Forumet - Första fyllan?

Första fyllan?

2764 1 61
Jo nu är det så att jag snart är 18, och fortfarande inte haft första fyllan (känner mig som en tönt med tanke på alla i min skola och alla jag känner super varje helg) well gått på några fester då o då men skippar alkoholen På grund av: Gillar inte smaken och då känner jag ingen anledning att tvångs dricka nått som jag verkligen inte gillar jag har testat allt möjligt, inget är gott ENLIGT MIG :P
sen så liksom bli full, känns bara onödigt man blir säker helt dum i huvet och många saker kan gå snett?
enligt mig känner jag att alkohol bara är onödigt och känner mig som stösta tönten :/
så vad tycker ni ska man fortsätta vara stark och skita i det helt

Spana också in:

timpeltt: Jag är 20 år och har inte druckit någonting. Vill du inte dricka så dricker du inte. Dom säger att du är töntig som inte dricker eller inte tuff är bara själv barnsliga och ska inte vara dina vänner.

adaq: Ja, du ska inte dricka bara för att dom andra gör det utan för att du vill. Vill du inte så ska du inte heller dricka! Fortsätt vara stark, man kan ha kul utan alkohol Tumme upp

PMR: Vill du inte dricka, så ska du inte behöva dricka. Är väl mer "töntigt" att vika sig?
Jo sant, såklart ät man jäkligt nyfiken men ändå rädd, och jag känner att man ska undvika det, för man dricker ju för att det är gott liksom

sigge123:

Jo sant, såklart ät man jäkligt nyfiken men ändå rädd, och jag känner att man ska undvika det, för man dricker ju för att det är gott liksom
Du dricker ju inte läsk för att det är äckligt, du dricker ju inte alkohol för att det är äckligt ÄVEN fast det finns dom som gör det och det är meningslöst..
Gör det! Gör det! Gör det! Gör det!

Nej men seriöst, du borde testa. Alkohol är i det stora hela något fantastiskt faktiskt. Utifrån vad du skriver så verkar det snarare handla om rädsla för att testa nya saker än vad det faktiskt handlar om ett genomtänkt beslut. Testa och ta det lugnt bara!

Niklas: Gör det! Gör det! Gör det! Gör det!

Nej men seriöst, du borde testa. Alkohol är i det stora hela något fantastiskt faktiskt. Utifrån vad du skriver så verkar det snarare handla om rädsla för att testa nya saker än vad det faktiskt handlar om ett genomtänkt beslut. Testa och ta det lugnt bara!
Kan du läsa vad han skriver innan du hetsar någon att tvångsdricka ditt mähä

han skrev:
av: Gillar inte smaken och då känner jag ingen anledning att tvångs dricka nått som jag verkligen inte gillar jag har testat allt möjligt, inget är gott ENLIGT MIG :P
timpeltt:
Kan du läsa vad han skriver innan du hetsar någon att tvångsdricka ditt mähä

han skrev:
av: Gillar inte smaken och då känner jag ingen anledning att tvångs dricka nått som jag verkligen inte gillar jag har testat allt möjligt, inget är gott ENLIGT MIG :P
Fast jag syftar inte på att han ska testa det för smakens skull utan för att få känna den fantastiskt omfamnande berusningen. 

Niklas: Fast jag syftar inte på att han ska testa det för smakens skull utan för att få känna den fantastiskt omfamnande berusningen. 
Men skämtar du med mig? Så man ska inte dricka det för att man tycker något är gott och så man kan njuta av det utan man ska fan dricka det om så är piss äckligt för att få en berusning och sen vakna halvdöd nästa dag och tycka fan det är inte gott. Inte så konstigt att så många är alkoholister med hetsen från samhället idag.

Nej men seriöst, du borde testa. Alkohol är i det stora hela något fantastiskt faktiskt. 
Sa alkholisten.
Du måste ju inte dricka dig full men att dricka sig lullig rekomenderar jag att du gör, när jag var lullig första gången då jag fyllde 18 (i julas) så blev jag lullig efter två Moschitos och det var en härlig upplevelse.
Jag ska säga dig att jag tycker inte heller om maken på alkoholhaltiga drycker, speciellt öl, dock så fungerar Mjöd bättre (det går iaf att dricka halva glaset). Jag kommer ihåg att jag drack alkoholfritt vin någon gång men det smakade banne mig inte bra men alkoholfritt Rosévin smakade faktiskt gott, lite som något extrem dyr saft! Glad
Gör som du vill och låt ingen övertala dig att göra något dumt! Cool

timpeltt: Men skämtar du med mig? Så man ska inte dricka det för att man tycker något är gott och så man kan njuta av det utan man ska fan dricka det om så är piss äckligt för att få en berusning och sen vakna halvdöd nästa dag och tycka fan det är inte gott. Inte så konstigt att så många är alkoholister med hetsen från samhället idag.
Det klart man dricker för att bli berusad och för att må bra. Endorfiner och så vidare. Det är ju just detta fantastiska som jag menar att folk iallafall borde testa på. Smaken är ju sekundär. Och man behöver absolut inte vakna upp halvdöd nästa dag utan det är fullt möjligt att dricka med måtta. 
efter mångårig erfarenhet av alkohol så kan jag konstatera att de enda förutsägbara fördelarna med alkoholhaltiga drycker är att en del av dem är väldigt najs smakmässigt. visst, att vara packad kan vara najs, men som rusmedel sett är alkohol bland de sämre. två kanyler av fem möjliga. potentialen för bakfylla, kaskadspyor, hel eller delvis medvetslöshet, sömnproblem, etc är helt enkelt för stor för att vara värt det. håll dig till andra substanser om rusmedel känns aktuellt (och det är de).

full disclosure: har precis varit på systemet och ska vara något mellan salongs och kanon under kvällens popaganda, men man kan inte alltid kosta på sig att vara konsekvent.

du borde testa psilocybin. det kanske skulle vidga dina vyer lite.