo?

kanske, ja, men annars kan du bara köpa en färgning av ljus askblond så neutraliseras gula pigment. risken är att det blir för mörkt eller så eftersom färgning kan reagera oförutsägbart på blekt hår, men för mig har det alltid funkat fint. det finns en litenliten risk att du behöver bleka om håret en gång efter det, för att färgen inte blir som du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

kanske, ja, men annars kan du bara köpa en färgning av ljus askblond så neutraliseras gula pigment.

ah okej, hur länge borde jag vänta ifall jag inte vill att mitt hår ska börja ramla av?

Artie:

det finns en litenliten risk att du behöver bleka om håret en gång efter det, för att färgen inte blir som du vill.

så länge jag inte behöver gå omkring med ett gult rufs på huvet hahah


   
SvaraCitera

fukän åmåel:

ah okej, hur länge borde jag vänta ifall jag inte vill att mitt hår ska börja ramla av?

det finns ingen risk att ditt hår kommer ramla av, men för att håret ska ta emot färgningen bra är det bra ju längre du väntar. du kan färga redan dagen efter blekning om du bara gjort en sådan, men då kanske det gula inte försvinner lika bra som om du väntar flera dagar. blekt hår blir lätt "mättat" och tar inte upp färgen ordentligt, men jag har bara varit med om det själv efter jag blekt håret ett tiotal gånger.
men, om det sker kan du alltid vänta några dagar till och färga om det sedan, så kör på och färga så snart du vill du. var noga med att du väljer en färg som heter askblond, för ask ska för att vara "riktig" ask helt sakna gula pigment.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

så kör på och färga så snart du vill du. var noga med att du väljer en färg som heter askblond, för ask ska för att vara "riktig" ask helt sakna gula pigment.

TACK !


   
SvaraCitera

Snyggt med gult hår ju. Behåll det.


   
SvaraCitera

stereo total:

Snyggt med gult hår ju. Behåll det.

Beror på hur man ser ut i övrigt! [no-no]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Beror på hur man ser ut i övrigt!

Ja, men så är det ju med alla hårfärger.


   
SvaraCitera

stereo total:

Ja, men så är det ju med alla hårfärger.

Precis! Du kanske sade åt henne att vara ful precis. [sad] Hon kanske ej tycker det är så roligt. Jag t.ex. skulle nog inte passa bra i gult hår medan Arvid passar asbra i det typ gula han har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha kyckling huvud


   
SvaraCitera