Aviseringar
Rensa alla

första gynekologbesöket!


Ämnesstartare

som rubriken lyder....
Ska jag gå på mitt första gynekologbesök!
Det är så att jag har fått kramper (riktigt smärtsamma) ovanför livmodern. Dessa kan komma några gånger i månaden utan förvarning. Hela världen stannar upp och jag kan inte röra mig och hela mitt ansikte blir blekt av smärta. Jag har läst runt på lite andra forum och det sägs att detta kanske kan vara cystor på äggstockarna.

MEN JAG ÄR SÅ RÄDD FÖR BESÖKET! kommer de att stoppa upp något i min livmoder eller vadå:/


   
Citera
Ämnesstartare

Nej. Du ska naturligtvis ignorera din smärta, leva med den så gott det går och hoppas att det inte är nåt farligt.

Det är väl uppenbart?


   
SvaraCitera

Vid ett vanligt gynekologbesök så tittar gynekologen i slidan med hjälp av ett par "verktyg", det känns knappt. Gynekologen stoppar inte in "verktygen" särskilt långt, utan dom är bara till för att man ska komma åt att se lättare. Gynekologen stoppar också in två fingrar i slidan och känner på magen med andra handen så allting står rätt till. Gör inte heller ont.

Ingenting att oroa sig för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, tack men känns lite äckligt att någon ska stoppa upp sina fingrar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ha på dig en lång t-shirt. Man känner sig tydligen inte lika naken då enligt min respektive.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga om dom kan ge dig happy ending.


   
SvaraCitera

Oväntad:

Gynekologen stoppar också in två fingrar i slidan och känner på magen med andra handen

[tard][blush][shake][censur] Cheating!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaså?


   
SvaraCitera

lovely1:

okej, tack men känns lite äckligt att någon ska stoppa upp sina fingrar...

Personen lär ju ha handskar på sig.


   
SvaraCitera

stoppar upp olika maträtter som korvar och sånt.[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Personen lär ju ha handskar på sig.

jo det förstår jag ju... det är ju inte direkt någon häxdoktor, men som sagt det är första gången så det är lite ja nervöst!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag var på mitt första gynbesök i Maj,eftersom jag hade haft ont i magen lång tid. Kan säga att det inte alls är så farligt, slappna bara av. Gynekologen som jag hade var jätte bra. Och säg att det är ditt första besök, om hon inte frågar - hon kommer förstå!

LYcka tilL! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det roligaste är att det inte är en hon det är en han!


   
SvaraCitera

lovely1:

det roligaste är att det inte är en hon det är en han!

man kan be om en kvinnlig gynekolog..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo, men nu är det ju liksom redan bokat...


   
SvaraCitera