Aviseringar
Rensa alla

Första gången toppisar.


Ämnesstartare

Tjena, i helgen tänkte jag testa toppslätsskivling för första gången i mitt liv. Jag brukar röka cb varje helg så är bara van med ett litet rus. Någon som testat? Risker? Nackdelar?

Ålder: 14
Vikt: 75
Längd: 178cm

Tack på förhand! [bigcheers]


   
Citera
Ämnesstartare

Glömde nämna att jag förut haft en ganska svår depression. Ifall det gör något 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi bör förhålla oss till följande rättsregel om tråden ska få leva:

§12. Det är inte tillåtet att tipsa om eller rekommendera olagliga droger, eller andra substanser som ger drogliknande effekter, eller posta så kallade tripprapporter. Däremot är det fullt tillåtet att diskutera anledningar för och emot droger.

inavel.levani:

Risker? Nackdelar?

Riskerna och nackdelarna beror förstås på hur många du tar. En fulländad tripp är långt mer påfrestande för psyket än ett "litet rus". Set and setting är oerhört viktigt så var helst väl förberedd om du ska genomföra detta (vilket du inte ska enligt svensk lag).

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sen är det förstås riskfullt att experimentera med droger vid så pass ung ålder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Vi bör förhålla oss till följande rättsregel om tråden ska få leva:Riskerna och nackdelarna beror förstås på hur många du tar. En fulländad tripp är långt mer påfrestande för psyket än ett "litet rus". Set and setting är oerhört viktigt så var helst väl förberedd om du ska genomföra detta (vilket du inte ska enligt svensk lag).

Yes, får se hur det blir nu då 🙂 Man får helt enkelt hoppas på att man inte snetrippar!


   
SvaraCitera

gör d inte ba
d är inte coolt


   
SvaraCitera

inavel.levani:

Glömde nämna att jag förut haft en ganska svår depression. Ifall det gör något 🙂

.......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

.......

hallucinogener kan ofta användas i terepeutiskt syfte [no-no]

Dold text: dock tror jag inte det hjälper OP eftersom han uppernbarligen inte har någon koll [tired]

till OP: set and setting är det allra viktigaste. det kan minska risker och 'snedtrippar' rätt rejält.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herregud du är bara 14! Stackars liten:-( droger är olagligt![no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

Herregud du är bara 14! Stackars liten:-( droger är olagligt!

ahahaha du gjorde min dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

gör d inte bad är inte coolt

Gör det absolut inte för att det är "coolt" eller liknande.

Birgrrr:

hallucinogener kan ofta användas i terepeutiskt syfte till OP: set and setting är det allra viktigaste. det kan minska risker och 'snedtrippar' rätt rejält.

Yep, set and setting är det viktigaste!

cuzIcan:

Herregud du är bara 14! Stackars liten:-( droger är olagligt!

Jag vet att jag "bara" är 14. Känner mig ändå ganska redo för att ta svampar. Finns folk här som är mindre och röker på kan jag bara säga... Yes, droger är olagligt! Men det är kul! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inavel.levani:

Man får helt enkelt hoppas på att man inte snetrippar!

Bästa sättet att undvika det: knarka inte


   
SvaraCitera

inavel.levani:

Gör det absolut inte för att det är "coolt" eller liknande.

isf förstår jag inte vitsen med d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

isf förstår jag inte vitsen med d

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, nu får man lite minnen. Drog hand i hand ut i skogen med en kompis, dyngraka, och skulle plocka. Kom hem med allt möjligt konstigt. Bestämde oss i nyktrare tider för att vi inte hade en aning om nånting, så vi struntade i det. Har inga egna erfarenheter alltså.

Hade dock en kompis som sneade och trodde en sekund var typ en dag. En jävligt ångestfylld dag. Så det var inget kul rus för han inte.

Nej men seriöst, känns lite 5050, håll dig till rökat istället unge man [no-no] Åtminstone tills du blir liiite större [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

isf förstår jag inte vitsen med d

Bli hög, hallucinationer, rus.


   
SvaraCitera