Aviseringar
Rensa alla

Första gången


Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Raka flera gånger, medhårs och rikligt med raklödder, under ungefär en veckas tid, så kommer du slippa prickarna.

Men nej. Det funkar inte så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men nej. Det funkar inte så.

[rolleyes] Nähe, säger du det? Vad har du själv för genialisk lösning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

[rolleyes] Nähe, säger du det? Vad har du själv för genialisk lösning?

Finns mängder av cremer som är framtagna just för detta ändamål, de fungerar. Om det hjälpte att irritera huden mer så skulle ju dessa cremer vara helt överflödiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Finns mängder av cremer som är framtagna just för detta ändamål, de fungerar. Om det hjälpte att irritera huden mer så skulle ju dessa cremer vara helt överflödiga.

De är också helt överflödiga. Men det finns alltid gott om folk som köper överflödiga produkter. Du verkar vara en av dessa.

Och vad fan är cremer för något jävla ord?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

De är också helt överflödiga. Men det finns alltid gott om folk som köper överflödiga produkter. Du verkar vara en av dessa.

Men sluta nu. Huden blir irriterad efter rakning, särskilt på intima områden. Då behövs det inte MER rakning utan lugnande cremer så att huden får läka.

Och hur kan man inte veta vad creme är? [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men sluta nu. Huden blir irriterad efter rakning, särskilt på intima områden. Då behövs det inte MER rakning utan lugnande cremer så att huden får läka.

Att å andra sidan vänja kroppen vid rakningen, får irritationen att släppa. No need för några jävla överprisade krämer och jag är ett levande bevis på det.

isola:

Och hur kan man inte veta vad creme är? [mad]

Klart jag vet vad creme är, men cremer är rätt äcklig svengelska. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Klart jag vet vad creme är, men cremer är rätt äcklig svengelska. [mad]

KRÄM då, nöjd? [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

KRÄM då, nöjd? [mad]

Oh ja. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Att å andra sidan vänja kroppen vid rakningen, får irritationen att släppa. No need för några jävla överprisade krämer och jag är ett levande bevis på det.

Men det funkar verkligen inte för alla att göra så. Var glad för din mirakelhud du! [sad]


   
SvaraCitera

Jag anväder RFSU rakgel, fungerar prima! Inga röda prickar/inåtväxta hårstrån 🙂 Om man tycker att det skaver efteråt kan man köpa deras cool down-grej också. Rakgelen luktar fräscht, men är parfymfri och finns på apoteket för 60 pix!


   
SvaraCitera

Se bara till att du är ren så går allt bra. Oroa dig inte för smaken då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sidecut:

Rakgelen luktar fräscht, men är parfymfri

Oparfymerade grejer ska ju vara luktfria


   
SvaraCitera

isola:

Oparfymerade grejer ska ju vara luktfria

Ja, alltså... jag vet inte hur jag ska förklara, men lactacyd är ju också parfmfri, men den luktar ju något? Den luktar ju ganska starkt och inte så gott. Jag menade att den inte luktar äckligt, utan helt okej och ganska fräscht.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

isola:

Oparfymerade grejer ska ju vara luktfria

Okej, förlåt, det står faktiskt att den är "milt parfymerad". Så den är inte parfymfri. Men jag har ändå inte upplevt den som uttorkande, och den luktar inte speciellt mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sidecut:

Den luktar ju ganska starkt och inte så gott. Jag menade att den inte luktar äckligt, utan helt okej och ganska fräscht.

Ja, den luktar antiseptiskt faktiskt.
Vet inte om jag sniffat på RFSU:s rakgel då jag numera endast nyttjar vax, men ska försöka komma ihåg att göra om jag ser den i någon affär.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

sidecut:

Okej, förlåt, det står faktiskt att den är "milt parfymerad". Så den är inte parfymfri.

Tänkte väl [crazy]
Oparfymerade grejer brukar lukta ingenting eller antiseptiskt.


   
SvaraCitera

isola:

antiseptiskt.

Det var det jag menade att lactacyd luktade, jag bara hittade inte ordet. [crazy]


   
SvaraCitera