Aviseringar
Rensa alla

Första dejten, visa intresse men inte vara desperat


Ämnesstartare

Ny här på forumet, första posten och första tråden alltså. 🙂

Ska på dejt i helgen, inte helt bestämt vad vi ska göra riktigt men inte det som är frågan, utan vi har pratats vid ganska mycket ringt och smsat och så. Nu är första gången vi ses efter gången vi träffades på en fest.

Jag har senaste dagarna börjat gilla våra samtal mer och mer och dom är ca 30-40minuter långa åt gången. Så jag vill ju gärna visa henne att jag gillar henne, samtidigt inte verka desperat. Är nervös för att framstå som för desperat, första dejten någonsin och vill inte sabba det här. Tror det kan bli något om man bara ger det lite tid. Hur ska jag visa henne att jag gillar henne? Beröring? Spegla hennes hållning och hur hon sitter? Tror tyvärr det kan bli mycket som inte sker bara sådär, brukar lätt stelna till när jag blir nervös. Så tänkte att jag kan tänka på att kanske göra något, men då är jag rädd att det blir för mycket och hon tror jag är desperat.

Så alla tips inför första dejten mottages tacksamt!


   
Citera

Äh var dig själv bara


   
SvaraCitera

ekille:

Så alla tips inför första dejten mottages tacksamt!

Mm, var dig själv. Om ni kan prata i typ 30-40 min har ni ju ändå så pass mycket gemensamt/att prata om att det borde gå rätt smooth. Och även om det inte gör det så behöver ju inte det betyda att det är sista gången. Lek också med tanken att det går helt åt helvete. Det här är ju knappast den sista tjejen du någonsin kommer träffa.

Ta det lugnt och ha kul bara. [smile] Förstår att det är lättare sagt än gjort, men fokusera mer på det än:

ekille:

Hur ska jag visa henne att jag gillar henne? Beröring? Spegla hennes hållning och hur hon sitter?

Minns min första dejt ever. Hoppades på att bussen in mot stan som jag satt på skulle köra av vägen. Det var sen jättestelt nästan hela tiden men slutade med att vi hånglade.


   
SvaraCitera

ta bort pressen som dras med genom ordet dejt och tänk bara att du ska umgås med den där trevliga tjejen som du kan ha 40 minuter långa telefonsamtal med. att försöka följa regler man läst på random ställen, som att t.ex spegla hennes hållning, är något som åtminstone jag skulle klassa som desperat. och om du tänker ut saker som ska hända innan så kommer det vara det enda du tänker på vilket också kan göra allt väldigt stelt. ju mer avslappnat desto bättre!


   
SvaraCitera

tänk inte
kör ba


   
SvaraCitera

ta na på patten


   
SvaraCitera

isola:

var dig själv bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar. Även alla svar om att bara vara sig själv.

Skippar dock tipset om att ta henne på brösten 🙂

Hur ställer ni er till hur man splittar kostnaden eller tar jag, mannen, allt? Har ju ekonomi för det, men läst att om man bjuder för mycket uppfattas man som desperat, utan min tanke skulle bara vara att vara snäll.


   
SvaraCitera

du överanalyserar lite, var bara dig själv så fixar de sig.

jag tycker ju att man splittrar på kostnaden de första dejterna (hade ju gått på dejt varje dag annars, gratis mat och bio, fetnice) men jag tror du märker på henne framme i kassan om hon förväntar sig att du betalar eller ej, om hon har plånboken uppe eller inte liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gör nog det, gör ofta det. Vet inte varför ogillar det i efterhand när jag tänker efter vad jag egentligen sitter och planerar. Typ som det där med plånboken, vill kanske att man bjuder fast hon har plånbok en uppe. Hon vill kanske inte verka girig. Överanalyserar igen 🙂


   
SvaraCitera

Du betalar å så säger du att hon betalar nästa gång[smile]


   
SvaraCitera

ekille:

Hon vill kanske inte verka girig.

Om hon står där med plånboken uppe så kan du ju alltid säga "Jag kan bjuda dig om du vill?" eller "Får jag bjuda dig?" säger hon ja, så bjud men säger hon nej så bjud inte.


   
SvaraCitera

ekille:

Jag gör nog det, gör ofta det. Vet inte varför ogillar det i efterhand när jag tänker efter vad jag egentligen sitter och planerar. Typ som det där med plånboken, vill kanske att man bjuder fast hon har plånbok en uppe. Hon vill kanske inte verka girig. Överanalyserar igen 🙂

Äsch, skuldbelägg inte dig själv för att du överanalyserar. Brukade också göra sånt förr. För mig berodde det typ på kasst självförtroende vilket ledde till ett rätt ohälsosamt kontrollbehov.

Ta det lugnt och tillåt dig själv att bara vara istället. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekille:

Beröring

Funkar. Fast inte för mycket då... men typ ta henne på armen eller nåt.

ekille:

stelna till när jag blir nervös

Det kommer vara stelt i början men ge det någon timme så ordnar det sig. Tänk på att ni ändå känner varann, även om det bara är över telefon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan jag nog erkänna direkt att när det gäller något nytt så har jag rätt dåligt självförtroende. Så det beror nog på det.


   
SvaraCitera