Aviseringar
Rensa alla

Första dagen


Ämnesstartare

Hur var de första dagarna på gymnasiet för er med klassen och hur blev det sen?[bigsmile] Och vad är upprop:O?


   
Citera
Ämnesstartare

Det var väl en massa information och upprop. Minns inte om man hade så mycket lek första veckan. För mig var det två introduktionsdagar innan skolveckan började, då hade man lite "lek".

Upprop är när lärarna undersöker vilka som kommit genom att ropa upp era namn och anteckna att ni är där, ifall ni svarar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Upprop är när lärarna undersöker vilka som kommit genom att ropa upp era namn och anteckna att ni är där, ifall ni svarar.

Får man gå hem sen?[bigsmile]Göttt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är fri att gå från skolan när du vill.
Hur det sedan påverkar din skolgång och betyg vet jag inte. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Du är fri att gå från skolan när du vill.
Hur det sedan påverkar din skolgång och betyg vet jag inte. [no-no]

menade efter uppropet..


   
SvaraCitera

upprop var det ju i högstadiet t.o.m? [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fastthink:

menade efter uppropet..

Nah, det tror jag inte. De har väl annat för er efter det.


   
SvaraCitera

upprop osv... sen körde vi några lär-känna-varandra-lekar och fick bl.a intervjua personen vi satt bredvid och så. i början var det såklart lite stelt och awkward men det blev bättre redan andra eller tredje dan [y]


   
SvaraCitera

hatade min klass redan första dagen, gör det än idag ;D
upprop är bara att ni samlas o de rabblar upp era namn, sen beror det på vad era lärare hittat på typ lära-känna-varandra-lekar o så.. sen får ni gå hem..


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

lär-känna-varandra-lekar och fick bl.a intervjua personen vi satt bredvid och så. i

Jag var livrädd för det där.


   
SvaraCitera

Ricochet:

Jag var livrädd för det där.

jag med. sen fick vi ställa oss upp, den som blev intervjuad och den som intervjuade, och köra hela intervjun muntligt inför vår nya okända klass. det var fett läskigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

atade min klass redan första dagen, gör det än idag ;D

Byt klass


   
SvaraCitera

fastthink:

Byt klass

Börjar trean nu, så nej.


   
SvaraCitera

ohYEA_:

hatade min klass redan första dagen, gör det än idag ;D

Låter som båda mina högstadieklasser.[y]


   
SvaraCitera

Våran lärare matchade ihop oss efter klasslistan (som är i bokstavsordning) och jag fick givetvis intervjua den mest groteska varelsen på jordklotet. Hon hade jättetjocka glasögon, var överviktig som fan, långt stripigt fett hår och haltade. Påminnde lite om ringaren i notre dam. JAG BA EEEW ÅNEJ NU KOMMER JAG BLI MOBBAD FÖR ALLA KOMMER TRO ATT JAG ÄLSKAR HENNE [surprised][surprised][surprised][surprised][surprised]

Sen hoppade jag av.


   
SvaraCitera