Aviseringar
Rensa alla

Första dagen på gymnasiet, hjälp?


Ämnesstartare

Jag började i tisdags och jag märkte att det var viktigt att vara ganska öppen även om jag själv är ganska stängd som person. Men idiotförklara för guds skull ingen! Hände i min klass och alla ser på nåt sätt ner lite på henne. Men försök och vara öppen och ganska neutral. Alltså var ingen smartskalle eller idiot, såvida du inte vill ha någon av dem rollerna. Försök och var lite rolig också. Men om du är osäker om du ska dra ett skämt som du inte vet kommer gå hem, gör inte det. Får nästan negativ effekt.

Klä dig i kläder som du känner dig bekväm i. Om du är bekväm kommer du att utstråla en helt annan energi än om du går och drar i kläderna hela dagen. Det kommer gå bra ska du se! Jag kände typ likadant. Satt tom och grät efter skolan och tänkte: jag kommer bli mobbad, utfryst och alla kommer se ner på mig. Men det har jag inte blivit än så länge. Det enda som har hänt är att jag har lite fler Facebook vänner. Och att jag ser fram emot att gå till skolan på måndag.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stå upp för dig själv. Du duger precis som du är och du ska TOLTALT skita i vad andra tycker.Det är inget fel på dig! Försök bara slappna av och prata inte med folk om du inte vill ta det lungt. Det kommer gå bra, jag var själv jätte nervös när jag började gymnasiet för ett år sedan. För det fanns rykten om att det var en snobb skola och alla klädde sig på ett speciellt sätt o.s.v. MEN allt funkade jätte bra. Har många nya kompisar nu.
Ett tips är att inte försöka fastna i "gammla vanor". D.v.s att du kan vara nån annan nu, dina nya klass kompisar vet ingetom dig.

Stort Lycka Till!!![bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leta upp alfa killen i klassen och sänk han, funkat för mig varje gång jag börjat på en ny skola, visar inte bara att dom inte kan pusha med dig utan även att du är en bra ledare. lycka till i gymnasiet 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herregud. gå bara dit och va dig själv? behåll lugnet och bara va lixom, se glad ut och prata med folk.
jag började i tisdags förra veckan och allt gick bra ändå fast det var grymt stelt då inte en själ sa ett pip. dagen efter blev dock bättre då folk började prata 😀
älskar min klass redan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag börjar gymnasiet i morgon och jag är typ döende just nu[smile] I alla fall får man väl inse att man vinner längst på att vara sig själv. Det kanske händer att man får en stämpel på sig som inte egentligen stämmer in men grejen är den att alla tror att denna stämpel måste man ha hela "livet" sen. Det går att ändra det. Jag har sett "mobbade" människor få massa vänner och det motsatta. Inget är omöjligt. Säg till dig själv att du är förjävla bra och var som sagt dig själv. Tänk inte så mycket på allt du säger och gör!
Lycka till 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni borde ta och läsa datumet på tråden.


   
SvaraCitera
Hando

merva:

Ni borde ta och läsa datumet på tråden.

+1


   
SvaraCitera

Började också precis gymnasiet, och var väldigt nervös, men försöker att inte tänka så mycket, utan bara vara trevlig och så. Var bara dig själv så går det bra ska du se. Och gillar de dig inte för den du är så kan de dra åt helvete rent utsagt. [smile]


   
SvaraCitera