Aviseringar
Rensa alla

första fyllan?


Ämnesstartare

tja, jag är en kille på 15 år, nyår blir första fyllan för mig[cheers] Har ni något tips som jag kan tänka på? har inte lust att komma hem ass packad till morsan...så tips på hur man döljer?[wink]


   
Citera
Ämnesstartare

Vikt0r95:

har inte lust att komma hem ass packad till morsan...så tips på hur man döljer?

om du är aspackad är det nog ganska omöjligt att dölja, om inte annat kommer det ju lukta sprit/öl/whatever från din mun


   
SvaraCitera
time
 time

Vikt0r95:

så tips på hur man döljer?

Varför ska du ha tips på hur man döljer att man är aspackad? Tänker ge dig tips på hur du inte blir aspackad, så du istället om du nu måste dricka alkohol kan ha roligt istället för att må illa och spy.

Drick mycket vatten mellan alkoholrundorna (1 drink/öl/cider ---> vatten ---> 1 öl, du fattar grejen), drick alkoholen långsamt och ät ordentlig frukost, lunch och middag samma dag så du verkligen inte gör detta på tom mage. När du känner att det blivit för mycket så SLUTA DRICK. Tack och hej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, men jga har hört att man inte ska dricka sprit första fyllan? spelar det någon roll vad man dricker eller vad man ska säga?[smile]


   
SvaraCitera
time
 time

Och ja, det är svårt att dölja, redan efter en öl så doftar man ganska skapligt. Det kommer märkas, hemskt ledsen.


   
SvaraCitera
time
 time

Vikt0r95:

spelar det någon roll vad man dricker

Alltså, det är väl bra att inte råstarta med starksprit. Jag vet inte vad jag kan säga i och med att du är minderårig, men - vad hade du tänkt dricka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den härliga andedräkten kommer du inte komma ifrån. Annars så drick långsamt. känn efter väl. du kommer dock misslyckas med sistnämnda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har typ 8 öl och en cider? men man kan inte dölja lukten med tuggummi osv? (A)


   
SvaraCitera
time
 time

Vikt0r95:

jag har typ 8 öl och en cider?

Du, lämna hälften hemma. 4 är absolut max vad jag skulle rekommendera, du är ändå så pass ung och har inte druckit förut. Dricker du 8 så kommer du förmodligen bara spy och må jättedåligt.

Vikt0r95:

men man kan inte dölja lukten med tuggummi osv? (A

Nej, tyvärr, alkohollukt tränger igenom alla parfym- och tuggummifunderingar. Ju mer du dricker desto mer kommer du stinka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, lyssnar på dig! det med lukten får jag väl ta, behöver ju inte stå och flåsa morsan i ansiktet.... [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Dricker du 8 så kommer du förmodligen bara spy och må jättedåligt.

+ spendera hela kvällen med att kissa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som jag förstått det, så är en första fylla utan spyor och medvetslöshet ingen riktig "första fylla"


   
SvaraCitera

mitt tips nr 1:

drick ej![smile]


   
SvaraCitera

Hade du tänkt dricka så får du nog lägga ner de där planerna med att försöka dölja det. Är de vakna när du kommer hem så kommer de troligtvis upptäcka det. Vet du att det kan få allvarliga konsekvenser så låt bli eller så slutar du bara tänka på det och har roligt istället. Se det som en bonus om de inte upptäcker något! [crazy]


   
SvaraCitera
time
 time

Vikt0r95:

okej, lyssnar på dig!

Hurra! Jag lovar, du kommer tacka mig någon vacker dag efter att du sett vad som händer om man dricker allt för mycket på en kväll. Alternativt kommer du skriva här på nyårsdagen och säga att jag är en fantastisk människa som hade rätt och börja avguda mig. Det är upp till dig.

Drick en först och se hur det känns, och drick jättelångsamt. Smutta, halsa inte. Prata med kompisarna mellan klunkarna. Har du en flaska öl så ska den inte vara tom efter fem minuter, liksom. Ransonera så det räcker och förhoppningsvis blir över.

Vikt0r95:

behöver ju inte stå och flåsa morsan i ansiktet....

Nä, fast lukten känns på långt håll.


   
SvaraCitera