Aviseringar
Rensa alla

Första gången vi ses


Ämnesstartare

Hejsan, nu är det nämligen så att jag på torsdag ska träffa en kille som jag aldrig träffat innan. Vi har då träffats på internet och bara pratat i knappt en vecka. Och jag är en ganska så blyg och stel person så jag vill ha tips på saker som jag kan säga för att verka intressant och inte så stel, tack på förhand. Kan inflika att jag är 15 år:)


   
Citera

Träffas ute någonstans med mycket folk. Berätta gärna för dina föräldrar också. Man vet aldrig. 
mvh tråkvuxen

Var dig själv bara. Han är nog också nervös. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Träffas ute någonstans med mycket folk. Berätta gärna för dina föräldrar också. Man vet aldrig. 
mvh tråkvuxen

Var dig själv bara. Han är nog också nervös. 

Hr dock redan bestämt att jag ska vara hos han och tänker inte berätta för mina föräldrar


   
SvaraCitera

Lovergirl123:

Hr dock redan bestämt att jag ska vara hos han

Berätta för dina föräldrar åtminstone. 


   
SvaraCitera

Man känner ofta att man har jättebra omdöme när man är 15, vilket kan sätta en i rätt jobbiga situationer. Detta är möjligtvis en av dem.  Om tre år får du göra som du vill men nu är du alldeles för ung.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du sett honom live i skype eller liknande? 


   
SvaraCitera
Berit

Lovergirl123:

Hr dock redan bestämt att jag ska vara hos han och tänker inte berätta för mina föräldrar

Dumt dumt dumt
De 2 sakerna man ska göra när man träffar nån från online : träffas på allmän plats, tex en park, stan mm och berätta för någon. Ifall något skulle hända så skulle de veta att du träffat någon. Spelar ingen roll om du sett eller hört hn i cam, går att luras genom att ha annan videovisning eller med andra effekter se och låta yngre. Och även om personen är i den påstådda åldern så betyder inte det att hn inte kan göra hemska saker mot dig.
Snälla gå inte hem till hn innan ni känner varann irl

Mvh vittnar mot pedofil om mindre än 1 månad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berit:

Dumt dumt dumt
De 2 sakerna man ska göra när man träffar nån från online : träffas på allmän plats, tex en park, stan mm och berätta för någon. Ifall något skulle hända så skulle de veta att du träffat någon. Spelar ingen roll om du sett eller hört hn i cam, går att luras genom att ha annan videovisning eller med andra effekter se och låta yngre. Och även om personen är i den påstådda åldern så betyder inte det att hn inte kan göra hemska saker mot dig.
Snälla gå inte hem till hn innan ni känner varann irl

Mvh vittnar mot pedofil om mindre än 1 månad

Jag har lärt känna honom genom snapchat och det är då alltså som sms fast man kan skicka bilder/videos. Och dessa bilder/videosarna måste man spela in atm och har därför sett hur han ser ut och vet även hans ålder som är ett år äldre än mig. Jag kan lova dig att jag vet att han inte är pedofil och jag är stark så skulle han inte ta ett nej så får jag ta till självförsvar. men tack ändå att du bryr dig om den yngre generationer. Jag kan meddela hur det gått efter träffen:)


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Lovergirl123: Jag kan lova dig att jag vet att han inte är pedofil och jag är stark så skulle han inte ta ett nej så får jag ta till självförsvar. 

Sådant där kan man ALDRIG veta! Om du verkligen vill lära känna honom så finns det bättre platser att göra det på. Skulle han bli sur - ja, då är det ändå ingen vettig att umgås med? Vet inte om jag tolkat situationen rätt. Men om jag tolkar från tidigare inlägg så skulle det möjligtvis röra sig om träff för att ligga? Kan förstå då att man inte vill ha det på stan *host*. Men det är så himla lätt att vara efterklok, så det kan väl inte skada att se honom åtminstone en gång innan som INTE är hemma hos honom? Han lär väl också behöva en förklaring till sina föräldrar/vårdnadshavare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:

Sådant där kan man ALDRIG veta! Om du verkligen vill lära känna honom så finns det bättre platser att göra det på. Skulle han bli sur - ja, då är det ändå ingen vettig att umgås med? Vet inte om jag tolkat situationen rätt. Men om jag tolkar från tidigare inlägg så skulle det möjligtvis röra sig om träff för att ligga? Kan förstå då att man inte vill ha det på stan *host*. Men det är så himla lätt att vara efterklok, så det kan väl inte skada att se honom åtminstone en gång innan som INTE är hemma hos honom? Han lär väl också behöva en förklaring till sina föräldrar/vårdnadshavare?

Jag är oskuld men inte han och han har sagt att han inte vill ligga med mig första gången vi ses även om jag skulle vilja, vilket jag inte heller vill. Så kan försäkra er om att det inte kommer att hända.


   
SvaraCitera
Berit

Går att fejka saker även på snapchat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För guds skull, lyssna på vad de säger å säf till dina föräldrar å träffas på almän plats. Det går verkligen inte lita på folk man träffar online hur bra man än tror att man känner dom. Efter att ni träffats första gången så kan du ju åka hem till honom för då vet du ju hurdan han är irl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inled att prata om vädret


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
inled att prata om vädret

Stelt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lovergirl123:

Stelt

Om du tänker sådär spelar det ingen roll. Det finns inga stela samtalsämnen, enbart stela människor.


   
SvaraCitera