Aviseringar
Rensa alla

första dejten tips (tjejer se hit)


Ämnesstartare

tjena tjejer jag behöver lite tips, jag träffade en snygg brud på krogen på nyår och tycker att hon verkar trevlig. vi har smsat lite om småsaker men inget mer. om man nu vill ta "nästa steget" vad ska man göra? bjuda hem henne på film eller låter fika bättre, eller något annat kanske? och ifall det blir pinsam tystnad vad är bäst att göra? många kramar! [smile]


   
Citera

Något ickeuppstyltat. Ska hämta dejtingexperten!

Smisk:


   
SvaraCitera

anonymakillen:

och ifall det blir pinsam tystnad vad är bäst att göra?

prata


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonymakillen:

[smile]

Bjud ut henne [bigsmile]
På en fika låter bäst, eller kanske en promenad? [smile]

Ifall det blir pinsamt tystnad försök att komma på något att prata om [smile] Har du lätt för att prata? [smile]


   
SvaraCitera

Helt seriöst, bästa datingstället: ikea (eller liknande)


   
SvaraCitera

Budolicious:

Helt seriöst, bästa datingstället: ikea (eller liknande)

Handla?


   
SvaraCitera

isola:

Handla?

Tja, medelkunden som "bara går dit för att titta" köper sju varor så, svårt att komma undan.
Men annars så är det ett fantastiskt ställe att gå runt och prata på, finns uppslag överallt om man nu är en sådan som har svårt för att hitta sånt själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tessis:

Har du lätt för att prata?

jajamen det har jag =) men man vet aldrig, allt kan hända med snygga tjejer runtom sig [wink]


   
SvaraCitera
smisk

isola:

Något ickeuppstyltat. Ska hämta dejtingexperten!

[bigsmile]

anonymakillen:

om man nu vill ta "nästa steget" vad ska man göra? bjuda hem henne på film eller låter fika bättre, eller något annat kanske? och ifall det blir pinsam tystnad vad är bäst att göra? många kramar! [smile]

En fika är alltid bra, faktiskt. Det är neutralt, mysigt och det finns något för alla. Sedan kan man alltid göra mer efteråt, typ bio eller bjuda över personen till sig, eller något annat mysigt, om det gått bra. Annars har man iaf fått i sig en kopp kaffe och så var det med den saken.
Blir det tyst är det bästa att försöka känna efter vad för slags tystnad det är. Är det tyst för att ni inte har något att prata om? Eller för att det kanske är någon slags intim spänning där båda sitter och tänker på att det finns så mycket annat än prata ni skulle kunna göra? Utforska, känn efter, tänk lite!
Det finns alltid något att prata om, frågor att ställa och sånt. Det ska nog gå bra. Tystnaden är inte alltid helt fel [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonymakillen:

jajamen det har jag =) men man vet aldrig, allt kan hända med snygga tjejer runtom sig

Jaa då borde det nog inte bli några problem [crazy]
hah men ta det lungt bara så ska nog det flyta på bra [smile]
Träffade en snubbe i fredags, vi gick runt o kollade lite kläder sen satte vi oss ner och pratade för det mesta [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tessis:

Träffade en snubbe i fredags, vi gick runt o kollade lite kläder sen satte vi oss ner och pratade för det mesta

det är ju riktigt nice =)
jag gillar mer tjejer som brukar leda samtalen då kan jag prata på jättemycke men annars så kan de bli mer tyst =P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonymakillen:

=P

Okej vet du om hon har lätt för sig att prata? 🙂
Annars så får du försöka komma på så mycket som möjligt att prata om, det finns ganska mycket ämnen att ta upp [smile] Fast det är ju klart när man väl sitter där, så är det inte lika lätt [crazy]


   
SvaraCitera

är sugen på att vandra i skogen och/eller att åka pulka så locka med ditt kvinnofolk på det.


   
SvaraCitera

bowling


   
SvaraCitera

jag tycker att fika låter bättre. då pratar man ju. det kan bli pinsam tystnad om man tittar på en film


   
SvaraCitera