Aviseringar
Rensa alla

Första dagen på ny skola - tips?


PMR
 PMR

Vafan skulle ta bort... men så slutade internet funka. Jävla tågtunnlar! Gråter


   
SvaraCitera

NiklasW:
Perfekt! Måste vara ultimata tröjan att ha första dagen i skolan:

IMG_7281.JPG?height=780

"Åh, gillar du också The Velvet Underground?"
"Åh, gillar du också banan?"
"Åh, gillar du också frukt?"
"Åh, gillar du också Andy Warhol?"
"Åh, gillar du också konst?"

Möjligheterna till samtal är enorma.. 

"Gillar du också heroin? Låten alltså ... Söt"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Återgå till ämnet! Icke! Ni får starta en bandtisha-tråd där ni kan nörda ner er. Nu återgår vi till att börja ny skola

Hälsar den stränga lärarinnan 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dödade jag tråden nu? Förvirrad


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Lucella:
Dödade jag tråden nu? Förvirrad

Nä, vi har slutat för dagen. 


   
SvaraCitera

ska börja ett nytt program om två veckor så då måste jag genomlida detta spektakel igen. tycker att det är hemskt i början när alla är så stela och artiga, och det ger mig någon sorts mingeltourettes. det innebär att när alla andra sitter och säger saker som "visst verkar vår första kurs spännande:)" måste jag anstränga mig för att inte skrika ut "hehe viSSTE NI ATT VÄRLDENS STÖRSTA PUNG VÄGER 45 KILO"


   
SvaraCitera

Lucella:
Dödade jag tråden nu? Förvirrad

Vem är du?


   
SvaraCitera

We want some answers damnit!


   
SvaraCitera

andres band t-shirt-tips låt ju fräsigt

för övrigt är det ju alltid bra att ha med en penna, både bläck och blyerts!Icke!


   
SvaraCitera
time
 time

NiklasW:

Vem är du?

Världens bästa Lucella såklart.


   
SvaraCitera

time:

Världens bästa Lucella såklart.

Men vem är hon?


   
SvaraCitera
time
 time

OnT: 

Det är nog viktigt att le så mycket man bara vågar, även om man inte vågar säga hej till alla. Någonstans bland alla nya människor kan din nästa BFF gömma sig! Jag hade turen att hamna i en otroligt bra gymnasieklass, vilket var otroligt uppfriskande efter en helt horribel högstadietid. Vi höll ihop och hade fester dit alla kom, populära såväl som de som gärna höll sig för sig själva.

Är man en social och utåtriktad typ ser jag det lite som ett ansvar att försöka få igång ett samtal med de som ibland sitter ensamma, bara för att kolla läget, att ingen hamnat utanför på flit, liksom. Bara ett hej eller att göra läxor ihop i korridoren kan räcka för någon! 

Sist och slutligen så är det väldigt många som får en himla inspirationsboost av att börja skola på en ny nivå, oavsett om det är högstadiet, gymnasiet eller högskola. Om du hör till den gruppen som blir helt till dig, NJUT AV DET SÅ LÄNGE DET VARAR! Sug in all ny information och njut. Till slut blir det vardag ändå och då är det inte lika rosenskimrande alla gånger.

(ps: jag brukar unna mig en ny skolväska eller någon trevlig kofta varje gång höstterminen börjar. och nya pennor. det är kul. Hjärta)


   
SvaraCitera
time
 time

NiklasW:

Men vem är hon?

Kommunikationsansvarig på UM. Och världsbäst.


   
SvaraCitera

buttkisser2_xlarge.jpeg


   
SvaraCitera

time:

Kommunikationsansvarig på UM. Och världsbäst.

Säger mig ingenting, men okej. 


   
SvaraCitera