Aviseringar
Rensa alla

Första dejten, visa intresse men inte vara desperat


ekille:

Det kan jag nog erkänna direkt att när det gäller något nytt så har jag rätt dåligt självförtroende. Så det beror nog på det.

En grej som jag tror kan fungera är att tvinga dig själv att sluta tänka negativa tankar. Efter ett tag inser du förmodligen rätt mycket mer om dig själv, livet och din omgivning som du inte kunde se innan p.g.a. att du hela tiden motade bort de sakerna med negativitet. Nu vet jag ju inte hur långt gången eller allvarlig din situation är men det kan vara värt att tänka på! Livet blir lättare när man slutar oroa sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari: Det är väldigt få saker jag oroar mig över eller där jag har dåligt självförtroende är inte som så att jag har det i alla situationer men mest i relations och kärlekssituationer. När jag börjar känna något för den andra, för då vill jag verkligen inte förlora henne och får kanske dåligt självförtroende för att jag börjar analysera hur hon reagerar om jag gör dittan och dattan.

Grief: Tack det var ju ett jättebra tips, inget jag hade tänkt på i förväg men känner jag mig själv hade jag nog frågat när det väl blivit dags. Eller så hade jag tvekat. Nu har jag på något sätt ändå fått ett ok på att det är något som är okej att göra, fråga om man ska bjuda.

Tack alla andra också! Fortfarande om någon har något superbra tips eller något släng gärna in 😛 Det här med att vara sig själv är ju något alla verkar säga och som jag även tycker är ganska given egentligen men analyserar lite mycket.


   
SvaraCitera

ekille:

När jag börjar känna något för den andra, för då vill jag verkligen inte förlora henne och får kanske dåligt självförtroende för att jag börjar analysera hur hon reagerar om jag gör dittan och dattan.

Sluta upp med det. Det kommer inte hålla kvar henne. Om något kommer det driva henne ifrån dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

Sluta upp med det. Det kommer inte hålla kvar henne. Om något kommer det driva henne ifrån dig.

Ska försöka, börjar redan bli nervös, nu har vi inte lyckats bestämma dag ännu, imorgon eller på söndag. Så nu är jag nervös inför imorgon. 🙂

Gå på bio är ju iofs lätt uteslutet, känns inte som någon vidare succe. Att hitta på något som bowling känns rätt fantasilöst. Något enkelt som en picknic i någon park i stan som sedan ska vara lätt att ta vidare till en trevligt och lugnt ställe.


   
SvaraCitera

Ni kan väl bara ses och gå runt och snacka ett tag? :>


   
SvaraCitera

det enda du kan göra är att försöka visa vem du är. Tjejer gillar när killar är dom själva, och vågar ta för sig lite. Men var bara dig själv och tänk inte så himla mycket på vad du ska säga, bara prata på så som det vore din närmaste vän eller nått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det blev pannkaka alltihop. Hon ställde in sen gick det några dagar och igår hörde hon äntligen av sig och sa att hon dejtade en annan kille. Känner mig efter det sårad men gillar henne ändå. Vi verkade få en väldigt bra kontakt i telefon och sådär. Men samtidigt beter man sig så trycker jag inte det är något att satsa på.

/Sårad och leden


   
SvaraCitera

ekille:

Det blev pannkaka alltihop.

Så tråkigt att höra!!

ekille:

Men samtidigt beter man sig så trycker jag inte det är något att satsa på.

Precis, om hon gör så är hon ändå inte värd din tid.

ekille:

/Sårad och leden

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur fungerar man som människa om man gör så mot en annan person?


   
SvaraCitera

Drick alkohol innan så ska du nog se att det flyter på


   
SvaraCitera

ekille:

Hur fungerar man som människa om man gör så mot en annan person?

Vad har hon gjort för fel? Hon kan väl inte hjälpa att hon föll för en annan kille


   
SvaraCitera

ekille:

Hur fungerar man som människa om man gör så mot en annan person?

Jag vet inte, jag har också funderat på det många gånger. Vissa människor verkar inte kunna känna med andra, vissa verka sakna sympati och empati. Det finns inte så mycket att göra, det enda man kan göra är att undvika de personer som inte är bra för en. Man ska inte kasta pärlor åt svinen, som det heter.


   
SvaraCitera

Angelize:

Hon kan väl inte hjälpa att hon föll för en annan kille

Sant.

Angelize:

Vad har hon gjort för fel?

Jag tycker att hon har gjort fel när hon har gett honom förhoppningar om en dejt. Sen bara några dagar senare hugga honom i ryggen med att hon dejtar en annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize Visst det är inget fel, men kan man inte säga det tidigare då istället. Låta en tro det kan bli något för att sen vara tyst i flera dagar och sen säga att man dejtar en annan, det är det jag inte gillar.

Grief men eller hur så tråkigt och oförståligt hur man kan göra så.


   
SvaraCitera

ekille:

men kan man inte säga det tidigare då istället.

mm iofs sant


   
SvaraCitera